Dejtingtråden

Jag förstår verkligen inte varför de enstaka personer - män - som fullständigt saboterar tråden inte bannas.

Vilken är fördelen med ett forum som bitvis helt saboteras framför att banna de som saboterar?

Vilken är fördelen med den form av diskussion som ofelbart uppstår kring enstaka användare, framför de diskussioner som annars förs?
 
Jag förstår verkligen inte varför de enstaka personer - män - som fullständigt saboterar tråden inte bannas.

Vilken är fördelen med ett forum som bitvis helt saboteras framför att banna de som saboterar?

Vilken är fördelen med den form av diskussion som ofelbart uppstår kring enstaka användare, framför de diskussioner som annars förs?
Ajajaj, akta så du inte kliver pojkarna på tårna. De har faktiskt rätt att säga sin åsikt.
 
kanske läge att starta en ny och börja från scratch där så kanske den här tråden kan få vara en dejtingtråd och slasktråden blir lite trevligare än den var.

Det, att en ev ny sån tråd blir trevligare lär inte hända och ska man vara krass så handlar majoriteten av inläggen i dejtingtrådarna numera inte ens om dejting utan om mer eller mindre återkommande ligg.

Kanske bättre att ha en singeltråd som rymmer både de som skriver om diverse ons, kk's och de som faktiskt dejtar.
 
Det, att en ev ny sån tråd blir trevligare lär inte hända och ska man vara krass så handlar majoriteten av inläggen i dejtingtrådarna numera inte ens om dejting utan om mer eller mindre återkommande ligg.

Kanske bättre att ha en singeltråd som rymmer både de som skriver om diverse ons, kk's och de som faktiskt dejtar.
Det håller iallafall dejtingtråden någorlunda trevlig att de värsta sidospåren förpassas till slasken. Det verkar som om vi tappat rätt många som förut var med och diskuterade, och jag känner själv att jag tröttnat på stämningen här. Men det är ju inte värre än att jag tar en paus och återkommer senare och hoppas att det återgått till ett trevligare diskussionsklimat.
 
Men alltså - ni gör det igen?!

Skapa nya trådar för sidospåren så är några av problemen lösta. Det här behöver väl inte vara ännu en snacktråd för folk som gillar att chatta?
En slasktråd var ju egentligen inte lösningen för det blev ju bara en blekare och otrevligare version av denna tråd.
Jag tror på en hårdare uppstyrning av OT i det här fallet och kondomanvändning tex förtjänar väl en egen tråd om så många nu vill diskutera det?

/mod
 
Men alltså - ni gör det igen?!

Skapa nya trådar för sidospåren så är några av problemen lösta. Det här behöver väl inte vara ännu en snacktråd för folk som gillar att chatta?
En slasktråd var ju egentligen inte lösningen för det blev ju bara en blekare och otrevligare version av denna tråd.
Jag tror på en hårdare uppstyrning av OT i det här fallet och kondomanvändning tex förtjänar väl en egen tråd om så många nu vill diskutera det?

/mod
Jag tycker inte att sidospåren är huvudproblemet. Dejting har ju så många fler aspekter än ”ikväll ska jag träffa X-killen”. För mig är problemet snarare längden på en del spår, tråden dopas av de som dels aldrig ger sig, dels inte är det minsta rädda för att göra om trådar till egotrådar. I båda fallen noll feeling för när det är dags att släppa.
 
Jag tycker inte att sidospåren är huvudproblemet. Dejting har ju så många fler aspekter än ”ikväll ska jag träffa X-killen”. För mig är problemet snarare längden på en del spår, tråden dopas av de som dels aldrig ger sig, dels inte är det minsta rädda för att göra om trådar till egotrådar. I båda fallen noll feeling för när det är dags att släppa.
Ja visst är det så men för att få bukt med problemet måste jag/vi börja någonstans och det är ju dock oftast i sidospåren.
Ingen kan ju begära att jag/ @Gunnar ska sitta och banna folk för att de är långrandiga?

Och nu flyttar jag hela denna diskussion till Om Buke-tråden.
 
Det, att en ev ny sån tråd blir trevligare lär inte hända och ska man vara krass så handlar majoriteten av inläggen i dejtingtrådarna numera inte ens om dejting utan om mer eller mindre återkommande ligg.

Kanske bättre att ha en singeltråd som rymmer både de som skriver om diverse ons, kk's och de som faktiskt dejtar.

Vad som är definitionen av dejt är ju väldigt olika beroende på vem man frågar.
Jag har liggdejter, promenaddejter, fikadejter och som sist åka bil med okänd snubbe-dejt.
Jag vill inte ha något typiskt svennebanan-förhållande men visst dejtar jag.
 
Ja visst är det så men för att få bukt med problemet måste jag/vi börja någonstans och det är ju dock oftast i sidospåren.
Ingen kan ju begära att jag/ @Gunnar ska sitta och banna folk för att de är långrandiga?

Och nu flyttar jag hela denna diskussion till Om Buke-tråden.
Japp, jag förstår att du tycker så. Men det är synd om relevanta sidospår snöps direkt för att det är svårt att hantera de långrandiga.

Dessutom känns det som att sanktionerna hamnar ensidigt. Att de som säger ifrån om tjat och provokationer blir modererade medan tjatarna/provokatörerna hela tiden kan starta nya tjatiga spår utan att fatta att det är de som är grundproblemet.

Jag fattar att lösningen är ignore men som vanligt tänker jag att det är för mycket begärt att ingen enda på ett så här stort forum ska låta bli att reagera och svara.
 
Men det är synd om relevanta sidospår snöps direkt för att det är svårt att hantera de långrandiga.
Fast om man istället startar nya trådar så slipper vi också tendensen med alla evighetstrådar som avhandlar allt och inget?

Dessutom känns det som att sanktionerna hamnar ensidigt. Att de som säger ifrån om tjat och provokationer blir modererade medan tjatarna/provokatörerna hela tiden kan starta nya tjatiga spår utan att fatta att det är de som är grundproblemet.
Dels så redovisar jag inte alla sanktioner men mest handlar det faktiskt om att följa reglerna. Håller man en god ton så kan man älta om samma sak till förbannelse medan de som blir frustrerade och svarar i affekt tyvärr då bryter mot reglerna.
Yxigt, javisst men annars är vi farligt nära åsiktsmoderering och då är jag inte med längre.
 
Fast om man istället startar nya trådar så slipper vi också tendensen med alla evighetstrådar som avhandlar allt och inget?


Dels så redovisar jag inte alla sanktioner men mest handlar det faktiskt om att följa reglerna. Håller man en god ton så kan man älta om samma sak till förbannelse medan de som blir frustrerade och svarar i affekt tyvärr då bryter mot reglerna.
Yxigt, javisst men annars är vi farligt nära åsiktsmoderering och då är jag inte med längre.

Det första: ja, det har du faktiskt rätt i! Synd bara om många relationsrelaterade aspekter försvinner från dejtingtråden, dejting ÄR ju en del av relationer.

Det andra: fast knäckfrågan är väl om det som pågår från tjatarna ÄR god ton. Ta en middag, brott mot god ton behöver ju inte vara bara om du blir full, svär åt värden och halsar ur vinkaraffen. Det kan också vara atf du tar över hela tillställningen så att ingen annan kommer till tals.

Edit: förresten, åsiktsmoderering önskar jag inte, snarare ett sätt att hantera hur åsikterna framförs.
 
Senast ändrad:
Jag tycker också det behövs en slasktråd. Nog för att jag tycker att (korta!) frågor om kondomer bör kunna hanteras i dejtingtråden, men den som då uppenbarligen blir kränkt över det och vill prata könens storlek generellt kanske kan ta det i en slasktråd istället...
 
Jag tycker också det behövs en slasktråd. Nog för att jag tycker att (korta!) frågor om kondomer bör kunna hanteras i dejtingtråden, men den som då uppenbarligen blir kränkt över det och vill prata könens storlek generellt kanske kan ta det i en slasktråd istället...
Exakt! Eller så kan ju den som önskar starta en tråd om ”trånga fittor”. (Inte mitt ordval)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Spinoff på Ålder-tråden. Har hört så många säga att barnen får dom att fortfarande känna sig unga. Själv tycker jag tvärtom. Jag har...
2
Svar
37
· Visningar
2 172
Senast: Otherside
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
305
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp