Dåligt samvete

Krati

Trådstartare
Hej!
Nu är jag gravid i vecka 23( går in i vecka 24 på söndag). Jag tycker det är så roligt nu när jag mår bättre! Dessvärre har jag sååå dåligt samvete hela tiden. Jag hade det väldigt mycket innan graviditeten så jag kan tänka mig att "lite" hormoner på det gör väl att det blir lite värre..
Men jag känner mig så otillräcklig! Jag har fått foglossning nu också vilket gjort att jag försöker hålla mig till att rida en häst varannan dag, vilket såklart ger mig dåligt samvete.
Jag är hoshästarna varje dag, rider jag inte så tar jag promenad eller tränar dom lite från marken. I "värsta fall" så borstar jag dom bara.
Men jag känner mig så himla kass! Är det någon mer som känner eller har känt såhär?

Jag försöker att rida dom (det är två hästar som jag rider själv) två-tre ggr k veckan och promenera/markträna detsamma.
Men vissa dagar är jag jättetrött, och ska jag då jobba kvällen så måste jag vila innan , vilket resulterar i att jag inte kan göra något med hästarna den dagen (förutom ge dom mat då och pussa på mularna).

Detta blev ett riktigt gnäll-inlägg men var bara tvungen att skriva av mig. Hoppas på att det finns någon som vet vad jag pratar om..
Får även dåligt samvete över katterna, sambon, övrig familj.. Ah, det tar kål på mig!!! :(
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag fick också dåligt samvete över hästen men tänk såhär: det är bara en begränsad tid. Betrakta det som en långvila. Sen kan ni sätta igång varandra tillsammans :-)!
 
Släpp det dåliga samvetet. Har hästarna bara en bra utevistelse och får foder och vatten i tillräcklig mängd så klarar de sig utmärkt utan att motioneras. Får de sen lite gos dessutom så lider de verkligen ingen nöd :)
 
Tack snälla ni :heart
Ska försöka tänka så, vill ju kunna njuta över graviditeten men det är svårt när det dåliga samvetet gnager hela tiden.
 
Tycker det låter som att dina hästar har det bra! Dom får va ute, du gosar med dom (enligt mig väldigt viktigt) och dessutom motioneras dom flertalet ggr i veckan! Verkligen inga anledningar till dåligt samvete :)

Jag har hund och under graviditeten (och nu med en bebis) hinner/orkar jag inte så mycket som innan. Prioriterar att gå två längre promenader/dag och däremellan bara korta rastningar ist för flera halvlånga promenader.
Du känner ju dina hästar bäst och om den ena tex älskar att kuta lös i ridhuset så låt pålle göra det.
Dom förstår, tro mig!
Du luktar annorlunda och dom visste troligtvis om din graviditet före du gjorde det ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 764
Senast: gulakatten
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: miumiu
·
Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: jemeni
·
Ridning Låter dumt, men jag får jättedåligt samvete om jag inte rider/går med min häst. Värst är det om jag inte känner för att rida...
Svar
13
· Visningar
1 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp