Delar/sprider du kost- och motionstips?

MiniLi

Trådstartare
Varje dag är det minst en av mina FB-vänner som delar eller skriver något om kost och/eller motion. Tidningssajterna jag följer är rätt aktiva med detta också, utöver allt annat som dyker upp på FB utan att man bett om det. Det handlar ofta om hur man ska eller inte ska äta eller om hur man ska eller inte ska träna. Kanske delar personerna bilder eller text från sin egen träning/viktresa/hälsotankar.

Brukar du dela/sprida saker kring kost och träning?
Varför/varför inte?
Vad delar du och hur?
 
Jag kan vara en duktig TS och börja :up:

Själv delar jag aldrig något som har med vikt/träning/hälsa osv att göra. Möjligen någon enstaka bild på min egen mat.
Det är väldigt genomtänkt från min sida. Jag vill helt enkelt inte vara en del av hälsa-/tränings-/kosthetsen som jag uppfattar finns i samhället, framförallt eftersom jag genom mitt jobb ser baksidan av allt det "hälsosamma".

Jag tänkte inte lika mycket på det förut, men nu blir jag så ledsen och irriterad varje gång det dyker upp i flödet/media. Det ska bli spännande att se hur ni andra tänker i ämnet.
 
Jag kan vara en duktig TS och börja :up:

Själv delar jag aldrig något som har med vikt/träning/hälsa osv att göra. Möjligen någon enstaka bild på min egen mat.
Det är väldigt genomtänkt från min sida. Jag vill helt enkelt inte vara en del av hälsa-/tränings-/kosthetsen som jag uppfattar finns i samhället, framförallt eftersom jag genom mitt jobb ser baksidan av allt det "hälsosamma".

Jag tänkte inte lika mycket på det förut, men nu blir jag så ledsen och irriterad varje gång det dyker upp i flödet/media. Det ska bli spännande att se hur ni andra tänker i ämnet.
Nej jag gillar varken motion eller dieter så jag är den sista som aktivt skulle propagera för sådant. ;)
 
Nej. Jag har tillräckligt mycket ätstört beteende ändå, utan att peppra mig själv med sånt. Och eftersom många av mina FB-vänner är tonåringar och sannolikt ännu mer lättpåverkade än många vuxna, ser jag bara nackdelar med att sprida sånt.

Vill och behöver någon i min närhet kost- och träningstips hoppas jag att hen söker upp det själv. Jag blir jätteirriterad när andra delar och sprider sånt gång på gång.
 
Nej, jag vill inte tränga såna saker på folk när jag själv mår så hemskt dåligt varje gång jag kommer förbi det. Skulle någon ha mage nog att tvinga på sånt till mig (som kan typ allt inom det ämnet redan) så skulle jag hugga till rejält. Skulle någon dock fråga mig om hälsoråd så är det klart jag hjälper till med hälsosnack, inte banting och hemska dieter dock.
 
Det gör mig ledsen att det bara såhär efter några få inlägg märks vilken dålig effekt den här trenden har :(

Ibland funderar jag på att starta en egen blogg, för att liksom vara lite motpol.
 
Jag delar inte inlägg, men brukar gilla när mina träningsintresserade kompisar berättar om sina tävlingsresultat - och det innebär ju att jag sprider en del träningsrelaterade inlägg. Jag postar dock inga egna inlägg på temat. Jag försöker för min egen skull hålla min egen träning så prestationslös som möjligt, med luddiga och odefinierade mål som "det ska vara roligt och kännas bra, jag ska må bra resten av livet". Det innebär att även om jag är nöjd med min insats någon dag, så avhåller jag mig från att låta träningen bli föremål för bekräftelse från andra.

Visst fladdrar det förbi en hel del annat "gör si, gör så" om både kost och träning i flödet. Ibland läser jag, åtminstone om det handlar om träning, kostråd/tips/förslag/idéer läser jag aldrig.
 
Jag har en profil på facebook, men är mycket sällan inloggad och skriver inget alls i "uppdateringsrutan".

Jag har förstått att många använder facebook som sin privata predikstol för allt möjligt och det är väl bra för dem, men jag är nog inte så intresserad egentligen.
 
Nej jag tror aldrig att jag har delat något sådant. Jag har två personer bland mina vänner som delar träningsrelaterade saker men båda känns "ursäktade" av att de springer minst maraton och dessutom gör det utomlands i olika sammanhang, så för mig framstår upplevelsen som mer betonad än prestationen eller effekten på kroppen. En vän postar då och då om vegetarisk/vegansk kost och hur mycket bättre det känns att inte längre gräva ned sig i (nöt-)kött och det känns uppfriskande mer än något annat, troligtvis eftersom vederbörande är man, har stort hårdrocksintresse och många tatueringar.
 
Jag delar inga citat, dieter eller liknande men jag kan absolut skriva ut om jag har tränat något och är stolt över det. Jag skrev exempelvis när jag sprang min första mil. Och jag skrev när jag tog milen under 54 minuter som jag var mäkta stolt över eftersom jag verkligen kämpat. :)

Å andra sidan så postar jag även bilder på kakor och godsaker jag äter så det kanske väger upp det?:D
 
Alltså jag har inga problem med folk som skriver om sina prestationer, typ att de tränade si och så mycket idag. Det är helt okej! Men när folk börjar säga "gör si och så, banta hit och dit", "såhär blir du nyttigare", "såhär går du ner i vikt" osv så stör jag mig enormt.
 
Alltså jag har inga problem med folk som skriver om sina prestationer, typ att de tränade si och så mycket idag. Det är helt okej! Men när folk börjar säga "gör si och så, banta hit och dit", "såhär blir du nyttigare", "såhär går du ner i vikt" osv så stör jag mig enormt.
Haha du måste ha andra vänner än vad jag har. Jag har visserligen ett par träningsgalningar i mitt flöde, varav någon som envist postar bilder på äckliga celsiusdrycker. Men absolut inget sådant med bantning! Det ser jag nog bara i reklam.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 217
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 970
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 494
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp