Dela fil som är för stor för att ladda upp

Philosophia

Trådstartare
Jag håller på att bli gråhårig. Jag har några powerpointpresentationer med ljud (inlästa föreläsningar) som jag tänkte dela med mig av på en lärplattform Tyvärr tar inte lärplattformen emot så pass stora filer (max 63 MB :grin:) så jag måste lösa det på annat sätt. Min första tanke var dropbox - att jag kunde göra en mapp med filerna och sedan dela länken. Men det går inte.

Hur i helsefyr ska jag bära mig åt? Google drive kanske? Kom med förslag innan jag har slitit allt mitt hår!
 
Jag håller på att bli gråhårig. Jag har några powerpointpresentationer med ljud (inlästa föreläsningar) som jag tänkte dela med mig av på en lärplattform Tyvärr tar inte lärplattformen emot så pass stora filer (max 63 MB :grin:) så jag måste lösa det på annat sätt. Min första tanke var dropbox - att jag kunde göra en mapp med filerna och sedan dela länken. Men det går inte.

Hur i helsefyr ska jag bära mig åt? Google drive kanske? Kom med förslag innan jag har slitit allt mitt hår!

Och med Google drive tar det en timme att ladda upp en enda fil på 180 MB. :arghh:
 
Jag håller på att bli gråhårig. Jag har några powerpointpresentationer med ljud (inlästa föreläsningar) som jag tänkte dela med mig av på en lärplattform Tyvärr tar inte lärplattformen emot så pass stora filer (max 63 MB :grin:) så jag måste lösa det på annat sätt. Min första tanke var dropbox - att jag kunde göra en mapp med filerna och sedan dela länken. Men det går inte.

Hur i helsefyr ska jag bära mig åt? Google drive kanske? Kom med förslag innan jag har slitit allt mitt hår!
Komprimera ljudfilerna kanske?
 
Det är ungefär trettio personer. WeTransfer, är det som google drive?

Tillägg: Behövs det e-postadresser, eller kan jag dela med länk med hjälp av WeTransfer?

Då kan det ändå vara görbart, man kan skicka länken till flera samtidigt :)
Man måste dock ha deras mailadress, och de behöver ladda ner filen..

Det fungerar inte att göra så här?
https://support.office.com/sv-se/ar...arbetare-bff69294-17e9-4429-8753-afa9c349e169

Verkar också kräva mail dock..
 
Då kan det ändå vara görbart, man kan skicka länken till flera samtidigt :)
Man måste dock ha deras mailadress, och de behöver ladda ner filen..

Det fungerar inte att göra så här?
https://support.office.com/sv-se/ar...arbetare-bff69294-17e9-4429-8753-afa9c349e169

Verkar också kräva mail dock..

Jag har en historisk version av Office för Mac (2011) så den varianten verkar inte finnas.
Inte kan jag spara inspelningen som film heller, för då försvinner ljudet. :meh: Det var dock möjligt i tidigare version av Office. Då kunde jag spara powerpoint i Quicktime med bibehållet ljud.

Men tack för dina snälla försök att hjälpa mig! Det kanske blir WeTransfer eller Google drive om det inte låter sig göras på annat sätt.
 
Jag har en historisk version av Office för Mac (2011) så den varianten verkar inte finnas.
Inte kan jag spara inspelningen som film heller, för då försvinner ljudet. :meh: Det var dock möjligt i tidigare version av Office. Då kunde jag spara powerpoint i Quicktime med bibehållet ljud.

Men tack för dina snälla försök att hjälpa mig! Det kanske blir WeTransfer eller Google drive om det inte låter sig göras på annat sätt.

Ah, vad segt!
Vad synd att det inte hjälpte, hoppas du hittar en lösning :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp