Den stora namntråden

Det är faktiskt ett gammalt favoritnamn, superfint. Som gammal Shakespearefantast också. :D

Edit: har inte läst Norra latin ännu, väntar kanske ett tag, haha.
+ @fejt & @Killaloe

Finns en shakespearinspirerad dota 2 hjälte som heter puck. Jag är så skadad att jag enbart tänker på den när jag hör puck numera.
Den hjälten är väldigt söt iaf! (Och häftigt o svårspelad!)
Puck-Dota-2-Loading-Screen-4.png
 
Ibland undrar jag om det inte är en hane eller flera hanar jag ska istället för tikar. Har tusen idéer när det kommer till namn om jag skulle vilja ha en hane, tiknamn är så mycket svårare. :cautious:

Jag förstår dig! Jag har nämligen ett tiknamn som sambon och jag är överens om, men har även ett hannamn som jag gillar så otroligt mycket. Vore ju synd att kasta bort det.:meh:
 
+ @fejt & @Killaloe

Finns en shakespearinspirerad dota 2 hjälte som heter puck. Jag är så skadad att jag enbart tänker på den när jag hör puck numera.
Den hjälten är väldigt söt iaf! (Och häftigt o svårspelad!)
Puck-Dota-2-Loading-Screen-4.png
:laugh:

OT
Jag tänkte faktiskt på dig och @Lipperta och tråden som handlade om allmänbildning när jag läste om The Final Tribes hårdsatsning på att bli bäst i världen. Ett mastodontreportage i DN lördag.
 
Hej! Behöver hjälp med namnförslag. Har en brun Bichon havanais han valp jag ska få hem om några veckor. Men har idétorka! Snälla kommentera förslag.
 
Ok.
Bring it on.
Mastifftik. Mamma Qrossa, pappa Scooby.
Vår äldre tik heter Humla så gärna inte likt det i uttal. Gärna svenskt.
 
Jag måste också be om hjälp, också gärna kort och lätt namn till en sheltie, fast hane. :D

Gärna enstavigt, men mer realistiskt tvåstavigt eftersom jag tror att jag skulle falla in i en variant med två stavelser ändå. (Typ: Todd blir Toddo.) Jag gillar natur och litteratur, där är det ju svårt att ge förslag ,men tänk klassiker då, fast det känns ju som att jag gått igenom alla, hahaha.... Har en diger lista med namn, men inget som känns jätteroligt OCH möjligt att uttala. Vill att namnet ska ha svenska ljud i uttalet. (T ex går Sherlock bort.)
Jag låg och tänkte på dig och namn igår istället för att sova :o :D
Så, några förslag som jag tänkte på
Swift (Jonathan Swift)
Finn (Huckleberry Finn)
Twain (Mark Twain) - fast kanske för osvenskt?
Franz eller Kafka
Sniff (Mumindalen)
Hamlet
Grimm (bröderna Grimm då)
Twist (Oliver Twist)
Dorian - kanske för långt? (Efter Dorian Grey)
Dante
Njal
Poe
 
Jag låg och tänkte på dig och namn igår istället för att sova :o :D
Så, några förslag som jag tänkte på
Swift (Jonathan Swift)
Finn (Huckleberry Finn)
Twain (Mark Twain) - fast kanske för osvenskt?
Franz eller Kafka
Sniff (Mumindalen)
Hamlet
Grimm (bröderna Grimm då)
Twist (Oliver Twist)
Dorian - kanske för långt? (Efter Dorian Grey)
Dante
Njal
Poe

Men är det sant, du är ju fantastisk!
Okej, jag gillar ALLA namn på den listan, varav jag redan har några, jag "visste" t ex bara inte att mitt Frans/Franz anspelade på Kafka, men det är ju klockrent. Oj oj oj, jag tror valpen får tio namn för enkelhetens skull... Perfekta förslag till mig, tack tack!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 053
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 102
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 504
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 683
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp