Den nya Fjordhästtråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev verkligen en heldag igår... Satte mig i bilen 07:45 och lastade ur Ariel hemma 17:45... Det var ingen tävlingsgren för oss, men nu har vi testat och kan släppa den tanken. :) Ariel skötte sig superbra och nollade på de flesta momenten. Mest stolt är jag över att hon bara fick 5 felpoäng i ryggning i U (hon vill gärna rygga fler steg när jag ber henne) och trampa på golvbrunn. Vi hade lite mkt fart in i det momentet (direkt efter hoppningen) så innan jag hann styra var hon förbi med frambenen, men då flyttade jag bara bakdelen ett steg åt sidan (samtidigt som hon skrittade på framåt) och då sa det klonk och jag hörde domaren skratta. ;)

@Paddington fotade en del, så här kommer bilderna!

Rygga i U
170820_003_599aa5c92a6b2257291ef61a.jpg


Trava i portar
170820_005_599aa5dde087c35c5f74b04c.jpg


Halt i nedförsbacke
170820_006_599aa5dfe087c35c654e83e3.jpg


Det enda moment Ariel tyckte var roligt. :angel: hoppning!
170820_008_599aa5f1ddf2b3636e8fdd9e.jpg
 
Har äntligen kommit igång med ridningen igen efter att ha haft en paus på typ 1,5 vecka efter förkylning. Kan säga som så att jag hade en lätt övertaggad häst när jag red i lördags, då var det totalt 2 veckor sedan han ridits senast (tömkörde och gick promenader innan jag blev sjuk) och det var minsann sprutt i pållen. Först ville han rulla (blöt av regn och kliade under sadeln), sen springa och när han inte fick varkendera kom det ett protestpip med tillhörande minibock.. :angel: Sen fick Tintin trava av sig överskottsenergin på volter innan vi satte igång med lite mer vettig ridning då hjärnan hunnit ikapp.

Igår kändes han däremot rätt seg, och stel som en pinne i höger sida. Hopplöst att få till nån slags böjning i höger varv, vänster ok. Måste få till en ridlektion för tränare så jag får tips på bra övningar.

Min bästa kompis kommer också att börja hjälpa till med Tintin och jag uppskattar att få lite sällskap också. :) Vi har haft gemensam medryttarhäst tidigare så jag vet att vi har lika tänk kring ridning och hästhantering. Hennes nuvarande sköthäst är till salu och åkte väldigt hastigt och oväntat iväg på prov i en månad idag, och hon vill förstås fortsätta med hästerier i någon form. Tintin behöver vara igång mera än han är nu så jag har redan tidigare sagt att hon gärna får hjälpa till om hon vill. Hon har ridit honom 2 ggr tidigare och jag tror de kan passa bra tillsammans bara de lär känna varandra. Skönt också för min del att ha nån som kan ställa upp och hjälpa med hästen när det behövs :)
 
Idag var en sån dag då jag borde låtit bli att rida, blev liksom inget bra. På slutet kändes det dock bättre. Övade på halt - skritt - halt - skritt och avslutade med halt - galopp - halt, lämnade traven därhän. Sista minutrarna kändes fina så avslutade då. Imorgon har vi en hel timme träning för min tränare, min medryttare rider första haltvtimmen och jag resten. Vill att medis ska få förklarat för sig hur hon ska rida, jag är världens sämsta pedagog och därtill så sammanvuxen med Alva att jag inte kan förklara några hjälper... Medis rider rätt bra men är inte skolad öht. Blir mest att hon rider rakt fram på halvlång tygel, och jag har jobbat så hårt för att få bort underhalsen. :D Får se om vi filmar nåt imorgon också.
 
Idag var en sån dag då jag borde låtit bli att rida, blev liksom inget bra. På slutet kändes det dock bättre. Övade på halt - skritt - halt - skritt och avslutade med halt - galopp - halt, lämnade traven därhän. Sista minutrarna kändes fina så avslutade då. Imorgon har vi en hel timme träning för min tränare, min medryttare rider första haltvtimmen och jag resten. Vill att medis ska få förklarat för sig hur hon ska rida, jag är världens sämsta pedagog och därtill så sammanvuxen med Alva att jag inte kan förklara några hjälper... Medis rider rätt bra men är inte skolad öht. Blir mest att hon rider rakt fram på halvlång tygel, och jag har jobbat så hårt för att få bort underhalsen. :D Får se om vi filmar nåt imorgon också.

Det brukar sällan vara några problem med att medryttare har helt andra krav än man själv.

Jag har ju min "gamling" som jag och medryttaren delar och hon rider helt annorlunda än vad jag gör. Gärna bakom lodplan i ridningen och i körningen i helt fri form och väldigt långsamt utan speciella krav.

Trots det räcker min underhållskörning för att hålla honom i rätt muskelskick.

Däremot är det väl aldrig fel att lära sig rätt. Men jag tänker att det kan kännas lite lugnande att veta.
 
Det brukar sällan vara några problem med att medryttare har helt andra krav än man själv.

Jag har ju min "gamling" som jag och medryttaren delar och hon rider helt annorlunda än vad jag gör. Gärna bakom lodplan i ridningen och i körningen i helt fri form och väldigt långsamt utan speciella krav.

Trots det räcker min underhållskörning för att hålla honom i rätt muskelskick.

Däremot är det väl aldrig fel att lära sig rätt. Men jag tänker att det kan kännas lite lugnande att veta.

Ja, jag är nog en sån där hästägare som tycker att bara jag kan rida min häst "rätt". ;) Tror du har rätt i att det inte gör varken skada eller skillnad. Men tror även att det är bra för medis att få förklarat hur jag (och min tränare) gör. Jag driver t ex främst med sätet och ser när medis rider att hon inte har den skolningen, det kommer liksom ingen reaktion från hästen när hon skänklar med benen. Ska bli kul att kika på imorgon. :-)
 
Ja, jag är nog en sån där hästägare som tycker att bara jag kan rida min häst "rätt". ;) Tror du har rätt i att det inte gör varken skada eller skillnad. Men tror även att det är bra för medis att få förklarat hur jag (och min tränare) gör. Jag driver t ex främst med sätet och ser när medis rider att hon inte har den skolningen, det kommer liksom ingen reaktion från hästen när hon skänklar med benen. Ska bli kul att kika på imorgon. :-)

Ja, det är jättebra att de rider lektioner och lär sig.

Jag märker på min häst att han vet precis vem som är i tyglarna eller tömmarna. Även om medryttaren smackat och han inte reagerar så gör han det när jag sedan sätter mig bakom i vagnen för han vet att med mig jobbar man. Ibland kan jag givetvis, i början på turen, få påminna om vem som sitter därbak om han varit ute med medis de senaste gångerna.

Men detta gäller ju allt egentligen, vara ouppfostrad, inte ställa sig mellan skaklarna eller gå över pölar. Nu är det inte sådant som är problem med mina medryttare som jag haft de senaste åren men det har hänt att vissa medryttare haft problem med sånt men inte jag, parallellt.
 
Ja, det är jättebra att de rider lektioner och lär sig.

Jag märker på min häst att han vet precis vem som är i tyglarna eller tömmarna. Även om medryttaren smackat och han inte reagerar så gör han det när jag sedan sätter mig bakom i vagnen för han vet att med mig jobbar man. Ibland kan jag givetvis, i början på turen, få påminna om vem som sitter därbak om han varit ute med medis de senaste gångerna.

Men detta gäller ju allt egentligen, vara ouppfostrad, inte ställa sig mellan skaklarna eller gå över pölar. Nu är det inte sådant som är problem med mina medryttare som jag haft de senaste åren men det har hänt att vissa medryttare haft problem med sånt men inte jag, parallellt.

Jo, tror det är lite så här också. Jag är oftast inte med när medis rider, men sist jag var med så beklagade hon sig lite över att hästen inte går fram ordentligt (på banan). Blir nästan värre när jag står bredvid, idag får jag nog gömma mig i cafeterian. :D

Helt annat tema: har ni erfarenhet av skrittmaskiner? Vi har en på gården, plus ett typ löpband där hästen binds upp som i stallgången och sen knatar på. I första stallet vi stod i i Tyskland fanns det också skrittmaskin som vi provade. Alva tyckte dock inte det var så mycket att hänga i granen, fnattade mest runt. Vet inte riktigt vad jag skall tycka. Visst är så mycket skritt som möjligt på bra underlag bra, men är lite kluven. Känns egentligen som en sån däf lyxgrej som jag egentligen inte skulle komma på tanken att använda, men nu står den ju där...
 
Helt annat tema: har ni erfarenhet av skrittmaskiner? Vi har en på gården, plus ett typ löpband där hästen binds upp som i stallgången och sen knatar på. I första stallet vi stod i i Tyskland fanns det också skrittmaskin som vi provade. Alva tyckte dock inte det var så mycket att hänga i granen, fnattade mest runt. Vet inte riktigt vad jag skall tycka. Visst är så mycket skritt som möjligt på bra underlag bra, men är lite kluven. Känns egentligen som en sån däf lyxgrej som jag egentligen inte skulle komma på tanken att använda, men nu står den ju där...

Hade jag pengar i överflöd skulle jag skaffa en skrittmaskin, bara till mig, på vår egna gård, för bara två hästar.

Jag hade garanterat låtit dem gå i skrittmaskinen en stund varje dag, helst 1 timme/dag. Skritt är en fantastisk gångart och för hästar som bara står helt stilla i hagen, som mina, hade det varit ett ypperligt komplement till resten av träningen.

Det är ju så att skritt är en uderskattad gångart men det är ju så fruktansvärt tråkigt att rida/köra i skritt så här blir det oftast bara uppvärmning och avskrittning och inte är de så långa som de borde. Hade jag haft tillgång till lyx hade jag använt den varje dag tror jag.
 
Hade jag pengar i överflöd skulle jag skaffa en skrittmaskin, bara till mig, på vår egna gård, för bara två hästar.

Jag hade garanterat låtit dem gå i skrittmaskinen en stund varje dag, helst 1 timme/dag. Skritt är en fantastisk gångart och för hästar som bara står helt stilla i hagen, som mina, hade det varit ett ypperligt komplement till resten av träningen.

Det är ju så att skritt är en uderskattad gångart men det är ju så fruktansvärt tråkigt att rida/köra i skritt så här blir det oftast bara uppvärmning och avskrittning och inte är de så långa som de borde. Hade jag haft tillgång till lyx hade jag använt den varje dag tror jag.

Lite samma här, framför allt avskrittning :o Om vi är på banan blir det ett par varv avsuttet, några minuters trickträning och stretch, sen ut i hagen. Våra hagar är helt plana, men Alva är i detta sällskap inte den som drar en repa. I Sverige var det annorlunda, när jag hade hästarna hemma i kuperad skogshage. Då gjorde de inte annat än att bröta omkring. Ska fundera ut en taktik för att göra skrittmaskinen rolig/acceptabel, så får vi se.. Vid löpbandet måste jag stå bredvid hela tiden, känns inte så tidseffektivt.
 
Jag skrittar alltid fram och av minst tio minuter, försöker även få in ett rent skrittpass varje vecka. Mkt bra för hästarna. :)

Nu när jag har medryttare skrittar vi tillsammans, det är roligare än att skritta själv. Som fd distansryttare är jag dock rätt van att skritta långt i ensamhet.
 
Jag skrittar alltid fram och av minst tio minuter, försöker även få in ett rent skrittpass varje vecka. Mkt bra för hästarna. :)

Nu när jag har medryttare skrittar vi tillsammans, det är roligare än att skritta själv. Som fd distansryttare är jag dock rätt van att skritta långt i ensamhet.

Våra skrittpass är annorlunda utformade än att skritta mitt i, eller i början och slutet på ett vanligt pass.
Ett sådant skrittpass är mycket roligare att utöva än att bara skritta i det tempo hästen vill ett helt pass (så kanske du också gör men......)

Våra skrittpass till häst eller i vagn utförs som ett intervallpass där vi får kämpa rätt rejält och försöker få hästarna att skritta avslappnat men så fort de kan. Det är skitsvårt.

Vi är ibland uppe i 7-8 km/h men givetvis bara i få, korta toppar och har sedan intervaller med lugn skritt i den hastighet de själva vill.
Trots lugn skritt mellan blir det en genomnittshastighet i 6 km/h!

Men, som vanlig rörelse som att skritta runt i skrittmaskin skulle vara som komplement till resten. En timme skritt per dag oavsett om man gör något annat eller inte är ju betydligt mer och bättre än det man gör annars. Jag tror inte det går att jämföra.

Jag skulle vara lyrisk över en skrittmaskin.
 
Våra skrittpass är annorlunda utformade än att skritta mitt i, eller i början och slutet på ett vanligt pass.
Ett sådant skrittpass är mycket roligare att utöva än att bara skritta i det tempo hästen vill ett helt pass (så kanske du också gör men......)

Våra skrittpass till häst eller i vagn utförs som ett intervallpass där vi får kämpa rätt rejält och försöker få hästarna att skritta avslappnat men så fort de kan. Det är skitsvårt.

Vi är ibland uppe i 7-8 km/h men givetvis bara i få, korta toppar och har sedan intervaller med lugn skritt i den hastighet de själva vill.
Trots lugn skritt mellan blir det en genomnittshastighet i 6 km/h!

Men, som vanlig rörelse som att skritta runt i skrittmaskin skulle vara som komplement till resten. En timme skritt per dag oavsett om man gör något annat eller inte är ju betydligt mer och bättre än det man gör annars. Jag tror inte det går att jämföra.

Jag skulle vara lyrisk över en skrittmaskin.

Det är stor skillnad på om jag skrittar Ariel eller om jag skrittar Ricky. Ricky är ju under inridning, så där handlar det enbart om att bjuda framåt. Då ligger snittempot på 5 km/h.

När jag skrittar Ariel själv är det oftast 6,5 km/h i snitt, hon skrittar oftast bara 5,5 km/h på bortaväg, men kan komma upp i 8 km/h på hemväg. ;) Med Ariel är fokuset att skritta ordentligt genom kroppen, inte slöskritta och göra det på lång tygel så mkt som möjligt.

Ännu bättre är det förstås om det är lite kuperat så man får upp pulsen, men här är det inte mkt sånt på de vägar jag hittat hittills.
 
Våra skrittpass är annorlunda utformade än att skritta mitt i, eller i början och slutet på ett vanligt pass.
Ett sådant skrittpass är mycket roligare att utöva än att bara skritta i det tempo hästen vill ett helt pass (så kanske du också gör men......)

Våra skrittpass till häst eller i vagn utförs som ett intervallpass där vi får kämpa rätt rejält och försöker få hästarna att skritta avslappnat men så fort de kan. Det är skitsvårt.

Vi är ibland uppe i 7-8 km/h men givetvis bara i få, korta toppar och har sedan intervaller med lugn skritt i den hastighet de själva vill.
Trots lugn skritt mellan blir det en genomnittshastighet i 6 km/h!

Men, som vanlig rörelse som att skritta runt i skrittmaskin skulle vara som komplement till resten. En timme skritt per dag oavsett om man gör något annat eller inte är ju betydligt mer och bättre än det man gör annars. Jag tror inte det går att jämföra.

Jag skulle vara lyrisk över en skrittmaskin.
 
Som Efwa säger skulle jag bara använda skrittmaskinen som komplement, imte istället för ridning eller tömkörning. Har semester nästa vecka, ska testa lite då.
Min sadel är lite för hård, får alltid ont i sittbenen av att sitta för länge. Skritt ute gör jag gärna på töm eller helt enkelt med grimskaft, då får jag lite motion också. Men för närvarande blir det inte ens en gång i veckan, snarare en gång varannan...

Lektionen gick bra, medis lyrisk och slutkörd efter så mycket ny information. Hon har fått blodad tand och vill rida lektion en gång i månaden. Prima. Min halvtimme gick okej, jag var väldigt disträ och lomhörd, har definitivt haft bättre träningar. Fick med oss en bra övning dock - båge från F till X - liten volt till B/E - avsluta bågen vid... M?! innan hörnet. Som en banan med en volt. Oj, vilken bra förklaring. Ska nog bli online-tränare. :D
 
Måste bidra med ett kul citat av min snart fyraåriga systerson! :D Visade en bild på facebook på en lite väl grässugen fjording som står och betar under en stor blå studsmatta. Systersonen tyckte det var en kul bild och sa "får jag se bilden på flodhästen igen?" Häst som häst och ett vattendrag på f i början, det spelar väl inte så stor roll :D
 
Idag har veterinären varit på besök och kollat Tintins tänder :up: Lite piggar och något litet sår i slemhinnan där en pigg skavt, men annars bra. Piggarna raspades och Tintin verkade nöjd efteråt. Jag gissade att han hade en pigg som skavt nånstans på vänster sida, och jag hade gissat rätt. Skönt att få det åtgärdat!

Vad har ni för höstplaner för era fjordingar? Jag har tänkt ta en lite intensivare träningsperiod för Tintins del innan vintern. Det känns som både han och jag stampar på stället just nu. Min egen ridning får jag jobba med i sakta mak med hjälp av tränare, men jag tänkte att hon får ta sig an Tintin som "tillridnings/vidareskolningsprojekt" ett tag. Typ en månad eller vad som känns vettigt. Han blir såklart kvar i stallet, min kompis som tränar oss bor bara nån km från stallet så nån flytt är inte nödvändig. Vi ska prata ihop oss angående detaljer men hon tyckte att det var en bra ide. :) Skulle kännas bra med en duktig ryttare som kan hjälpa Tintin framåt i utbildningen och som har lite bättre koll än jag :angel:. Sen blir det ju vinter och sämre väder och jag får själv alltid nån form av motivations- och idesvacka då, så då blir det automatiskt lugnare på hästfronten.
 
Tror jag kommer vara lycklig över tillgång till ridhus i vinter. :D Har lite småplaner; vänja Alva vid skrittmaskinen och/eller skrittbandet, knega vidare för tränare (och sätta upp nya delmål med henne). Kanske vara med på hoppträning också?

Sista träningen började vi med sluta från förvänd öppna, oerhört svårt verkligen. :o Jag har ju gjort allt tidigare på utbildade hästar, men det är nåt annat att lära in det själv samtidigt som en inte riktigt vet vad en gör. :D

Idag klippte jag Alva för första gången denna säsong. Tog bara halsen och en remsa på bakbenen, men skall göra om det till en filtklippning imorgon tänkte jag.
 
I veckan här har Herr Grå fått kolik igen.

Det är ändå 13 månader sedan vilket faktiskt är rekord i hans 17 åriga liv. Så man får se det positiva i allt.:meh:

Det var inte roligt och vi tog honom i transporten och tänkte köra honom i den i ca 1 timme. Det brukar hjälpa. Men efter 30 minuter inser jag att detta kommer inte släppa. Bara att åka in till SLU.
Det är en jäkla tur att jag och Herr Grås medryttare är väldigt lugna och inte skärrar upp oss för speciellt mycket för när vi kom fram låg han i transporten och hade trasslat in sig under den mjuka mellanväggen.

Är man ensam på kliniken (inga andra akutfall denna kväll) så får man ordentlig hjälp och vi fick ut honom inom fem minuter. vi fick ju skruva ner frambommarna.

Han svarade fin fint på smärtstillande och blev frisk på några timmar. SKÖNT!!!

Det som var roligast var när han fått lugnande och smärtstillande och vi kunde börja prata lite om förlopp och så......

De frågade hur gammal han var och jag sa att han var 17 år.
"VA!? Jag trodde han var tre" sa veterinären. "Han är så välmusklad och i rätt hull".

Det är sååååå roligt och skönt när jag hör sådant eftersom jag är jäkligt bestämd på den punkten. En fjording ska vara i rätt hull, punkt.
Inte mullig för "att de ska vara det" eller tro att det är rätt hull när man tydligt ser att så inte är fallet.
Vet man inte ska man lära sig hur det ska se ut och jobba med analyser och lära sig mer. Jag är stenhård. Sådant ska man lära sig.

Nu vägde han 422 kg vilket är lite för mycket ändå anser jag. Jag tror att han ska ligga runt 380-400. Inte mer.

Det bådar gott för framtiden också när man tänker på fång och att en häst som ser ut som 3 när den är 17 har också bättre förutsättningar att bli äldre.

Om inte koliken tar honom före dess. :( Men, det är hans avsaknad av bra uppväxt som gjort det.
 
I veckan här har Herr Grå fått kolik igen.

Det är ändå 13 månader sedan vilket faktiskt är rekord i hans 17 åriga liv. Så man får se det positiva i allt.:meh:

Det var inte roligt och vi tog honom i transporten och tänkte köra honom i den i ca 1 timme. Det brukar hjälpa. Men efter 30 minuter inser jag att detta kommer inte släppa. Bara att åka in till SLU.
Det är en jäkla tur att jag och Herr Grås medryttare är väldigt lugna och inte skärrar upp oss för speciellt mycket för när vi kom fram låg han i transporten och hade trasslat in sig under den mjuka mellanväggen.

Är man ensam på kliniken (inga andra akutfall denna kväll) så får man ordentlig hjälp och vi fick ut honom inom fem minuter. vi fick ju skruva ner frambommarna.

Han svarade fin fint på smärtstillande och blev frisk på några timmar. SKÖNT!!!

Det som var roligast var när han fått lugnande och smärtstillande och vi kunde börja prata lite om förlopp och så......

De frågade hur gammal han var och jag sa att han var 17 år.
"VA!? Jag trodde han var tre" sa veterinären. "Han är så välmusklad och i rätt hull".

Det är sååååå roligt och skönt när jag hör sådant eftersom jag är jäkligt bestämd på den punkten. En fjording ska vara i rätt hull, punkt.
Inte mullig för "att de ska vara det" eller tro att det är rätt hull när man tydligt ser att så inte är fallet.
Vet man inte ska man lära sig hur det ska se ut och jobba med analyser och lära sig mer. Jag är stenhård. Sådant ska man lära sig.

Nu vägde han 422 kg vilket är lite för mycket ändå anser jag. Jag tror att han ska ligga runt 380-400. Inte mer.

Det bådar gott för framtiden också när man tänker på fång och att en häst som ser ut som 3 när den är 17 har också bättre förutsättningar att bli äldre.

Om inte koliken tar honom före dess. :( Men, det är hans avsaknad av bra uppväxt som gjort det.

Jisses, vilket drama! Är så glad att jag inte har en kolikhäst! Skönt att det gick bra! Kul kommentar från vet. :)
 
Han svarade fin fint på smärtstillande och blev frisk på några timmar. SKÖNT!!!

Det som var roligast var när han fått lugnande och smärtstillande och vi kunde börja prata lite om förlopp och så......

De frågade hur gammal han var och jag sa att han var 17 år.
"VA!? Jag trodde han var tre" sa veterinären. "Han är så välmusklad och i rätt hull".

Det är sååååå roligt och skönt när jag hör sådant eftersom jag är jäkligt bestämd på den punkten. En fjording ska vara i rätt hull, punkt.
Inte mullig för "att de ska vara det" eller tro att det är rätt hull när man tydligt ser att så inte är fallet.
Vet man inte ska man lära sig hur det ska se ut och jobba med analyser och lära sig mer. Jag är stenhård. Sådant ska man lära sig.

Nu vägde han 422 kg vilket är lite för mycket ändå anser jag. Jag tror att han ska ligga runt 380-400. Inte mer.

Ständigt detta med hull, ja!!!
Och jag håller med dig om att okunnigheten är stor, enorm!
Tyvärr även bland veterinärer - eller så kan de men vill inte säga något. Dumt!

Har haft lite roligt under sommaren.

Yngve och jag har debuterat i Tremomentskörning, fullständig tävling.
LB, bedömning B förstås.

Dressyren gick helt OK, ett par ordentliga missar som jag var väl medveten om (en volt som blev ett ägg, en travlängning som var väldigt svag). Dock trevliga poäng, 105 poäng vilket motsvarar drygt 65%. Åttor för samtliga skrittmoment höjde ju en del, femmorna för missarna ovan satte ner lite.
I precisionen var Yngve lite trött i skallen och inte helt uppmärksam så det åkte ner tre eller fyra bollar.
I maratondelen missade vi lite i tidtagningen (varken min mamma som med kort varsel fick ställa upp som groom eller jag hade koll på detta på riktigt) så vi körde en minut för långsamt men jag är jättenöjd ändå.
Godkänd tävling, får starta bedömning A nästa gång.
Gav mersmak och jag köpte mig en fin tävlingsgodkänd gigg. Tyvärr inga bilder av datatekniska skäl (de ligger i mobilen och jag kan för närvarande inte ladda över).

Igår var jag på dressyrtävling med Reggie igen. LC:1 igen.
Jag klantade mig lite och gjorde en övergång från trav till skritt på fel ställe...
Reggie gick emot lite i senare delen av programmet, men den här gången fick vi bättre skritt (och sjuor för skrittdelen).
62,78% och andraplats med rosett och plakett. Dessutom regncape som hederspris, passande utifrån väderleken.
Andra godkända resultatet för bronsmedaljen i dressyr... behöver leta upp någon mer tävling under hösten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 699
Senast: Jerseyite
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 825
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har pga av trauma en mycket liten hov. Hon tappade hela tån pga en hornklyfta som växte ner. När hästen blev ohalt så började...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 225
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp