Den stora namntråden

Smyger mig in här och spånar redan nu... man måste ju vara ute i god tid :D

Nästa valp är tänkt att bli en labbetik, (helst) svart, och jag tycker själv om namnet Bonnie/Bonny väldigt mycket, men det är alltid kul med inspiration.

Så, "tema" är typ engelska/brittiska namn som gärna är lite mjukare i tal och skrift. Inte mycket till krav, men... hit me! :p
 
Smyger mig in här och spånar redan nu... man måste ju vara ute i god tid :D

Nästa valp är tänkt att bli en labbetik, (helst) svart, och jag tycker själv om namnet Bonnie/Bonny väldigt mycket, men det är alltid kul med inspiration.

Så, "tema" är typ engelska/brittiska namn som gärna är lite mjukare i tal och skrift. Inte mycket till krav, men... hit me! :p

Åh, jättefina namn!

Jag gillar Poppy/Poppie och tyckte det lät bra på en ev framtida tollarvalp. Visade sig dock att det fanns flera Poppy i tollarvärlden så det kanske inte är så där roligt. Ett vanligt namn antar jag då, fast jag annars hade gissat på att det skulle vara mindre vanligt :p

Elly har jag också tänkt på och Essie (inte engelsk va? haha) som nagellacksmärket.
Nära med Elly kommer sedan Effy och då tänker jag på karaktären i den engelska serien Skins.

Jag är värdelös på namn men ska kolla med alla mina britter till vänner. Vill nämligen själv ha lite förslag också ;)
 
sedan Effy och då tänker jag på karaktären i den engelska serien Skins.
Eller Effie som den fantastiska Effie Trinket i Hungerspelen :love:

Borde inte du ha typ kanadensiskt namn på din framtida vovve förresten ;) Eller kända personer från Nova Scotia som typ Ellen Page eller Leslie Feist (Sarah McLachlan känns ju svårt att uttala om du går in för efternamnet :D)
Eller städer, byar, samhällen som typ Clare, Hilden, Kelley('s cove heter stället), (lake) Annis, (port) Morien.
 
Eller Effie som den fantastiska Effie Trinket i Hungerspelen :love:

Borde inte du ha typ kanadensiskt namn på din framtida vovve förresten ;) Eller kända personer från Nova Scotia som typ Ellen Page eller Leslie Feist (Sarah McLachlan känns ju svårt att uttala om du går in för efternamnet :D)
Eller städer, byar, samhällen som typ Clare, Hilden, Kelley('s cove heter stället), (lake) Annis, (port) Morien.

Jag känner mig besegrad :eek:

Du har ju helt rätt. Kanadensiskt namn borde jag ha. :D
(Om jag inte väljer ett namn som tidigare nämnt förhoppningsvis gör att hunden gör skäl för namnet. Typ Lystra) :angel:
 
Åh, jättefina namn!

Jag gillar Poppy/Poppie och tyckte det lät bra på en ev framtida tollarvalp. Visade sig dock att det fanns flera Poppy i tollarvärlden så det kanske inte är så där roligt. Ett vanligt namn antar jag då, fast jag annars hade gissat på att det skulle vara mindre vanligt :p

Elly har jag också tänkt på och Essie (inte engelsk va? haha) som nagellacksmärket.
Nära med Elly kommer sedan Effy och då tänker jag på karaktären i den engelska serien Skins.

Jag är värdelös på namn men ska kolla med alla mina britter till vänner. Vill nämligen själv ha lite förslag också ;)

Tror Bonnie är rätt vanligt också, har sett en del labbar som heter det, men äsch :p

Poppy lät ju gulligt! och alla andra namn du nämnde också. :p

Är också dålig på namn, och sen får man ju lite beslutsångest också :o
 
Så fina namn du hittat @Nux

Jag är sämst på att veta om ett namn är mjukt eller inte men några förslag från mig iaf
Donia
Kiara/Ciara/Ciarra/Keira
Maura
Moreen
Adara (som är typ ultimata retrievernamnet eftersom det trots allt betyder fågelhämtare :D )
Lynley/Lynna/Lynne
Gemma/Jemma
Iona
Tilly
Millie
Libby
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Eller Effie som den fantastiska Effie Trinket i Hungerspelen :love:

Borde inte du ha typ kanadensiskt namn på din framtida vovve förresten ;) Eller kända personer från Nova Scotia som typ Ellen Page eller Leslie Feist (Sarah McLachlan känns ju svårt att uttala om du går in för efternamnet :D)
Eller städer, byar, samhällen som typ Clare, Hilden, Kelley('s cove heter stället), (lake) Annis, (port) Morien.

Feist var ju ett helt fantastiskt förslag! Leslie Feist själv är ju världens coolaste och namnet härligt tryck i.
 
Jag känner mig besegrad :eek:

Du har ju helt rätt. Kanadensiskt namn borde jag ha. :D
(Om jag inte väljer ett namn som tidigare nämnt förhoppningsvis gör att hunden gör skäl för namnet. Typ Lystra) :angel:
Haha det var inte menat så! ;)

Men namn som antingen kräver sin hund eller kanadensiskt känns ändå rimligt (förutsatt då att du hittar något du gillar såklart! Ska ju inte vara ett tråkigt namn bara för att) ;)

Undrar fö hur många Tollare som heter Hallifax? (Största staden i Nova Scotia) :)
 
Ja hon är så himla himla cool :love: Själv älskar jag hennes låt Mushaboom men det är lite långt för ett namn :D

Kanske Mush då så slår man två flugor i en smäll :p

Hon har också gjort en helt fantastisk cover av en av mina bästa bästa låtar, Secret Heart av Ron Sexsmith.
 
Så fina namn du hittat @Nux

Jag är sämst på att veta om ett namn är mjukt eller inte men några förslag från mig iaf
Donia
Kiara/Ciara/Ciarra/Keira
Maura
Moreen
Adara (som är typ ultimata retrievernamnet eftersom det trots allt betyder fågelhämtare :D )
Lynley/Lynna/Lynne
Gemma/Jemma
Iona
Tilly
Millie
Libby

Men åh! Adara lät ju jätte gulligt :eek:

Tänker också som så att namn som börjar på bokstäver B, A, I, J, vissa L, Y, S... typ känns mjuka :D Fråga mig inte varför, jag har lätt för att snöa in på just bokstäver.

@Nux

Betsy/Betty
Nancy
Pippa tycker jag är så fint men det funkar ju tyvärr inte lika bra på svenska.
Bessie

Haha, nja, Pippa... kanske inte :D men Bessie! :love:
 
Kanske Mush då så slår man två flugor i en smäll :p

Hon har också gjort en helt fantastisk cover av en av mina bästa bästa låtar, Secret Heart av Ron Sexsmith.
Åh är du också en Ron-entusiast? :love: Jag grät när jag missade hans senaste spelning i Göteborg pga jobb. :o Han är så fenomenal!

Och för att vara totalt OT - har du hört Madison Violet? Två kanadensiska tjejer som var förband åt Ron för typ tusen år sedan. Oerhört duktiga.
 
Haha det var inte menat så! ;)

Men namn som antingen kräver sin hund eller kanadensiskt känns ändå rimligt (förutsatt då att du hittar något du gillar såklart! Ska ju inte vara ett tråkigt namn bara för att) ;)

Undrar fö hur många Tollare som heter Hallifax? (Största staden i Nova Scotia) :)

Vet att du menade väl. Tyckte bara du är så jäkla grym på namn:D

Finns någon Hallifax vill jag minnas, men har inte sådär riktigt bra koll. Vet bara att det finns en jädra massa Poppies :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 151
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 233
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 621
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp