darrningar

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Vår son har lite lätt darrning någon gång per dag i höger ben. Framträder oftast när han ligger på skötbordet. Någon som varit med om något liknande, ska jag börja oroa mig? Vi ska till sjukhuset och kolla upp det i februari. Han är helt kontaktbar när darrningen sker, och den varar bara i några sekunder.
 
Sv: darrningar

hur gammal är han nu??

För i början när min son var liten så darrade han till som tätt i hela kroppen, nästan som ett lätt ep.anfall (det var det dock inte).
Till mig sa dom att detta var helt normalt för vissa barn...kanske din son har något likande??
 
Sv: darrningar

Han :love: är 7v. EP var precis vad jag tänkte på, man blir lätt orolig för de små :cry: . Men om det är EP-anfall brukar de inte vara kontaktbara, eller?
 
Sv: darrningar

nu är inte jag insatt i epilepsi på människor, däremot så är inte djur kontaktbara under ep.anfall...så jag tror inte att människor skulle vara det heller..
 
Sv: darrningar

*känner mig jättedum*

Vad är det för skillnad på din sons darrning och en vanlig "frys-darrning"...?

Min lillplutt darrar nämligen ofta när jag byter på honom, oftast bara lite lätt i benen, för att han helt enkelt fryser utan kläder.
Men eftersom ni började prata epilepsi, antar jag att det inte är alls såhär ni menar?



/Jossan
 
Sv: darrningar

Oroa dig inte för EP, skulle det vara det skulle han inte vara kontaktbar, inte ens om det skulle vara ett litet anfall.
 
Sv: darrningar

Jag har en kompis vars tvååring fick epilepsi i åttamånadersåldern, han är/var helt okontaktbar under sina anfall. De första gångerna svimmade han av och slutade andas, sedan med medicinering har han haft någon enstaka mindre s.k frånvaroattack. Men frånvarande är just vad han är. Så EP tror jag inte du behöver oroa dig för alls. Men så små barn som 7 v har ju inte hunnit utvecklas speciellt mycket, många ofrivilliga, okontrollerbara ryckningar osv. Hoppas det bara är något sådant det handlar om. Jag tycker det har ryckt och sprättit runt lite överallt på mina barn under den första spädbarnstiden.
 
Sv: darrningar

Nowis skrev:
Oroa dig inte för EP, skulle det vara det skulle han inte vara kontaktbar, inte ens om det skulle vara ett litet anfall.
TACK *andas ut* :bow: !!

Tack ni andra också som svarat.
 
Mororeflexen

Måste skicka med en fråga om mororeflexen också. Det anses att om man utlöser den reflexen har man varit "vårdslös" mot barnet. Men min son utlöser den själv, tar han ett djupt andetag som hörs när han håller på att somna så utlöses reflexen. Likaså nästan var gång man lägger ner honom, trots att vi gör det i slowmotion och inte släpper honom förens han ligger mot underlaget. Är detta konstigt?

Söker man på internet så verkar det mest stå om att det INTE är bra om barnet saknar reflexen, samt att det inte är bra om den inte försvunnit efter 6mån. Man kan också ofta se den hos barn med damp och ADHD etc. så jag vet inte vad det betyder om den är så aktiv hos 7veckors, för vårdslösa är vi inte.
 
Sv: Mororeflexen

Jag har faktiskt aldrig hört talas om den här mororeflexen förrän nu när du tog upp den. Har en dotter på 8 månader och jag minns när hon var mindre (yngre än 6 mån) så kunde hon slå ut med armarna nästan varje gång vi la henne på skötbordet. Har inte tänkt så mycket på det. Gissar att det är den här mororeflexen. Vi har då aldrig varit vårdslösa med henne.

Allteftersom hon blivit äldre så har hon slutat göra så. Hon gjorde det garanterat när hon var 7v.

Tror nog din son är helt som han ska. Men är du fundersam över något så hör med din BVC.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 639
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Heltidsresan forts

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp