Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inte riktigt det obegripliga att män kan tappa intresset när kvinnan tar första kontakt. För egen del har jag fått kommentar om att vara "på" och desperat när jag har gjort just det. Sedan är det kanske fler män som uppskattar att inte behöva vara de som skriver först, men nog tusan finns det de som inte uppskattar att kvinnan börjar.
Fattar inte varför det "ska" vara skillnad på om det är tjejen eller killen som tar första kontakt. Jag tycker att den som får till matchningen börjar. Om en man att jag är för på av det så är han nog inget för mig. Brukar börja enkelt - ofta bara med ett "Hej :)"...men det kanske är för lite igen. Hur man än gör så gör man inte rätt enligt alla :crazy:
 
Jag ser inte riktigt det obegripliga att män kan tappa intresset när kvinnan tar första kontakt. För egen del har jag fått kommentar om att vara "på" och desperat när jag har gjort just det. Sedan är det kanske fler män som uppskattar att inte behöva vara de som skriver först, men nog tusan finns det de som inte uppskattar att kvinnan börjar.
Självklart finns det olika smak och tycke men det är ingenting man kan veta i förväg och det är inte heller slutsatser man kan dra av att någon inte svarar.
 
Jag ser inte riktigt det obegripliga att män kan tappa intresset när kvinnan tar första kontakt. För egen del har jag fått kommentar om att vara "på" och desperat när jag har gjort just det. Sedan är det kanske fler män som uppskattar att inte behöva vara de som skriver först, men nog tusan finns det de som inte uppskattar att kvinnan börjar.

Det finns nog båda delar ja. När jag pratar med mina killkompisar så är dom lite lessa på att alltid förväntas ta initiativ. Att skriva först, att ta kontakt på krogen o.s.v och blir väldigt positivt överraskade när tjejer är drivande och initiativtagande.
 
Det finns nog båda delar ja. När jag pratar med mina killkompisar så är dom lite lessa på att alltid förväntas ta initiativ. Att skriva först, att ta kontakt på krogen o.s.v och blir väldigt positivt överraskade när tjejer är drivande och initiativtagande.
Jag tror också att det ger mer positivt än negativt. Både i form av resultat för en själv men även i att påverka könsnormer.
 
Välkommen tillbaka :) Sorry om du skrivit det redan, men det blev inte mer med exet då?
Nä, avslutade det. Insåg att det nog mest handlade om att jag mådde dåligt och hon fanns där för mig. Det blev som om jag utnyttjade vår relation för att få trygghet, medan hon var förälskad i mig.
Saknar henne fortfarande dock, men vi är inte rätt för varandra då jag nog egentligen mest saknar tanken på henne mer än just henne.

Ibland får jag anstränga mig för att inte jag ska höra av mig till henne.
 
Det finns nog båda delar ja. När jag pratar med mina killkompisar så är dom lite lessa på att alltid förväntas ta initiativ. Att skriva först, att ta kontakt på krogen o.s.v och blir väldigt positivt överraskade när tjejer är drivande och initiativtagande.
Vilket ålderspann är du? Om du vill svara såklart.

Även @durachiny om du vill svara :)
 
Asså vem pratade om vårkänslor? Här i mitt landskap verkar jag vara den enda singeln med såna... haha ^^

Vårkänslor :confused: Vad är det :confused:

1524228742089.png


Dröjer nog några veckor till innan såna är aktuella :D
 
@pepp Eller hur! Usch, irriterande att inte ha någon att ligga med ^^ Kul med gymkillen!

Fast det blev genast lite bättre när en skrev på hp... fast han va värre än mig på å tycka de va långt emellan.. men får väl se
 
Det finns nog båda delar ja. När jag pratar med mina killkompisar så är dom lite lessa på att alltid förväntas ta initiativ. Att skriva först, att ta kontakt på krogen o.s.v och blir väldigt positivt överraskade när tjejer är drivande och initiativtagande.

Själv skulle jag bara bli glad om det inte var jag som "måste" ta initiativet. Absolut att jag kan, men hittills har det bara varit jag som tagit första steget vid matchningar på Tinder, exempelvis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 079
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 242
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp