Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@enough Jobbigt! :( Förstår att det känns tomt! Skönt att han sa som det var i alla fall.

Jag är lite rädd för att hamna i samma situation själv, fast från andra hållet. Svårt att veta hur allvarligt andra ser på det man gör tillsammans och ibland svårt att veta vad man själv tycker? Jag känner dock på mig att jag kommer få utvärdera detta inom en snar framtid (och då har jag ev. ett eller två bidrag till 6-7:e dejtfenomenet).
 
Var social idag och pratade lite med den gulliga pendlaren på plattformen. Han åkte med det andra tåget.
Precis lagom för mig att prata i fem minuter :p

Annars händer det noll och intet.
Träffade kollegan häromdagen och skrev med honom på snap under kvällen.
Jag vill han någon som honom men inte han.
Lycka till med det :meh:

Skulle träffat SJ igår men valde att sova istället.
 
Okej team, radgivning gallande app-dejtande och hur fafang man kan vara...

Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Jag ar inte stolt over mig sjalv, men jag fixar verkligen inte killar som ar kortare ar min sjalv... :o
jag ar inte superlang, men lang nog for att det iaf har i UK finns gott om killar som ar runt min langd och kortare. Jag kommer pa mig sjalv att spana supernara pa bilderna, for att se om det finns nagon referenspunkt dar jag kan avgora langden.
Jag vill ju inte vara oartig/fafang och fraga en kille som inte har langden i sin profil, men a andra sidan sa fixar jag verkligen inte en kortare killle...

Tips, rad, tankar?
Nu har jag inte hunnit läsa andras svar, men ville svara innan jag blir influerad av deras :D
Jag tänker att jag hade gått på dejt även om de inte har skrivit ut längd. Det är kul att träffa människor utan förbehåll att det måste leda till något.
 
Okej team, radgivning gallande app-dejtande och hur fafang man kan vara...

Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Jag ar inte stolt over mig sjalv, men jag fixar verkligen inte killar som ar kortare ar min sjalv... :o
jag ar inte superlang, men lang nog for att det iaf har i UK finns gott om killar som ar runt min langd och kortare. Jag kommer pa mig sjalv att spana supernara pa bilderna, for att se om det finns nagon referenspunkt dar jag kan avgora langden.
Jag vill ju inte vara oartig/fafang och fraga en kille som inte har langden i sin profil, men a andra sidan sa fixar jag verkligen inte en kortare killle...

Tips, rad, tankar?

Jag är inte ett dugg artig så jag frågar
 
Nu har jag inte hunnit läsa andras svar, men ville svara innan jag blir influerad av deras :D
Jag tänker att jag hade gått på dejt även om de inte har skrivit ut längd. Det är kul att träffa människor utan förbehåll att det måste leda till något.

Jag tänker likadant. Plus att man eventuellt kan sumpa sin chans till dejt genom att skriva ut preferens eller att fråga. Säg exempelvis att det skulle vara viktigt för en kille att jag inte bär med mig för många extra kilon, han attraheras främst av vältränade tjejer. Men mina bilder avslöjar inte hur min kropp ser ut. Hade han skrivit ut i sin profil att enbart vältränade tjejer bör swipa höger, eller frågar mig innan vi ses hur min kropp ser ut så hade mitt intresse dött direkt. Jag ser det som en såndär sak man får chansa med helt enkelt. Det är en massa saker man inte kan veta om sin dejt innan man ses. Vilken värdegrund han har, om han är Sverigedemokrat, om han har en rutten kvinnosyn, om han blir odräglig och elak när han blir full, om han är sjukt klängig, om han har riktigt konstiga sexuella fetischer för sig osv osv. Med andra ord, man kan inte veta alla deal breakers innan man ses och ja.. det är väl därför man ses helt enkelt. För att ta reda på sådant. Hur gjorde folk innan nätdejtingens tid, bad folk ställa sig upp från barstolen så man kan se hur lång han är innan man pratar vidare? :D

@Stefffie jag vill också att han ska vara länge än mig så jag förstår dig. Men jag ser det lite som "you win some you lose some" i nätdejting. Ibland dyker han upp och är snyggare än på sina bilder, ibland inte. Ibland är han störtskön och ibland får man en såndär creepy typ som skickade långa överentusiastiska mess till mig efter senaste dejten med hundra hjärt-emojis. Didn´t see that coming..
 
Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Sett i motsatta perspektivet så blir jag litet avtänd när personer anger längdpreferenser ( t ex "jag är xxx cm så du är naturligtvis minst xxx cm" , i synnerhet när det presenteras som en självklarhet vilket inte alls är ovanligt), men även när personer anger sin egen längd och därigenom antyder att den är relevant. Jag jämställer det med specifika preferenser kring exempelvis ögonfärg och hårfärg ( "jag söker enbart blonda med blå ögon" ) eller varför inte andra fysiska företräden som bröststorlek ( "du med mindre bröst än C-kupa behöver inte höra av dig" ) eller penisstorlek ( "jag tänder bara på 20+" ).
Jag lägger ingen större värdering i att andra har så pass specifika kroppsliga preferenser på dejtingappar, men de personerna sorterar jag själv bort.
 
Senast ändrad:
Sett i motsatta perspektivet så blir jag litet avtänd när personer anger längdpreferenser ( t ex "jag är xxx cm så du är naturligtvis minst xxx cm" , i synnerhet när det presenteras som en självklarhet vilket inte alls är ovanligt), men även när personer anger sin egen längd och därigenom antyder att den är relevant. Jag jämställer det med specifika preferenser kring exempelvis ögonfärg och hårfärg ( "jag söker enbart blonda med blå ögon" ) eller varför inte andra fysiska företräden som bröststorlek ( "du med mindre bröst än C-kupa behöver inte höra av dig" ) eller penisstorlek ( "jag tänder bara på 20+" ).
Jag lägger ingen större värdering i att andra har så pass specifika kroppsliga preferenser på dejtingappar, men de personerna sorterar jag själv bort.

Jag skulle aldrig göra så även fast jag har en speciell typ jag alltid fastnar för.
Lägga upp en bild på kollegan, ser du inte ut såhär kan du dra vänster :p

SJ föraren är ju hans motsats och jag tycker han är fantastisk snygg så det är verkligen inte hugget i sten.

Sen är jag frispråkig och har inga problem att fråga om saker jag undrar oavsett vad det är.
 
Sett i motsatta perspektivet så blir jag litet avtänd när personer anger längdpreferenser ( t ex "jag är xxx cm så du är naturligtvis minst xxx cm" , i synnerhet när det presenteras som en självklarhet vilket inte alls är ovanligt), men även när personer anger sin egen längd och därigenom antyder att den är relevant. Jag jämställer det med specifika preferenser kring exempelvis ögonfärg och hårfärg ( "jag söker enbart blonda med blå ögon" ) eller varför inte andra fysiska företräden som bröststorlek ( "du med mindre bröst än C-kupa behöver inte höra av dig" ) eller penisstorlek ( "jag tänder bara på 20+" ).
Jag lägger ingen större värdering i att andra har så pass specifika kroppsliga preferenser på dejtingappar, men de personerna sorterar jag själv bort.

Dubbelt
 
Han jag snapar med just nu frågade för övrigt hur lång jag är. Någonstans i mängden av ungefär 100 frågor som vi ställt till varandra senaste dagarna. Jag misstänker att det beror på att han inte är jättelång själv och ville väl veta om jag är en långskånk eller inte. Folk tror ofta att jag är mycket längre än vad jag faktiskt är :confused: Men jag är 166,5 så dom allra flesta män är längre än mig.
 
Har kanske en dejt på fredag. Vet inte hur sugen jag är men samtidigt blir det inte bättre av att inte försöka. Jaja. Vi får väl se om det blir av och hur det går helt enkelt. :)

Jag ar lite likadan - nar jag val bokat nagot ar jag ofta inte sa sugen - likt @Bison sa ogillar jag de flesta ;)
men går jag inte ut så kan jag ju lika avinstallera appen och fortsätta leva livet utan den sortens ranson män

Sett i motsatta perspektivet så blir jag litet avtänd när personer anger längdpreferenser ( t ex "jag är xxx cm så du är naturligtvis minst xxx cm" , i synnerhet när det presenteras som en självklarhet vilket inte alls är ovanligt), men även när personer anger sin egen längd och därigenom antyder att den är relevant. Jag jämställer det med specifika preferenser kring exempelvis ögonfärg och hårfärg ( "jag söker enbart blonda med blå ögon" ) eller varför inte andra fysiska företräden som bröststorlek ( "du med mindre bröst än C-kupa behöver inte höra av dig" ) eller penisstorlek ( "jag tänder bara på 20+" ).
Jag lägger ingen större värdering i att andra har så pass specifika kroppsliga preferenser på dejtingappar, men de personerna sorterar jag själv bort.

Ja men precis, jag tycker det är så himla fult, tråkigt och avtändande när folk radar upp sina preferenser, det blir bara direkt vänster på sådana.

@Singoalla sa nog det dom jag behövde höra - och det e ju faktiskt många dealbreakers som man inte har en aning om innan man träffas, så jag får nog bara lägga längd i samma hög som typ ”kan vara SverigeDemokrat”! :)
 
Jag är ju rätt gnällig med mitt dejtande och vill varken slösa min eller andras tid.
Därför frågar jag mycket och ser gärna att de frågar mig.

Jag är vältränad men långt ifrån deffad, är jävligt bred över röven.
Har helkroppsbilder men det gärna att de frågar om min kropp om det är något som är viktigt för dem.
Hellre det än bli en besvikelse :p
 
@Stefffie min relativt begränsade erfarenhet är att de som inte skriver ut sin längd ofta är "korta", eller tja typ 170-175. Funderar på om det skulle gå att fråga på ett roligt/skämtsamt sätt... men har inte vågat testa än. :o


Skriver faktiskt med 4-5 olika på Tinder och snap just nu, men ingen som föreslagit att vi faktiskt ska träffas. Närmaste en dejt jag kommit var en snygg och trevlig 37-åring (på 1,86 :up:) som skrev att jag gärna fick komma över och grilla någon dag. :d Men då jag googlade honom för att skicka en bild kom det fram att han har två ungar.....! Frågade och de bor även hos honom på fulltid, kändes lite snopet att han inte berättat det självmant. Men okej, jag kanske träffar honom ändå - gissar att han med främst letar nåt "oseriöst" iom att han lät bli att nämna barnen.

Tänker även bjuda in mig på vin till Italienarn, han har fått lite fler pluspoäng då han visat sig tycka om djur. :love: Han bor endast här temporärt, vilket passar mig bra, försöker bara luska reda på om han har nån fru eller så hemma i Italien....


@enough vad tråkigt med Kompis! Men en bra vän kan ju vara riktigt fint det med. :heart
 
Jag åkte förbi en såndär escape-histora med bussen igår och tänkte att det lät hemskt. Lösa saker väldigt snabbt under hög press för att kunna ta sig ut. Låter som en helt vanlig dag på jobbet, varför skulle man vilja göra det när man är ledig? Nu har det föreslagits som dejt i helgen :rofl:

Vad säger ni, någon som testat?
 
Någon som prata
Ja och det sistnämnda är bra så mycket värre :nailbiting: Tänk att sitta på en dejt med någon som börjar prata om alla "skäggbarn" som kommit hit och om hur det är ett importerat problem att män våldtar.

:wtf:
politik
Jag åkte förbi en såndär escape-histora med bussen igår och tänkte att det lät hemskt. Lösa saker väldigt snabbt under hög press för att kunna ta sig ut. Låter som en helt vanlig dag på jobbet, varför skulle man vilja göra det när man är ledig? Nu har det föreslagits som dejt i helgen :rofl:

Vad säger ni, någon som testat?

Jag gillar det!
Vet inte hur det funkar som dejt dock, man är ofta 5-6 pers per grupp, så kan hända att ni parad ihop med ett gäng randoms?
 
@Stefffie min relativt begränsade erfarenhet är att de som inte skriver ut sin längd ofta är "korta", eller tja typ 170-175. Funderar på om det skulle gå att fråga på ett roligt/skämtsamt sätt... men har inte vågat testa än. :o


Skriver faktiskt med 4-5 olika på Tinder och snap just nu, men ingen som föreslagit att vi faktiskt ska träffas. Närmaste en dejt jag kommit var en snygg och trevlig 37-åring (på 1,86 :up:) som skrev att jag gärna fick komma över och grilla någon dag. :d Men då jag googlade honom för att skicka en bild kom det fram att han har två ungar.....! Frågade och de bor även hos honom på fulltid, kändes lite snopet att han inte berättat det självmant. Men okej, jag kanske träffar honom ändå - gissar att han med främst letar nåt "oseriöst" iom att han lät bli att nämna barnen.

Tänker även bjuda in mig på vin till Italienarn, han har fått lite fler pluspoäng då han visat sig tycka om djur. :love: Han bor endast här temporärt, vilket passar mig bra, försöker bara luska reda på om han har nån fru eller så hemma i Italien....


@enough vad tråkigt med Kompis! Men en bra vän kan ju vara riktigt fint det med. :heart


Så brukar jag också tänka, ingen längd = sannolikt för kort.
Matchade dock med en löjligt snygg argentinare (som är jurist!) som tydligen är 182 men inte hade längd utskriven.
Vi ska träffad imorgon och jag är ganska säker på att det finns något allvarlig fel med honom, för snygg Argentinsk jurist, sån tur har man väl inte?

Ska även träffa. Holländsk journalist efter jobb idag om allt går i lås, så detta kan ju bli en spännande vecka :)
 
Sett i motsatta perspektivet så blir jag litet avtänd när personer anger längdpreferenser ( t ex "jag är xxx cm så du är naturligtvis minst xxx cm" , i synnerhet när det presenteras som en självklarhet vilket inte alls är ovanligt), men även när personer anger sin egen längd och därigenom antyder att den är relevant. Jag jämställer det med specifika preferenser kring exempelvis ögonfärg och hårfärg ( "jag söker enbart blonda med blå ögon" ) eller varför inte andra fysiska företräden som bröststorlek ( "du med mindre bröst än C-kupa behöver inte höra av dig" ) eller penisstorlek ( "jag tänder bara på 20+" ).
Jag lägger ingen större värdering i att andra har så pass specifika kroppsliga preferenser på dejtingappar, men de personerna sorterar jag själv bort.
Man kan ju lägga fram det annorlunda. Som ”jag attraheras av längd”, ”jag tycker om att känna mig mindre än min partner”, ”blont hår är väldigt vackert”.

Jag har skrivit ut min längd och vikt just för att de som tycker det är viktigt ska veta. Själv bryr jag mig inte. Men osäkerhet är ett så stort fetnej att det har jag med. Jag frågar också ganska fort om annat som spelar stor roll. Hellre dissa i ett tidigt än sent skede tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 242
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp