Den stora namntråden

Kornet har spelat Don't starve together lite väl mycket i år :angel: men tematiska (stamtavle)namn:

W-namn:
Hane: Wilson, Wolfgang, Woody, Wes, William, Webber, Warly, Wilbur, Woodlegs
Tik: Willow, Wendy, Wickerbottom, Wigfrid, Walani

Mobs och bossar:
Hane-ish: Batilisk, Beefalo, Bunnyman, Beardlord, Chester, Deerclops, Gobbler, Houndius Shootius, Krampus, Koalefant, Mac Tusk, Mandrake, Beardling, Crawling Horror, Terrorbeak, Dangling Depth Dweller, Bearger, Buzzard, Gloomer, Floaty Boaty Knight, Sealnando, Wobster, Hutch, Vargling, Glomglom, Giblet

Tik-ish: Abigail, Charlie, Merm, Pengull, Slurper, Slurtle, Catcoon, Moosegoose, Mosling, Birchnut, Ballphin, Crabbit, Doydoy, Quaken, Packim Baggims, Sharkitten, Antlion, Ewecus, Ewelet
:idea:
 
Bomba mig lite. Är galet velig vad gäller namn åt kommande kullen och egentligen vill jag gå tillbaka till mitt ursprungliga med svenska uttryck (som jag hade på shar-pei), men då jag har engelska namn på Pollys två tidigare kullar så får det bli så även nu - men har svårt med tema. Funderar på kärlekstema pga saker som hänt detta år, men då behövs lite bra namn. Har lite småförslag från både mig själv och andra såsom:
Kiss Me Kate
Power Of Love
Lot's Of Hugs
Long Kiss Good Night
Give Me A Hug

Förslag någon ? Gärna lite kul och det får vara max 21 bokstäver långt inklusive mellanslag. Dock går namn såsom Hug Grant och Kiss Inger bort :rofl::rofl::rofl:
 
Bomba mig lite. Är galet velig vad gäller namn åt kommande kullen och egentligen vill jag gå tillbaka till mitt ursprungliga med svenska uttryck (som jag hade på shar-pei), men då jag har engelska namn på Pollys två tidigare kullar så får det bli så även nu - men har svårt med tema. Funderar på kärlekstema pga saker som hänt detta år, men då behövs lite bra namn. Har lite småförslag från både mig själv och andra såsom:
Kiss Me Kate
Power Of Love
Lot's Of Hugs
Long Kiss Good Night
Give Me A Hug

Förslag någon ? Gärna lite kul och det får vara max 21 bokstäver långt inklusive mellanslag. Dock går namn såsom Hug Grant och Kiss Inger bort :rofl::rofl::rofl:
Live and let Love
Bold As Love
Caravan Of Love
Dangerously In Love
Love Over Gold
Butterfly Kisses
Don't Talk Just Kiss
Kiss Me Quick (?)

Kom bara på låtar/album typ.
 
Live and let Love
Bold As Love
Caravan Of Love
Dangerously In Love
Love Over Gold
Butterfly Kisses
Don't Talk Just Kiss
Kiss Me Quick (?)

Kom bara på låtar/album typ.
Om det är låtar gör inget - alla förslag mottages tacksamt :)

Om jag nu inte struntar i tänkandet och går tillbaka till svenska uttryck ändå :o Gah har aldrig haft så svårt bestämma mig för vad en kull ska heta :banghead:
 
Bomba mig lite. Är galet velig vad gäller namn åt kommande kullen och egentligen vill jag gå tillbaka till mitt ursprungliga med svenska uttryck (som jag hade på shar-pei), men då jag har engelska namn på Pollys två tidigare kullar så får det bli så även nu - men har svårt med tema. Funderar på kärlekstema pga saker som hänt detta år, men då behövs lite bra namn. Har lite småförslag från både mig själv och andra såsom:
Kiss Me Kate
Power Of Love
Lot's Of Hugs
Long Kiss Good Night
Give Me A Hug

Förslag någon ? Gärna lite kul och det får vara max 21 bokstäver långt inklusive mellanslag. Dock går namn såsom Hug Grant och Kiss Inger bort :rofl::rofl::rofl:

En del av namnen är visserligen redan nämnda men hundarna från kullen Frank fick har namn med kärlekstema:

-Power of Love
-Bold as Love
-Hot Love
-Love is All Around
-Love Actually
 
Bomba mig lite. Är galet velig vad gäller namn åt kommande kullen och egentligen vill jag gå tillbaka till mitt ursprungliga med svenska uttryck (som jag hade på shar-pei), men då jag har engelska namn på Pollys två tidigare kullar så får det bli så även nu - men har svårt med tema. Funderar på kärlekstema pga saker som hänt detta år, men då behövs lite bra namn. Har lite småförslag från både mig själv och andra såsom:
Kiss Me Kate
Power Of Love
Lot's Of Hugs
Long Kiss Good Night
Give Me A Hug

Förslag någon ? Gärna lite kul och det får vara max 21 bokstäver långt inklusive mellanslag. Dock går namn såsom Hug Grant och Kiss Inger bort :rofl::rofl::rofl:
Love is all you need
Tainted Love
Love hurts
Hearts on fire
Still loving you
Burning heart
Bed of roses
Wanted dead or alive
 
Vågar man döpa en valp till Irma, tro? Kanske blir helt galen :laugh:

Jo kör :D

Själv funderar jag fortfarande på passande viner... Eller något med kanadensisk anknytning, gärna ett namn som innehåller S för de är lättare att säga:o

Chablis och Spektra har varit namn på listan. Maestra har också varit på min lista. Först tänkte jag Mästra men dels gillade jag inte riktigt att det var ett Ä med i namnet och dels så tänkte jag på att kullen jag köar på's farfar heter Maestro. Hanägaren som äger både pappa hund och ägde farfar hund tyckte att Maestra var bra. Även hon som gav Spektra som förslag. Vi håller på att spåna tillsammans. Hon är mån om att hennes barnbarn ska få bra namn :angel:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 122
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 508
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 701
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp