Dessa stammar?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Nu kan jag ju extremt lite om trav, så ursäktar om jag låter vimsig.

Jag har ridit/hållt på/haft kontakt med ganska många travare i mitt liv, faktiskt. Eller många och många, men en 10-15 st iaf. (I egenskap av ridtravare då kan sägas!). Dock är det bara 2 st som haft stam, frysmärkning och varit reggade i STC.
Och det är dessa jag undrar lite om nu, eller snarare deras stammar.

Den första är ett varmblod, f. 1990, med stam E: Tibur U: Cholula UE: Kayoe. Han var mycket liten, endast 144 cm i mkh.
Den andra är ett kallblod, f. 2001, med stam E: Rolex K U: Sajnova UE: Saje. Han å andra sidan är extremt stor, ca. 175 cm i mkh.

Varmblodet är aldrig startat, utan såldes som ridhäst redan som 1 ½ åring, tydligen med motiveringen att han var så liten att han aldrig skulle kunna bli en bra travare, enligt det jag har hört.
Kallblodet vet jag faktiskt inte om han är startad, det är lite otydligt på STC, men hans storlek ska legat honom i fatet också, eller på ren svenska; han var för stor.

Men även om ingen dessa själva kanske inte lyckades som travhästar, så kanske deras stammar var fina. Eller? Vad kan man säga om deras stammar, bra eller dåliga? :)
 
Kallblodet har inte startatoch det är inte heller otydligt på STC han har varit i träning och hos olika tränare men aldrig kommit till start. Varför går det inte att utläsa.

Aha! :idea:
Men hur kan du hittat kallblodet om du inte har hans namn? För när jag söker där måste jag använda namn+ålder+kall/varm :confused:
Bara jag som inte är van att använda STC kanske? Håller mig ju normalt till Blup och Blå Basen...;)
 
Aha! :idea:
Men hur kan du hittat kallblodet om du inte har hans namn? För när jag söker där måste jag använda namn+ålder+kall/varm :confused:
Bara jag som inte är van att använda STC kanske? Håller mig ju normalt till Blup och Blå Basen...;)
Du gav mig mig hans mammas namn och när han är född. Så jag slog upp henne och tittade under fliken avkommor där jag då hittar en född 2001. Svårare än så var det inte.
Jag ser att du öppnar upp till mer avancerad sökning och då får man ange mer. Men har man korrekt stavning på hästens namn räcker det med att man skriver det i sökfältet på första sidan.
 
Du gav mig mig hans mammas namn och när han är född. Så jag slog upp henne och tittade under fliken avkommor där jag då hittar en född 2001. Svårare än så var det inte.
Jag ser att du öppnar upp till mer avancerad sökning och då får man ange mer. Men har man korrekt stavning på hästens namn räcker det med att man skriver det i sökfältet på första sidan.

Ahaa. I see! :D
På första sidan?! Jag går alltid in på sport info - avancerad sökning :banghead:
 

Liknande trådar

Avel Har inte bara lyckats kära ner mig i en stor KWPN herre, utan nu också i en överväxt korsningsponny :angel: Det är som sagt en...
Svar
9
· Visningar
2 178
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 063
Senast: rostad
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 256
Senast: Kirie
·
Avel Funderar lite på ovan nämnda hingstar, och stammen i stort. Har en medryttarhäst som är E: Acacio (Acagion) och UE: Robin Z. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp