Den stora namntråden

Behöver namnförslag till brun labradorvalp. Hon kommer bli en liten tik, var den minsta i kullen. Hon är sjövild! Ekorrpigg blick, har bra kontakt med mig när hon har kontakt, så att säga, men kan också bara sticka iväg när hon tröttnar. Hänger upp och ner i trädgårdsfåtöljens dyna när man sitter där, hoppar på väven i mina odlingar osv, bits som fan osv. Jag har redan varit nära att få hjärtattack av det hon hon hittat på.

Arbetsnamnet vi har, eller det jag trott hittills att hon ska heta, kanske inte stämmer så bra. Gulligt och fint, men jag kanske vill ha något som beskriver henne bättre. Vi har hennes kullbror tillfälligt här, och han är busig, såklart, det är ju en valp, men rena rama Tjuren Ferdinand i jämförelse. Han kan chilla, han!

Förslag? :)

Vimsa, Vimla, Virra, Myllra, Krylla... det finns svenska verb i oändlighet! :D
 
Velma tycker jag, efter hon i Scooby Doo (tänker att det passar med Winston :D ) @Sissa


Liri - betyder frihet (tänker om hon är en vild och fri liten krabat :D)
Ziska - betyder fri

Evelia/Aveline/Evelyn - betyder hasselnöt (tänker på hennes färg samt din liknelse med ekorre)

Teela - betyder stark vilja
Fay/Fae - betyder tillit
Dara - betyder klok
Kora - betyder vän/sällskap
Keena/Kelcie/Kellsie - betyder modig

Annars tänker jag att hon kanske påminner en del om Merida i Brave? I så fall är der ju ett bra namn :D

Haha, kollade en snutt på Brave, inte sett förut, och Merida var ju väldigt lik vår lilla vilde! Dessvärre heter en av mina cyklar Merida och kallas Meridan, så det namnet är taget. Annars var det super. :up:

Angående Velma så har vi en liten Wilma i släkten som ofta är hos oss så det blir för likt.

Ska känna på de andra namnen. Stort tack för förslag! :bow:
 
Annars
Haha, kollade en snutt på Brave, inte sett förut, och Merida var ju väldigt lik vår lilla vilde! Dessvärre heter en av mina cyklar Merida och kallas Meridan, så det namnet är taget. Annars var det super. :up:

Angående Velma så har vi en liten Wilma i släkten som ofta är hos oss så det blir för likt.

Ska känna på de andra namnen. Stort tack för förslag! :bow:
ah trist att några av namnen redan var upptagna så att säga. Men eftersom det är så himla roligt med namn så kommer fler

Imma - dels vanlig imma men kan också betyda "den som häller vatten" vilket jag misstänker att en labbevalp kommer göra även om kanske hälla är fel ord. Vattenspridare kanske är mer träffande :angel: :D
Moree - betyder vatten
Adara - betyder "bird catcher" (är fågelfångare ett svenskt ord?!)
Teela - betyder fågel/kricka (samma ursprung som namnet Teal, vilket är kricka på engelska om jag fattar saker rätt :D)

Annars, om du har en Winston (och han är döpt efter Churchill) så har du ju alltid namnet Margaret eller Hilda (som var hennes mellannamn) efter Thatcher ;)
 
Annars

ah trist att några av namnen redan var upptagna så att säga. Men eftersom det är så himla roligt med namn så kommer fler

Imma - dels vanlig imma men kan också betyda "den som häller vatten" vilket jag misstänker att en labbevalp kommer göra även om kanske hälla är fel ord. Vattenspridare kanske är mer träffande :angel: :D
Moree - betyder vatten
Adara - betyder "bird catcher" (är fågelfångare ett svenskt ord?!)
Teela - betyder fågel/kricka (samma ursprung som namnet Teal, vilket är kricka på engelska om jag fattar saker rätt :D)

Annars, om du har en Winston (och han är döpt efter Churchill) så har du ju alltid namnet Margaret eller Hilda (som var hennes mellannamn) efter Thatcher ;)

Vad rolig du är, Hilda efter Thatcher! Vår valp är ingen försynt liten sak, så varför inte. Jag gillar såna namn på hundar, har haft en Berit. Winston är inte direkt döpt efter Churchill, men det är ju honom man tänker på när man hör Winston. Hilda är fasiken fint! Lätt att ropa också.
 
Vad rolig du är, Hilda efter Thatcher! Vår valp är ingen försynt liten sak, så varför inte. Jag gillar såna namn på hundar, har haft en Berit. Winston är inte direkt döpt efter Churchill, men det är ju honom man tänker på när man hör Winston. Hilda är fasiken fint! Lätt att ropa också.
Ja Hilda är verkligen ett himla fint namn :love:

Och även om inte Winston nu är döpt efter Churchill så är det ju ändå roligt om det finns någon oanad koppling :) Dessutom, vilket jag inte visste, så verkar namnet betyda typ Krigarkvinna, beskyddare, valkyria och tja, det kanske är ett namn att leva upp till :D
 
Jag kommer hit och snokar emellanåt. Gillar @Killaloe s förslag. Blir ju förhoppningsvis en liten knäpp tollartik till mig nästa år eller året därpå. Tidigare hade jag tänkt att min Eurasiervalp (om jag hade fått en) skulle heta Decibelle. Hade passat så fint med tanke på vad valpens föräldrar heter och är ifrån.

Vågar dock inte döpa en tollare till Decibelle då jag hört att namnen kan vara självuppfyllande eller vad man säger. Tollarna har ju dessutom inte ryktet att vara tysta :angel:
 
Hahahaha nä, decibelle är kanske ett rätt dåligt namn på en tollare @machafuko :D Då kanske du får använda öronproppar konstant och blir döv i förtid :angel:

Och kul att du gillar mina förlag! Jag älskar verkligen det där med namn alltså, så att namnge något är typ det bästa med att skaffa eh (gose)djur :angel:
 
Hahahaha nä, decibelle är kanske ett rätt dåligt namn på en tollare @machafuko :D Då kanske du får använda öronproppar konstant och blir döv i förtid :angel:

Och kul att du gillar mina förlag! Jag älskar verkligen det där med namn alltså, så att namnge något är typ det bästa med att skaffa eh (gose)djur :angel:

Du kan få hjälpa mig framöver då. Något ord som betyder lugn, tyst eller snäll kanske? :rofl:
 
Ord som betyder typ oskyldig och lydig är som sagt av intresse framöver. Som tur är har jag gott om tid att fundera och ångra mig ett flertal gånger. :angel:
 
Tänkte låna @Killaloe s hjärna eftersom min fungerar så dåligt :angel: Tema skräckfilm/rysare, namn på hane. Hit me :D
Åhhh jag (min hjärna) känner mig hedrad :D

Men Det är väl ett bra namn :angel:

Annars tänker jag sådär utan alltför mycket funderande på;
Elm (eller Terror :D) efter terror på Elm street. Eller Freddy
Pennywise
Jason
Hitchcock, Ridley, Kubrick efter reggisörerna
Norman/Bates/Psycho
Jigsaw
Snatcher (body snatchers)
Frankenstein
Nosferatu/Orlok
Dracula (Vlad)
Caligari
Golem
Hanibal
 
Åhhh jag (min hjärna) känner mig hedrad :D

Men Det är väl ett bra namn :angel:

Annars tänker jag sådär utan alltför mycket funderande på;
Elm (eller Terror :D) efter terror på Elm street. Eller Freddy
Pennywise
Jason
Hitchcock, Ridley, Kubrick efter reggisörerna
Norman/Bates/Psycho
Jigsaw
Snatcher (body snatchers)
Frankenstein
Nosferatu/Orlok
Dracula (Vlad)
Caligari
Golem
Hanibal
Visste väl att du skulle ha lite mer på lager än jag. Freddy och Jason var mina förslag :rofl: Tack!
 
Visste väl att du skulle ha lite mer på lager än jag. Freddy och Jason var mina förslag :rofl: Tack!
Jag gillar Elm! Det är lagom långt och inte helt omöjligt att lista ut vart det kommer från, samtidigt inte helt vanligt :D

(Terror är ju också bra men äh, våga skaffa en valp som heter det liksom?!)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 228
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 621
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 816
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp