Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man ska aldrig säga aldrig sägs det så. :p
Ligg är jag inte så intresserad av, speciellt inte med tanke på att jag har HPV virus, som inte försvunnit än. Hade varit bättre med något fast sällskap för att minimera smittorisken.

Nä, det är ju inte så bra.

Ligg är mer min grej. Har inte tid med något förhållande samt att jag tröttnar väldigt fort på människor. Ingen verkar leva upp till mina krav :p
 
Man ska aldrig säga aldrig sägs det så. :p
Ligg är jag inte så intresserad av, speciellt inte med tanke på att jag har HPV virus, som inte försvunnit än. Hade varit bättre med något fast sällskap för att minimera smittorisken.
Men försvinner hpv verkligen? Jag har för mig att det finns kvar resten av livet och att typ alla har det redan :confused:
 
J kommer hem till mig nästa helg! :D Tillsammans med några till då, vi blir ett gäng som ska umgås och ha trevligt en kväll. Blir perfekt tänker jag, lagom stor grupp, äta gott, dricka lite vin/öl och självklart fixa lite mysig stämning med tända ljus :laugh: Lite lagom förstås, ska inte bli allt för romantisk stämning eftersom vi är ett gäng men ljus är mysigt och jag är känd för att tända mycket ljus :up: Jag håller tummen för att det blir så sent att han missar bussen och behöver sova över :sneaky:

Någon som har tips på nåt som passar till typ ost &kexbricka? Självklart några ostar och lite kex, men funderar på att lägga till typ frukt eller nån skinka. Idéerna tryter dock, jag är sån mögelostfantast att en mögelost o en sort kex räcker... Kan va trevligt med nåt mer än det :rofl:
 
Man ska aldrig säga aldrig sägs det så. :p
Ligg är jag inte så intresserad av, speciellt inte med tanke på att jag har HPV virus, som inte försvunnit än. Hade varit bättre med något fast sällskap för att minimera smittorisken.

Jag hade hpv efter 2 år med mitt ex (nej han var inte otrogen, 99% säker)
 
Men försvinner hpv verkligen? Jag har för mig att det finns kvar resten av livet och att typ alla har det redan :confused:
Eftersom det är ett virus så finns det kvar i kroppen. Det är ett papillomvirus, som det finns olika varianter av, några orsakar kondylom. Man kan skrapa livmodertappen så det bara finns frisk vävnad, dvs ingen sjuk vävnad som kan smitta. Med kondylom kan du exvis frysa bort vårtorna och inte smitta längre.
 
Men försvinner hpv verkligen? Jag har för mig att det finns kvar resten av livet och att typ alla har det redan :confused:
Saxat från 1177:
Det finns ingen behandling mot själva virusinfektionen. Oftast läker den av sig själv, men det kan ta tid, ofta omkring ett år. De flesta vårtor eller cellförändringar går bort av sig själv utan någon särskild behandling.

Vissa HPV-infektioner är tillfälliga, de läker ut och är ofarliga. Hos ett litet antal kvinnor blir infektionen långvarig och kan då ge upphov till cellförändringar.
 
Pepparkakor och mögelost gillar många. Boursin vitlöksost :d Någon vällagrad cheddar och fikonmarmelad? Le Gruyère och TUC salta kex samt Digestive? Päron? Vindruvor? @Calmiche
Jättebra tips, tack! Fikonmarmelad är ju supergott, hur kunde jag glömma det?! Och den där Boursin ser ju jättegod ut :d Ska definitivt kolla på det andra också! Det gör ju absolut ingenting om det blir lite över... :angel:
 
Eftersom det är ett virus så finns det kvar i kroppen. Det är ett papillomvirus, som det finns olika varianter av, några orsakar kondylom. Man kan skrapa livmodertappen så det bara finns frisk vävnad, dvs ingen sjuk vävnad som kan smitta. Med kondylom kan du exvis frysa bort vårtorna och inte smitta längre.

Saxat från 1177:
Det finns ingen behandling mot själva virusinfektionen. Oftast läker den av sig själv, men det kan ta tid, ofta omkring ett år. De flesta vårtor eller cellförändringar går bort av sig själv utan någon särskild behandling.

Vissa HPV-infektioner är tillfälliga, de läker ut och är ofarliga. Hos ett litet antal kvinnor blir infektionen långvarig och kan då ge upphov till cellförändringar.

Ja det är det jag menade, att viruset ligger kvar i kroppen. Därav att det lät så konstigt för mig att vänta pga hpv.
Hade det varit tex att man har ett utbrott av kondylom så hade det inte varit fullt så förvirrande :p
 
Ja det är det jag menade, att viruset ligger kvar i kroppen. Därav att det lät så konstigt för mig att vänta pga hpv.
Hade det varit tex att man har ett utbrott av kondylom så hade det inte varit fullt så förvirrande :p
I mitt fall känner jag inte för att ligga runt då det faktiskt smittar, skulle kännas tryggare med något återkommande ligg i så fall, som inte ligger runt under tiden så att säga.
 
Någon som har tips på nåt som passar till typ ost &kexbricka? Självklart några ostar och lite kex, men funderar på att lägga till typ frukt eller nån skinka. Idéerna tryter dock, jag är sån mögelostfantast att en mögelost o en sort kex räcker... Kan va trevligt med nåt mer än det :rofl:

Ostaffär här i stan sålde torkade jordgubbar till ostbrickan, de var fantastiska!
 
I mitt fall känner jag inte för att ligga runt då det faktiskt smittar, skulle kännas tryggare med något återkommande ligg i så fall, som inte ligger runt under tiden så att säga.
Ja vill du inte ligga runt så ska du givetvis låta bli :) Men det smittar konstant, eller har jag fattat helt fel? Beroende på sort vill säga.

Borde fan sätta mig och läsa på, har typ nyss testats positivt för hpv jag också, men energinivån är inte på topp. Kruxet är väl att jag inte legat på typ 3-4 år så det känns ju inte som nånting som försvinner liksom, och jag har inga planer på att leva i celibat längre än nödvändigt om man säger så :p
 
Ja vill du inte ligga runt så ska du givetvis låta bli :) Men det smittar konstant, eller har jag fattat helt fel? Beroende på sort vill säga.

Borde fan sätta mig och läsa på, har typ nyss testats positivt för hpv jag också, men energinivån är inte på topp. Kruxet är väl att jag inte legat på typ 3-4 år så det känns ju inte som nånting som försvinner liksom, och jag har inga planer på att leva i celibat längre än nödvändigt om man säger så :p
Av vad jag fått veta så ska det smitta konstant så länge man har det. Det är egentligen inte farligt så länge det inte utvecklas till cancer och går man på cellproven har de koll m.m.

Jag ser det inte som något hinder, hade ju t ex inte tänkt ligga när jag hade besök senast, men det bara hände och han var medveten om hpv:n. :o:angel:
 
Jag vet :p
Han var bråkig på fyllan när han var yngre, de senaste åren har han uppfört sig ordentligt.

Han är den tredje killen med samma namn, skapar lite oreda bland mina vänner har jag märkt. Mr misshandel använder jag mest för att reta snygga kollegan som är övertygad om att han är galen och kommer mörda mig.
Själv är jag inte orolig alls :laugh:

Tycker det är rätt ofräscht att kalla någon Mr misshandel med glimten i ögat.
 
Vad har fotvårtor och hpv i underlivet gemensamt? :o
Båda är humant papillomvirus, jag visste inte det här själv förrän nu när jag fick hpv i underlivet. :o

"HPV, humant papillomvirus, är ett mycket vanligt virus som finns i över hundra olika typer. Några typer kan ge cellförändringar som i ovanliga fall kan leda till cancer, framför allt i livmoderhalsen. Andra HPV-typer kan orsaka vårtor, oftast på händer och fötter. Dessutom finns några typer som kan orsaka vårtor i underlivet, så kallade kondylom."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 071
Senast: Exile
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 043
Svar
1 195
· Visningar
123 441
Senast: mysboll
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
39 052
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp