Dejtingtråden

Jag tycker också det behövs en slasktråd. Nog för att jag tycker att (korta!) frågor om kondomer bör kunna hanteras i dejtingtråden, men den som då uppenbarligen blir kränkt över det och vill prata könens storlek generellt kanske kan ta det i en slasktråd istället...
Men det är väl jättemärkligt att det ska behöva finnas en specifik slasktråd för just Dejtingtråden?!?
Det är väl för bövelen bara att starta en ny tråd? Jag tycker det är win - win, det blir fler aktiva trådar på forumet och "man" når användare som kanske aldrig läst annars.
 
Det andra: fast knäckfrågan är väl om det som pågår från tjatarna ÄR god ton. Ta en middag, brott mot god ton behöver ju inte vara bara om du blir full, svär åt värden och halsar ur vinkaraffen. Det kan också vara atf du tar över hela tillställningen så att ingen annan kommer till tals.

Instämmer men förstår att det är skitsvårt att moderera. För mig hjälper inte ignore av flera deltagare när det spårar ur, sida upp o sida ner av ena sidans "svar". Drömmen hade ju varit att ingen svarade men på ett modererat forum känns det inte heller okej för mig. Men som jag skrev ovan, förstår att det är svårt att moderera.
 
Men det är väl jättemärkligt att det ska behöva finnas en specifik slasktråd för just Dejtingtråden?!?
Det är väl för bövelen bara att starta en ny tråd? Jag tycker det är win - win, det blir fler aktiva trådar på forumet och "man" når användare som kanske aldrig läst annars.
Behovet uppstår nog för att dejtingtråden är där en del är mest aktiva. Titta på inläggstoppen i både dejting och slasken så ser du. Tror inte att just de toppar några andra trådar.

För övrigt älskar jag ordet slasken. :D
 
Men det är väl jättemärkligt att det ska behöva finnas en specifik slasktråd för just Dejtingtråden?!?
Det är väl för bövelen bara att starta en ny tråd? Jag tycker det är win - win, det blir fler aktiva trådar på forumet och "man" når användare som kanske aldrig läst annars.

Så att jag förstår dig rätt. Om några andra användare spårar ur o inte gör just detta, menar du då att vem som helst kan skapa en ny tråd o länka till dem så att de hänvisas vidare?
 
Så att jag förstår dig rätt. Om några andra användare spårar ur o inte gör just detta, menar du då att vem som helst kan skapa en ny tråd o länka till dem så att de hänvisas vidare?
En del dejtare kallar allt för sidospår som just de själva inte är intresserade av. Jag tycker nog inte att de bör få förvisa folk från tråden. Tror det vore bättre om de rapporterade till @LenaH så att hon kunde få avgöra om det var dags för ny tråd eller inte.
 
En evighetstråd till? Njaaa ...

Helt omodererad tror jag sänker samtalstonen för mycket. Om nya personer kommer hit, villl bilda sig en uppfattning om tonen och hamnar i slasken - det vore inte bra.
Jag spinner vidare och tänker då att det enda kriteriet är att man på något sätt är otrevlig och att man kliver in där på egen risk? :angel:
 
En del dejtare kallar allt för sidospår som just de själva inte är intresserade av. Jag tycker nog inte att de bör få förvisa folk från tråden. Tror det vore bättre om de rapporterade till @LenaH så att hon kunde få avgöra om det var dags för ny tråd eller inte.
Fast det skulle innebära att jag skulle bli tvungen att starta nya trådar i parti och minut och det tar i ärlighetens namn rätt mycket tid.
Tänk bara på hur mycket jag skulle behöva fundera på rubriker! :arghh:
 
Jag spinner vidare och tänker då att det enda kriteriet är att man på något sätt är otrevlig och att man kliver in där på egen risk? :angel:
:laugh::laugh:

Men vi kan inte ha den tonen! Det skulle ju bli världskrig. :D

Skulle du kunna tänka dig merjobbet att låta folk rapportera det de tycker är sidospår och sedan avgöra om det är dags för ny tråd eller inte? Jag tror att de flesta skulle lita på dig, att du har omdöme visar du ju varje dag.
 
Fast det skulle innebära att jag skulle bli tvungen att starta nya trådar i parti och minut och det tar i ärlighetens namn rätt mycket tid.
Tänk bara på hur mycket jag skulle behöva fundera på rubriker! :arghh:
Fast den som vill fortsätta spåret kanske ska starta tråden? Eller så dör spåret.

(Var efter där)
 
Jag tänker att hittills så har det ju gått extremt dåligt med sidospår men om även vi utanför diskussionen gör ett försök o annars taggar @LenaH så kanske?

Det var ungefär så jag tänkte (eller hoppades) men när @the_connemara lyfte frågan om det var ok att någon annan gjorde det så tyckte jag nog det kändes ok.

Ja, fast det som gör att jag föredrar rapportvarianten är att folk inte ska strypa det de själva anser är sidospår för tidigt. Att man rapporterar utesluter ju inte att den som vill skapar den nya tråden när moderator gett klartecken.

Jag tänker alltså typ LenaH får en rapport, kollar på tråden, om hon tycker det är dags för ny tråd så skriver hon det. Och då kan den som har lust starta den. På det viset kanske vi rent av släpper en del spår helt, om ingen tycker det är värt en ny tråd.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 122
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Spinoff på Ålder-tråden. Har hört så många säga att barnen får dom att fortfarande känna sig unga. Själv tycker jag tvärtom. Jag har...
2
Svar
37
· Visningar
2 201
Senast: Otherside
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 854
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 889
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp