Coventry- Conthinder- Etalon Lux Z?

stallhh

Trådstartare
Sitter o velar....
Vilken är mest intressant ur en köparens perspektiv?
Stammässigt har de alla bra linjer tycker jag, de ser trevliga ut och bra exteriört.

Ngn som sett dom i verkligheten och kan ge råd, el som har avkommor?
 
Sitter o velar....
Vilken är mest intressant ur en köparens perspektiv?
Stammässigt har de alla bra linjer tycker jag, de ser trevliga ut och bra exteriört.

Ngn som sett dom i verkligheten och kan ge råd, el som har avkommor?

Generellt så är hoppstammade föl svårsålda såvida det inte är en riktig toppstam typ att hingsten gått WC eller mästerskap själv med goda resultat, helst kombinerat med ett meriterat möderne.
Kan man, om man väljer en hopphingst i mängden och speciellt en ung sådan, vänta några år med att sälja avkomman så är det först och främst dess talang som den visar. Det är svårt att säga hur de hingstar du väljer mellan förärver sig eftersom dess avkommor inte är så gamla ännu.
Nu var det inte detta svar du ville ha, men ur köparens perspektiv tror jag det stämmer.
Vilka egenskaper har ditt sto som du vill bevara/förbättra, och vilken av dessa tre hingstar har också de egenskaperna som den kanske kan föra vidare till avkomman?
 
jag har ett sto som är dräktig med Coventry, har sett honom i verkligheten flera gånger. Både på tävling och på hemmaplan. Han är en av de bästa 5-åringar jag har sett, hoppar otroligt fint, väldigt elastisk och mjuk. Traven är inte direkt bra på honom, men har man ett sto med en bra trav så är det inget att oroa sig för.

Jag hade valt Coventry av de tre hingstarna som du nämner, snyggast exteriört (tycker iaf jag).
 
Tack för råden!
Då nästa föl ska säljas, så är det mest frågan om vilken av hingstarna som är mest poppis :-)
 
Coventry är snyggast av de du nämner tycker jag, dock är jag inte imponerad av hans hoppning (ännu). Conthinder har väl inte gjort så mycket pga hans ålder, inte sett honom heller. Etalon är också snygg, men jag har en känsla av att det kan bli lite burkigt med hans pappa?

Kolla annars på ex Clinton II. Han står ju på Tullstorp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 939
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: Takire
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp