Debutera högre klass

Sheges

Trådstartare
Hej,

Jag och min ponny ska debutera MsvB om en vecka. Vi har flera nollor och vinster i LA och är redo för större utmaningar. Hur ser ni på tävlingen efter debuten? Visst är det bra att gå ner någon klass då så att hästen inte känner att det blir svårare och svårare och till slut strejkar. Jag hade tänkt att tävlingen efter starta LB+ LA och dagen efter en MsvB. Låter det som en bra plan?

/Tilde
 
Låter väldigt vettigt tycker jag. Möjligen att du ska vara lite uppmärksam på om hästen känns pigg nog för en msvB när den gått två klasser dagen innan? I och med att ni fortfarande kommer vara "nya" på den höjden på tävling. :)
 
Låter väldigt vettigt tycker jag. Möjligen att du ska vara lite uppmärksam på om hästen känns pigg nog för en msvB när den gått två klasser dagen innan? I och med att ni fortfarande kommer vara "nya" på den höjden på tävling. :)
Ja men precis. Får känna efter annars tar jag en LA dag 2 istället för Msv. Men tror inte att det kommer vara några problem då hon var superpigg och gick kanon på förra meetinget. Beror också på om det är stekande sol då blir ju hästen lite segare.. :) Men grejen är den om det "behövs" en LB+ på dag 1 eller om jag ska spara energin och endast hoppa LA dag 1 & Msvb dag 2...?
 
Du känner din häst själv bäst.
Vad tycker din tränare?

Om jag hade utgick från min ponny jag hade som barn/ungdom hade jag hoppat LA dag 1 och Msv B dag 2. Sen kanske nästa tävling bara hoppat LB/LB+ och LA då.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 756
Senast: Valle
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 661
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp