Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@durachiny jag förstår hur du tänker. Och det kan mkt väl hända att t.ex. de jag skriver till är så populära på Tinder att de inte orkar svara alla som skriver till dom.

Men tycker oavsett det kan vara interessant att kartlägga hurvida vissa beteendemönster som borde varit utdaterade fortfarande lever kvar. Både @Amanda_F och jag är ju i åldern 35-40, kan tänka mig att det kan vara lite mer "jämnställd" i åldersspannet 20-30...? Men jag vet som sagt inte, och tänker inte göra en riktig undersökning.
Jag är i samma åldersspann och får oftast svar av de jag skriver till
 
Hur ofta händer det dig att tjejerna tar initiativet och är drivande?

Senaste var nog ett strul jag hade för ca 15 år sedan. Iofs har jag ju inte varit singel så länge just nu, men sedan mitt ex gjorde slut har jag nog inte haft någon tjej som varit drivande. Väldigt ont om matchningar på Tinder dock, så kan väl bero på det också. Skulle vara lite intressant att veta om det är för att de tjejer som gillar mig inte faller mig i smaken, eller om det är få tjejer som gillar mig överlag.
 
Det är väldigt sällan de jag matchar med skriver först till mig. Ibland svarar de när jag skriver men oftast inte.
Ibland avmatchar de men oftast inte.
Så det blir oftast liggande som ett obesvarat meddelande jag skickat.
 
Tankte kanske att jag ocksa skulle hoppa in har?

Tror jag skrev i borjan av aret att jag skulle borja dejta mer aktivt, och det har jag minsann ocksa!
Har traffat en kille tre ganger, och det gar nog ganska bra, fast jag tror att jag tycker mer om dejtandet an just precis honom :o. Kommer nog fortsatta traffas, far val bara halla lite uppsikt om det skulle visa sig att han vill ha nagot mer seriost.
Svajpar och chattar fortfarande med andra killar utover.

Gallande vem som skriver forst etc, sa anvander jag uteslutande bumble, som ar en app dar bara tjejen (I hetro forhallanden) kan skriva forst, sa det ar inte sa mycket diskussion. Dessutom har man bara 24 timmar pa sig fran matchningen att ta forsta kontakten, annars tas den bort. Mannen har sedan 24 timmar pa sig att svara. Skulle saga att jag nog for ta kontakt med ungefar 15 man innan jag far svar - men detta varierar mycket pa tid pa dygnet och veckodag!
Som "gentjanst" for att ta forsta kontakt sa ser jag garna att han foreslar forsta traffen..

Och, gallande distans - jag bor ju i storstad, men min radie ar 8km, och det kan latt ta 40 min restid, vilket ar min cut-off..
 
Jobbar hela helgen. Längtar efter att träffa Kompis igen, blir nog på måndag. Vi sågs för några dar sen en kortis, hånglade lite, väldigt mysigt. Och jag känner mig så skönt lugn! Sen jag fick tankeställaren om att allt inte måste gå så fort och att jag stressat för mycket kring alla dejter jag haft senaste månaderna så är jag nu behaglig till sinnes. Känns också lugnt och bra att K, även om han söker kärlek, inte vill ha nån monogam relation (det nämnde han redan när vi började skriva på Tinder).
Jag har bara haft monogama kärleksrelationer tidigare, det har väl bara blivit så, känts tryggt och enkelt. Men tänker nu i banorna att en icke-monogam kärleksrelation borde kunna kännas minst lika trygg och enkel.

L, min första tinderdejt som var så klockren men sen blev en riktig kraschlandning eftersom jag blev tokkär och han ville hålla det på en annan nivå, skickade mig plötsligt en vänförfrågan på Facebook. Vi har inte hörts sen våra hejdå-sms för tre månader sen, då när jag kände att jag inte fixade träffa honom mer. I alla fall skrev jag en rad för att kolla läget, han svarade korthugget och frågade hur det var med mig, och jag skrev igen, men inget svar nu på två dar. Skumt, vad skickar han en vänförfrågan för om han inte vill ha nån kontakt? Känns också lite drygt och olikt honom att inte alls svara, i vårt avslut agerade han väldigt taktfullt och fint. Är nog lika bra i alla fall, vi borde nog inte ses även om det just nu känns som att jag skulle vara soft med det. Men hade varit kul att höra lite hur han har det.

Sen har jag faktiskt en inbokad ny tinderdejt på onsdag. Är väldigt inaktiv på Tinder nu, orkar inte nytt folk egentligen, men skrivit mycket med en kille i ett par veckor. Jättesöt, mycket som verkar stämma med intressen och värderingar, och vi har barn i samma ålder, men jag tror att han kanske är lite för "normal" för att det ska funka mellan oss, och vår konversation lyckas aldrig riktigt ta sig bortom det lite ytliga och artiga, så jag tror det finns risk att det blir stelt. Ändå lite spännande.
 
Min dejt från i tisdags kom spontant över för att kolla på film i torsdags, vi hade det så mysigt! Hände egentligen inte så mycket, han känns lite blyg men det är rätt charmigt. Vi somnade i soffan, låg och myste hela morgonen innan vi var tvugna att gå till jobbet. Gillar verkligen honom!

Idag ska jag hem till min första tinderdejt igen (tänker kalla honom spanjoren nu) och dricka öl, spela spel och kolla film! Har inte så mycket förväntningar mer än att jag är ganska säker på att jag kommer ha det väldigt kul :)

Annars sveper jag inte alls just nu, skriver med ytterligare tre killar på tinder och ska nog träffa allihopa, börjar bli svårt att hålla reda på alla namn. :p:D
 
Kul spontan festkväll igår med jobbet och min bästis :)
For hem till 25-åringen i vanlig ordning, hehe.

Min kollega vill visst ligga med mig så vi kanske ska ta tag i det nästa helg :D
Klubbkillen hörde av sig igår med och nu idag skrev fotografen på instagram:

"Tjena, ser att du gjort ditt konto oprivat, så kunde inte låta bli att skriva efter att se dina bilder:p antar att jag kanske saknat dig lite grann:p"

Vad händer :D :laugh:
 
R kände sig för trött för att ses. Blev lite grinig först men det gick över snabbt.

Annars är det stiltje här. Har killar som vill ses men jag känner inte för det alls. Ser bara fel hos alla och då är det bättre att låta bli.
Vildsvinet kommer i veckan och stannar en månad, det var meningen att han skulle stannat tre dagar men det blev visst inte så.
Då blir det inget dejtande. Eller ja, SJ kan ju komma hit, gör inget om han kissar på eller biter sönder hans skor :p
 
Jag pausade HP idag och avslutade MP. Känner att det bara tar energi - det att det inte händer någonting alls.

Jo, och annars också känner jag mig trött på det mesta :turd:
 
Kul spontan festkväll igår med jobbet och min bästis :)
For hem till 25-åringen i vanlig ordning, hehe.

Min kollega vill visst ligga med mig så vi kanske ska ta tag i det nästa helg :D
Klubbkillen hörde av sig igår med och nu idag skrev fotografen på instagram:

"Tjena, ser att du gjort ditt konto oprivat, så kunde inte låta bli att skriva efter att se dina bilder:p antar att jag kanske saknat dig lite grann:p"

Vad händer :D:laugh:
Hm, var inte "kollegan" pappa till 25-åringen?
 
@pepp och @transmission Kul att det händer en massa!

@enough Låter jättemysigt med Kompisen! Men L verkar ju va ett riktigt pucko, som sagt varför skicka en vänförfrågan om han ska va så kort?? Och jag är förvånad över att du svarade, det hade nog inte jag gjort om V skickat en till mig... sen det här med ett öppet förhållande som Kompisen vill ha, det fascinerar mig... det diskuterar vi ofta jag och mina kompisar... eller, alla mina kompisar säger nej, nej, nej:p och jag säger varför inte? I teorin... har aldrig haft det i praktiken och vet inte hur det känts... men det fascinerar mig som sagt i teorin...

Jag pratar fortfarande med killen på hp och har börjat prata lite med en till där.. får se om det leder till något. Tinder är fortfarande stendött! Det är nog trasigt :idea:
 
@pepp och @transmission Kul att det händer en massa!

@enough Låter jättemysigt med Kompisen! Men L verkar ju va ett riktigt pucko, som sagt varför skicka en vänförfrågan om han ska va så kort?? Och jag är förvånad över att du svarade, det hade nog inte jag gjort om V skickat en till mig... sen det här med ett öppet förhållande som Kompisen vill ha, det fascinerar mig... det diskuterar vi ofta jag och mina kompisar... eller, alla mina kompisar säger nej, nej, nej:p och jag säger varför inte? I teorin... har aldrig haft det i praktiken och vet inte hur det känts... men det fascinerar mig som sagt i teorin...

Jag pratar fortfarande med killen på hp och har börjat prata lite med en till där.. får se om det leder till något. Tinder är fortfarande stendött! Det är nog trasigt :idea:
Varför säger dina kompisar nej, nej, nej till öppna/poly förhållanden?
 
Var modig igår och frågade om en bartenders nummer. Han var dösnygg och efter att vi beställt några omgångar så upptäcker jag dessutom att han har en tatuering med en symbol som har en viss betydelse för mig. Så jag påpekar med beundran att han har tatuerat in symbolen och han svarar att jag faktiskt är den första tjejen som känt igen den och vet var den kommer ifrån. Efter det hetsade ju mina kompisar hela kvällen att jag skulle be om hans nummer till den grad att de tog min drink, vände på mig och puttade mig i riktning mot baren. Jag smyger dit, säger att jag tycker att han är jättesnygg och frågar om jag kan få hans nummer. Han ler och berättar att han har flickvän. Så jag säger ”Jag misstänkte faktiskt det, men jag tänkte att det kan vara värt att chansa. Kan jag få en hot shot i alla fall?” :D Vilket jag får och när jag sveper den så säger han att om han inte hade haft flickvän så hade jag definitivt fått hans nummer.

Nåväl, synd för mig! I fylledimman tyckte jag att det var ödet :p Men alltid bra att träna på att våga fråga tänker jag.
 
@Singoalla Bra gjort av dig att våga fråga!
@Milosari De vill ha den de är tillsammans med för sig själva och jag förstår dem. De gillar inte alls tanken på att den de är tillsammans med skulle ha sex med någon annan.

Hmm, vi började prata lite om sex igår kväll jag och kille två på hp... känns faktiskt rätt bra, känns som om det kanske tar bort risken för att det blir pinsamt och stelt om man skulle ses och tända på varann och nåt skulle hända...? Får se :p
Kille ett har svarat efter att jag skrivit en del som jag inte visste hur han skulle reagera på, så det är ju postivit. Han känns seriösare än kille två, även om kille två också sökte seriöst i första hand. Kille ett har dessutom två barn... vilket jag i teorin inte haft något emot, att dejta killar med barn, men har aldrig gjort det tidigare... och det känns lite läskigt nu när det finns en potentiell faktiskt.... hmm.
 
@Singoalla Bra gjort av dig att våga fråga!
@Milosari De vill ha den de är tillsammans med för sig själva och jag förstår dem. De gillar inte alls tanken på att den de är tillsammans med skulle ha sex med någon annan.

Hmm, vi började prata lite om sex igår kväll jag och kille två på hp... känns faktiskt rätt bra, känns som om det kanske tar bort risken för att det blir pinsamt och stelt om man skulle ses och tända på varann och nåt skulle hända...? Får se :p
Kille ett har svarat efter att jag skrivit en del som jag inte visste hur han skulle reagera på, så det är ju postivit. Han känns seriösare än kille två, även om kille två också sökte seriöst i första hand. Kille ett har dessutom två barn... vilket jag i teorin inte haft något emot, att dejta killar med barn, men har aldrig gjort det tidigare... och det känns lite läskigt nu när det finns en potentiell faktiskt.... hmm.
Lite trångsynt av dem kanske? ”Jag vill inte, då passar det nog ingen annan heller”?

Jaaa prata massor med sex så är det avklarat. Bäddar för ett bättre möte tycker jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 239
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 555
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp