Dagböckerna?

För mig kändes min dagbokstråd om att flytta till spanien rätt personlig, men eftersom någon moderator valde att göra den till en allmän tråd så...
Jaja, jag får börja om i dagboksforumet och se om det duger där framöver...

Lite besviken...
 
För mig kändes min dagbokstråd om att flytta till spanien rätt personlig, men eftersom någon moderator valde att göra den till en allmän tråd så...
Jaja, jag får börja om i dagboksforumet och se om det duger där framöver...

Lite besviken...
Det var jag och jag antog (tydligen felaktigt!) att du lagt den fel.

Jag förstår dock inte varför du vill ha den under Dagbok - du vill ju uppenbart ha feedback eftersom du ställer frågor och jag ser väl mer Dagbok som ett bloggforum där man mer skriver för sin egen skull även om inte kommentarer är ovälkomna?
 
Ah, ja du har kanske rätt... För jag ville ju ha feedback - tydligen :D

Det kanske säger något mer om hur förvirrande det är än att jag trodde mig ha lagt min tråd rätt, haha...
 
Jag tycker upplägget känns lite konstigt.
Man kan skriva i dagboken men inte vara säker på att det får vara kvar om nån anser att det platsar bättre någpn annanstans.
Man kan dessutom ta bort inlägg i dagboken om man vill. Kommer det bidra till att folk hellre väljer att skriva i den för att kunna styra tråden/ samtalet?
 
Kanske det kan finnas en klar - strukturerad plats för dagboksinlägg? Som får såna som mig att välja Allmänt istället?:D
 
Skulle något av detta vara lättare om det hette Blogg istället?
Frågan är ju då hur man stoppar folk att ställa frågor som hör hemma i forumet, att hamna i bloggen? Oavsett vad man kallar saker så är det alltid några som inte förstår. För mig är skillnaden mellan dagbok och forum totalt klockren, men det har vi ju sett att det inte är för alla. I ett forum diskuterar man. I en dagbok skriver man ner vad man tänker på utan förväntningar på respons. (Jag jobbar ju med support och häpnar ibland över vad folk inte begriper.) Hur man ska kunna göra ett vattentätt system som alla förstår vet jag dock inte. (Det har jag inte lyckats med på jobbet än heller.)

Här kanske det kan finna någon förifylld text i rutan där man skriver sitt inlägg om vad rutan är till för, men som försvinner när man börjar skriva. Den förifyllda texten kan vara svagare än vad den riktiga texten sedan blir.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Är det någon som har koll på västgötaspets och kan tipsa lite om vad man ska kolla efter/se upp för när man väljer uppfödare/valp? Om...
Svar
8
· Visningar
683
Senast: Tiger tok
·
  • Artikel
Dagbok Jag har genom livet och flera flyttar släpat med mig ett gäng gamla dagböcker från när jag var ung. Ibland har jag funderat på vad jag...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp