Dåligt mående och dålig ekonomi

@Nepenthe Hur är det med dig? Känner alldeles för väl igen gråtattackerna, jag försöker intala mig själv att "det går över" när det händer. Det jobbiga är att det är som att en har tvånen sidor av sig själv, en rationell sida som vet vad en ska och bör göra osv. Och sen den helt irrationella sidan som en inte kan kontrollera, som ger en ångest och panik. Mitt i de panikattackerna försöker jag låta det gå över och acceptera situationen samtidigt som det rationella då tänker att det kommer gå över.

Inser att detta låter helt schizofrent :o. Det funkar iaf hjälpligt för mig. Tycker även att du VERKLIGEN är duktig på att ta tag i både ditt mående och ekonomiska situationen. Tänkte på lägenhetssituationen i din stad-får du lov att kanske hyra ut din lägenhet i andrhand medan du bor hos päronen? Då hade du sluppit stressen att bli av med den också :).

Massa pepp!
 
@Nepenthe Hur är det med dig? Känner alldeles för väl igen gråtattackerna, jag försöker intala mig själv att "det går över" när det händer. Det jobbiga är att det är som att en har tvånen sidor av sig själv, en rationell sida som vet vad en ska och bör göra osv. Och sen den helt irrationella sidan som en inte kan kontrollera, som ger en ångest och panik. Mitt i de panikattackerna försöker jag låta det gå över och acceptera situationen samtidigt som det rationella då tänker att det kommer gå över.

Inser att detta låter helt schizofrent :o. Det funkar iaf hjälpligt för mig. Tycker även att du VERKLIGEN är duktig på att ta tag i både ditt mående och ekonomiska situationen. Tänkte på lägenhetssituationen i din stad-får du lov att kanske hyra ut din lägenhet i andrhand medan du bor hos päronen? Då hade du sluppit stressen att bli av med den också :).

Massa pepp!

Ja det är läskigt :( jag har alltid varit stark, positiv men så kommer de där tankarna och då när jag inte bara kan lösa problemen och har svårt att ha en plan så bara maler det runt runt i huvudet. Då ser allting mörkt ut, jag känner mig ensam, blir på dåligt humör och drar mig undan.. jag förstår precis vad du menar, känns schizofrent men jag tror det är en sund innre dialog?

I fredags skickade jag in en egen remiss till psykiatrin här i stan. Steg 1!
Sen är min akutplan att flytta hem till mor och far men just nu är det inte så akut.
Jobbet tar jag små steg i taget och talade precis med min "chef" och de känns bra att vi har en plan tillsammans. Små delmål jag ska göra som gör att jag ser att jag faktiskt åstakommer nått men de är såpass små att jag inte stressar upp mig :)

Denna helg har jag mått väldigt bra och sett ut ett nytt stall (hon får tyvärr flytta igen men jag tror hon klarar det) Där alla pass ingår och vilket gäng :love: jag och hästen kommer trivas kanon! Man kan rida ut i timmar utan att korsa en enda trafikerad väg!
Och så red jag ut på MIN tjej! Inte ridit sen i augusti på henne men jag sadlade på och red ut med två till och skrittade en timma :heart bästa hästen!

Tack för all pepp/stöd! Ni är guld värda
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp