Den stora namntråden

AraSlei

Trådstartare
De flesta som står inför ett hundköp hamnar ofrånkomligen i bryderiet om vad hunden ska heta.
Här har vi den stora namntråden - lägg upp information om hunden, eventuella önskemål om tema eller dylikt och invänta stormen av namnförslag.

Kör!
 
Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.

Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat. :D

I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.

Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom:D:devil:
 
Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.

Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat. :D

I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.

Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom:D:devil:

Dagny :heart Doris
 

Dagny är ett alternativ vi har tagit med! Doris känner vi redan en eurasier som heter...
Dagny faller dock varken in i vår franska inspiration eller den japanska, så därför känns det inte 100 %. Men vem vet det kanske inte blir något internationellt namn utan istället dundersvensk :confused::D
 
Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.

Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat. :D

I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.

Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom:D:devil:
Duchess, från Aristocats (de bor ju i Paris). Så kan hunden kallas Chess.
 
Dorayaki - är tydligen en sorts japansk pannkaka. Då kan ni kalla henne Doris :)

Edit: såg att ni redan kände en Doris.
 
Duchess, från Aristocats (de bor ju i Paris). Så kan hunden kallas Chess.

Jag tänkte skriva i mitt inlägg att jag har tydlig och klar dialekt så att jag till skillnad från @AraSlei faktiskt kan uttala det mesta. Men Chess är av någon anledning svårt. Eller så flyter det bara inte så bra i min mun :eek::arghh:

Duchess har dock varit på min lista, dock med smeknamnet "Duchi" som låter lite gulligt, töntigt och internationellt. Typ:angel:
 
Jag tänkte skriva i mitt inlägg att jag har tydlig och klar dialekt så att jag till skillnad från @AraSlei faktiskt kan uttala det mesta. Men Chess är av någon anledning svårt. Eller så flyter det bara inte så bra i min mun :eek::arghh:

Duchess har dock varit på min lista, dock med smeknamnet "Duchi" som låter lite gulligt, töntigt och internationellt. Typ:angel:
Man kan ju köra den enkla varianten, uttala det som yes - fast inleda med samma sch-ljud som i kista.
 
Jag tänkte skriva i mitt inlägg att jag har tydlig och klar dialekt så att jag till skillnad från @AraSlei faktiskt kan uttala det mesta. Men Chess är av någon anledning svårt. Eller så flyter det bara inte så bra i min mun :eek::arghh:

Duchess har dock varit på min lista, dock med smeknamnet "Duchi" som låter lite gulligt, töntigt och internationellt. Typ:angel:

Menar du att småländska inte är tydlig och klar? :mad: :D
 
Man kan ju köra den enkla varianten, uttala det som yes - fast inleda med samma sch-ljud som i kista.

Pga bakgrund och släkt utalag jag dock Chess Tchess (dumma jävla brittiska släkt) och det är inte så gött att ropa tycker jag :arghh:
TCHÄÄÄSS. Ditt exempel är lättare men låter för mig :confused::confused: Pga brittiskt utal av just det ordet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 591
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 282
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 976
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp