Dåliga hemsidor

Ett exempel ser du här.
Detta är dock inte den sämsta jag sett, har stött på många med ännu mer animerade bilder, bakgrundsmusik och... ja, rent katastrofal i övrigt.
 
Inte en dålig hemsida kanske men här kan du få några tips om vad du inte ska göra. Sidan hittade jag för några år sedan så allt är väl kanske inte jätteaktuellt längre, men lite roligt
Tveklöst Smaklöst
 
Sidledsscroll, animerade bakgrunder/bakgrunder i skarpa färger, musik som spelas upp automatiskt, sidor med fula bilder (t.ex. om bakgrunden är i en färg och bilden är en animerad gif med vit bakgrund) och oläsliga teckensnitt får mig att vilja stänga ned sidan omedelbart.

Sedan känns det inte så nyskapande och kul med alla personliga hemsidor som alla är uppbyggda på så sätt att det är en gigantisk modellbild och sedan en pyttig iframe med text i en oläslig färg.

Men smaken är som baken.. ;)
 
www.fodax.com

Företaget och produkterna är jättebra, men sidan är förskräcklig. Kan tillägga att de inte gjort sidan själva utan överlåtit det till någon annan. (som uppenbarligen hade större vilja än förmåga att göra web-sidor)
 
Det här tycker jag är en dåligt genomtänkt sida med olika design på olika sidor. GBG skrivarsällskap Klicka runt lite får ni se själva. Kolla in den här sidan speciellt, scrolla ner på den, det är så många färger att man blir illamående: Medlemssidan
 

Liknande trådar

Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: gulakatten
·
Samhälle Jag har funderat endel på det här med AI och liknande i världen. Hörde att det kommit ut ett valtal (?) från nån amerikansk politiker...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 614
Senast: Palermo
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
375
Senast: tott
·
  • Artikel
Hästnyheter Just nu florerar smittsamma sjukdomar på flera håll i landet. Det är allas vårt ansvar att hålla våra hästar friska och det är viktigt...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp