Den stora namntråden

Själv funderar jag fortfarande på passande viner... Eller något med kanadensisk anknytning, gärna ett namn som innehåller S för de är lättare att säga

Jag skrev några förslag på namn från Nova scotia va? :)

Andra namn med kanadensisk (och alkoholig) anknytning
Aurora
Seagram
Summerhill
Sen är väl grejen i kanada isvin pga klimatet så här kommer några namn baserade på isviner
Inniskillin
Lunessence
Moraine
Tawse
Trius
Stratus
Jackson
Triggs
Tzafona
Sue-Ann
Ziraldo
Vieni
Marquis
Reif
Peller
 
Jag skrev några förslag på namn från Nova scotia va? :)

Andra namn med kanadensisk (och alkoholig) anknytning
Aurora
Seagram
Summerhill
Sen är väl grejen i kanada isvin pga klimatet så här kommer några namn baserade på isviner
Inniskillin
Lunessence
Moraine
Tawse
Trius
Stratus
Jackson
Triggs
Tzafona
Sue-Ann
Ziraldo
Vieni
Marquis
Reif
Peller

Vieni :love:
 
Cava
Chardonnay
Marsanne
Solaris
Alsace
Periquita
Barossa

Chardonnay gillar jag egentligen men känner så många hästar som heter det... hehe. Hur kan jag ha glömt Cava :eek:
Hade till och med "Lava" högt upp på listen men det föll bort när jag insåg att många tollare heter det. Men Cava var ju inte dumt! :D
 
Jo kör :D

Själv funderar jag fortfarande på passande viner... Eller något med kanadensisk anknytning, gärna ett namn som innehåller S för de är lättare att säga:o

Chablis och Spektra har varit namn på listan. Maestra har också varit på min lista. Först tänkte jag Mästra men dels gillade jag inte riktigt att det var ett Ä med i namnet och dels så tänkte jag på att kullen jag köar på's farfar heter Maestro. Hanägaren som äger både pappa hund och ägde farfar hund tyckte att Maestra var bra. Även hon som gav Spektra som förslag. Vi håller på att spåna tillsammans. Hon är mån om att hennes barnbarn ska få bra namn :angel:
Siv-Britt :D
 
Chardonnay gillar jag egentligen men känner så många hästar som heter det... hehe. Hur kan jag ha glömt Cava :eek:
Hade till och med "Lava" högt upp på listen men det föll bort när jag insåg att många tollare heter det. Men Cava var ju inte dumt! :D

Cava var ju med på vår lista i C-kullen, men tikarna tog slut innan vi kom så långt på listan :)
 

Lars-Loke om det blir en hane av någon anledning ;)

Men nej... alltså har presenterat förslagen till sambon men han är inte riktigt nöjd. Jag har inte heller hittat något som är sådär 100 % som jag kände med det namnet jag tänkte döpa en ev eurasiervalp. Som sagt, jag döper inte en tollarvalp till Decibelle. Det passar inte :angel:

Försöker leta utanför alla vinnamn nu. Helt kravlöst, men blir bara svettig. :o:D
 
Lars-Loke om det blir en hane av någon anledning ;)

Men nej... alltså har presenterat förslagen till sambon men han är inte riktigt nöjd. Jag har inte heller hittat något som är sådär 100 % som jag kände med det namnet jag tänkte döpa en ev eurasiervalp. Som sagt, jag döper inte en tollarvalp till Decibelle. Det passar inte :angel:

Försöker leta utanför alla vinnamn nu. Helt kravlöst, men blir bara svettig. :o:D
Sangria?
 
Alba - delar av Nova scotia på Gaeliska?
Eller Nouvelle-Ecosse som det heter på franska :D
Baleine - samhälle i NS

Shannon - efter HMS Shannon som spelade en viktig roll i kriget i början av 1800-talet

Mabel - målare från NS

Keji - efter Kejimkujik som är nationalpark
 
Alba - delar av Nova scotia på Gaeliska?
Eller Nouvelle-Ecosse som det heter på franska :D
Baleine - samhälle i NS

Shannon - efter HMS Shannon som spelade en viktig roll i kriget i början av 1800-talet

Mabel - målare från NS

Keji - efter Kejimkujik som är nationalpark

Åh jag gillar verkligen Nouvelle. :love:
Gillar generellt sett det mesta som slutar med "elle" :o
Dock är det lite likt eller påminner om ett namn jag har i huvudet för en ev. framtida människovalp...

Och förresten, är du superpro på wikipedia eller bara råkar du besitta den här kunskapen ändå? :D
 
Gillar verkligen Fay och Annars! (;):rofl:)

Har tänkt Sangria innan. Men har generellt väldigt svårt föe namn med R i. Inser att jag kanske är för petig :o
Alldeles för petig, fast det kan bero på vilken dialekt du har också när det kommer till R..
Vad heter din andra hund? Vill du köra samma tema där?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 225
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 603
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 805
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp