Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en vår av sjukskrivning och depression börjar jag äntligen komma tillbaka på banan igen. Det betyder att jag börjat använda tinder lite försiktigt igen, vore trots allt roligt att träffa någon nu när livet börjar bli stabilt.
Skriver med en tjej nu som verkar intressant, en murare. Tycker det är häftigt med hantverkare. :)
Hon är dessutom väldigt snygg på sina bilder, det är inte en nackdel. ;)
 
Men vad baserar ni det på? Hur vet ni att det uteblivna svaret beror på att ni skrev först?

Det vet man givetvis inte. Därav att jag frågade om andras erfarenheter.

Men om någon jag matchat med skriver till mig, svarar jag i princip alltid tillbaka, i regel samma dag. Av de jag skriver till är det endast ett fåtal som svarar....
 
Det vet man givetvis inte. Därav att jag frågade om andras erfarenheter.

Men om någon jag matchat med skriver till mig, svarar jag i princip alltid tillbaka, i regel samma dag. Av de jag skriver till är det endast ett fåtal som svarar....
Och din slutsats blir då att det är för att du skrev först?
 
Hmm, snubben som bor 30 mil från mig hörde faktiskt av sig igen i går och ville adda mig på snap. Han är tillräckligt snygg (och charmig) för att jag funderar på att låta honom komma hit och sova över..... :angel:

Försöker annars få till en dejt (eller flera) iom att jag har lite tid över just nu pga två skadade hästar... :p Men det går dåligt hittils!

Lyckades få tre matchningar i går, varav en inte svarat på mitt meddelande (som jag skickade 2 min efter att han svept höger på mig), en annan avmatchade mig mitt i en tillsynes trevlig chat :confused: och den tredje har jag inte skrivit till än.
Har en känsla av att om man som tjej (okej kvinna) skriver först så får man relativt sällan svar? Någon mer som har upplevd samma ang. det?

Så är det ofta för mig. De kan artighetssvara en gång men sedan slutar de skriva. Jag har alrdig fått till en dejt med någon där jag skrivit först. Jag fattar inte varför.
 
Så är det ofta för mig. De kan artighetssvara en gång men sedan slutar de skriva. Jag har alrdig fått till en dejt med någon där jag skrivit först. Jag fattar inte varför.
Vad är det som påverkar vem som skriver först? Du sveper, matchar, skriver först/eller inte. Vad är skillnaden de gångerna du skriver först respektive inte gör det? Är det att du bara inte hinner?
 
Har haft en konstig diskussion på Tinder. En man som vill ha fler barn men inte ta hand om dom innan 3 års ålder. När jag skrev att jag vill ha en jämställd man fick jag frågan
Varför? Som kvinna klarar du det bra själv. Kvinnor har det där helt naturligt själva.
etc.
Låter som 50 shades av avmatchning. Skulle aldrig orka "diskutera" på tinder, vad är poängen?
 
Vad är det som påverkar vem som skriver först? Du sveper, matchar, skriver först/eller inte. Vad är skillnaden de gångerna du skriver först respektive inte gör det? Är det att du bara inte hinner?

Det varierade när jag hade tinder. Ibland skrev jag först och ibland dem. Men när jag skrev först blev det inge mer med det, dvs inge dejt.
 
Det varierade när jag hade tinder. Ibland skrev jag först och ibland dem. Men när jag skrev först blev det inge mer med det, dvs inge dejt.
Ja men det jag undrar är vad som skiljer sig mellan gångerna när du skrev och när de skrev?

I vilket fall så tror jag inte att att skriva först är något negativt, tvärtom. Att personerna inte svarar eller att det inte blir något hänger till största sannolikhet på något helt annat och inte att man skrev först.
 
I vilket fall så tror jag inte att att skriva först är något negativt, tvärtom. Att personerna inte svarar eller att det inte blir något hänger till största sannolikhet på något helt annat och inte att man skrev först.
Det tror jag med, de som inte svarar när man skriver först hade förmodligen aldrig skrivit om man väntat med att skriva heller. Och ju längre man väntar med att skriva desto mindre chans att få svar, förmodligen för att det från bådas håll är en "sämre", mindre intressant match. De som är riktigt intresserade skriver ofta nästan direkt efter matchning upplever jag.

Däremot har jag funderat över om superlikes kan vara negativt och upplevas för desperat? Jag var ett tag ganska frikostig med att skicka såna, och det gav inte en enda match.
 
Efter en vår av sjukskrivning och depression börjar jag äntligen komma tillbaka på banan igen. Det betyder att jag börjat använda tinder lite försiktigt igen, vore trots allt roligt att träffa någon nu när livet börjar bli stabilt.
Skriver med en tjej nu som verkar intressant, en murare. Tycker det är häftigt med hantverkare. :)
Hon är dessutom väldigt snygg på sina bilder, det är inte en nackdel. ;)
Välkommen tillbaka :) Sorry om du skrivit det redan, men det blev inte mer med exet då?
 
Det tror jag med, de som inte svarar när man skriver först hade förmodligen aldrig skrivit om man väntat med att skriva heller. Och ju längre man väntar med att skriva desto mindre chans att få svar, förmodligen för att det från bådas håll är en "sämre", mindre intressant match. De som är riktigt intresserade skriver ofta nästan direkt efter matchning upplever jag.

Däremot har jag funderat över om superlikes kan vara negativt och upplevas för desperat? Jag var ett tag ganska frikostig med att skicka såna, och det gav inte en enda match.

Det är svårt att säga. Antagligen så är en viss del i det hela att personer som du skickar superlikes på personer som även många andra skickar superlikes på / sveper höger på. Samma sak med personerna som "inte svarar", kombinerat med som du nämnde att det är antagligen en lägre nivå av match för någon utav personerna.

Varför jag tyckte att det var viktigt att driva vidare i frågan var för att jag inte gillade att man ska attribuera det till att det skulle vara något dåligt att ta initiativet själv. Delvis för att jag tror att det är direkt felaktigt men även för att jag absolut inte vill sprida att folk ska anamma passivt beteende "för att det är så kvinnor ska vara", speciellt när det med största sannolikhet inte ens stämmer.
 
@durachiny jag förstår hur du tänker. Och det kan mkt väl hända att t.ex. de jag skriver till är så populära på Tinder att de inte orkar svara alla som skriver till dom.

Men tycker oavsett det kan vara interessant att kartlägga hurvida vissa beteendemönster som borde varit utdaterade fortfarande lever kvar. Både @Amanda_F och jag är ju i åldern 35-40, kan tänka mig att det kan vara lite mer "jämnställd" i åldersspannet 20-30...? Men jag vet som sagt inte, och tänker inte göra en riktig undersökning.
 
@durachiny jag förstår hur du tänker. Och det kan mkt väl hända att t.ex. de jag skriver till är så populära på Tinder att de inte orkar svara alla som skriver till dom.

Men tycker oavsett det kan vara interessant att kartlägga hurvida vissa beteendemönster som borde varit utdaterade fortfarande lever kvar. Både @Amanda_F och jag är ju i åldern 35-40, kan tänka mig att det kan vara lite mer "jämnställd" i åldersspannet 20-30...? Men jag vet som sagt inte, och tänker inte göra en riktig undersökning.
Det är väl ganska lätt att kontrollera genom att alltid skriva först direkt när man får en match. Om man då fortfarande aldrig får svar så kan man kanske börja tänka att det har något samband.
 
Det är väl ganska lätt att kontrollera genom att alltid skriva först direkt när man får en match. Om man då fortfarande aldrig får svar så kan man kanske börja tänka att det har något samband.
Jag ser inte riktigt det obegripliga att män kan tappa intresset när kvinnan tar första kontakt. För egen del har jag fått kommentar om att vara "på" och desperat när jag har gjort just det. Sedan är det kanske fler män som uppskattar att inte behöva vara de som skriver först, men nog tusan finns det de som inte uppskattar att kvinnan börjar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 241
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 557
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp