Den stora namntråden

Trillar väl in här nu med tanke på att jag reserverade en ny liten kompis ikväll. Dröjer ett tag innan hon kommer hit, är en import som idag är 5 veckor gammal. MEN NAMN??

Ett lite rappare namn till tik, gillar verbnamn men måste inte vara det. Kort namn! Sitter ni på några?
 
Trillar väl in här nu med tanke på att jag reserverade en ny liten kompis ikväll. Dröjer ett tag innan hon kommer hit, är en import som idag är 5 veckor gammal. MEN NAMN??

Ett lite rappare namn till tik, gillar verbnamn men måste inte vara det. Kort namn! Sitter ni på några?

Bums! Nytt favoritnamn.

Kom hit Bums!
 
Trillar väl in här nu med tanke på att jag reserverade en ny liten kompis ikväll. Dröjer ett tag innan hon kommer hit, är en import som idag är 5 veckor gammal. MEN NAMN??

Ett lite rappare namn till tik, gillar verbnamn men måste inte vara det. Kort namn! Sitter ni på några?

Hetta
Märta
Rut
 
Trillar väl in här nu med tanke på att jag reserverade en ny liten kompis ikväll. Dröjer ett tag innan hon kommer hit, är en import som idag är 5 veckor gammal. MEN NAMN??

Ett lite rappare namn till tik, gillar verbnamn men måste inte vara det. Kort namn! Sitter ni på några?
Rappa :D Piska, Röja, Trippa, Trixa, Vina, Volta, Lifta, Trotsa :angel:
 
Jag undrar om ni vill komma på lite äldre svenska namn till en Tik? Tänker Sören (älskar Sören :love:) fast något tiknamn.

Hittills så tänker jag lite på min mormors systrars namn: Majliss och Elsie. Och sedan kanske Irma. Gillade Rut och Iris också.
 
Jag undrar om ni vill komma på lite äldre svenska namn till en Tik? Tänker Sören (älskar Sören :love:) fast något tiknamn.

Hittills så tänker jag lite på min mormors systrars namn: Majliss och Elsie. Och sedan kanske Irma. Gillade Rut och Iris också.
Det finns massor av äldre svenska/nordiska namn listade tidigare i tråden :)
 
Jag undrar om ni vill komma på lite äldre svenska namn till en Tik? Tänker Sören (älskar Sören :love:) fast något tiknamn.

Hittills så tänker jag lite på min mormors systrars namn: Majliss och Elsie. Och sedan kanske Irma. Gillade Rut och Iris också.

Säger Märta igen. Någon gång ska jag ha en Märta, jag tycker det låter så salt :D

Ada
Beda
Britta
Majken
Ulla
Gun
Elfrida
Beata
Siv
Signe
Stina
Svea
Asta
Irma
Berta
Tora
Hedda
Irja
Vera
Selma
Runa
Hulda
Alma
Siri
Daga
Inga
Helga
 
Säger Märta igen. Någon gång ska jag ha en Märta, jag tycker det låter så salt :D

Ada
Beda
Britta
Majken
Ulla
Gun
Elfrida
Beata
Siv
Signe
Stina
Svea
Asta
Irma
Berta
Tora
Hedda
Irja
Vera
Selma
Runa
Hulda
Alma
Siri
Daga
Inga
Helga
Åh, ja haha! Märta är fint :love: Jättebra namn, tack!
 
Ibland stöter man på namn som vid första anblicken ser bra ut men som kanske inte funkar i alla lägen:

CTP-RcmeCbEkhFz0CMVK-UtY7oOpWp5sES1nDGFDFyQ.jpg


Om någon nu hade tänkt sig ett godistema så kanske det inte är så bra för en rymningsbenägen ras i alla fall. ;)
 
I går flyttade nya hunden in på prov, och han var ju verkligen inte alls någon Business eller Dino som jag först var inställd på. Det var en Kipp (med k-ljud).

Här kommer min lista över hundnamn, den kommer förhoppningsvis inte behövas på lääääänge nu:

Jalla
Rally
Russin
Business
Cooper
Lollo
Heja
Pop
Rebell
Mac
Uno
Chex
Dino
 
Jag vet att man gör som man vill, och min förra hanhund blev kallad "hon" av ena hundvakten hela hans liv :D men jag frågar ändå: Juno på en hanhund? (Alla kommer ändå tro att han heter Uno i så fall, jag vet.)
 
Jag vet att man gör som man vill, och min förra hanhund blev kallad "hon" av ena hundvakten hela hans liv :D men jag frågar ändå: Juno på en hanhund? (Alla kommer ändå tro att han heter Uno i så fall, jag vet.)
Det fungerar väl superbra? För mig känns Juno rätt könsneutralt även om det är namn på en gudinna :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 128
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 512
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 707
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp