Det är mars...

LindgrenV

Trådstartare
Ge en gråtfärdig kattmaten sympatier tack! Den lille Herren Minimannen har sedan några veckor tillbaka påbörjat det obligatoriska så-in-i-helvetes-tidigt festandet. Jag vill sova, men det är ju tråkigt tycker Minimannen och håller igång konstant tills jag kliver upp.

:arghh:
 
sad-alone-lonely-pity-sympathy.gif











:D
(sorry, jag är döv om nätterna så jag vet inte hur det är men tyckte att det såg lite tråkigt ut med inga svar :o)
 
Ge en gråtfärdig kattmaten sympatier tack! Den lille Herren Minimannen har sedan några veckor tillbaka påbörjat det obligatoriska så-in-i-helvetes-tidigt festandet. Jag vill sova, men det är ju tråkigt tycker Minimannen och håller igång konstant tills jag kliver upp.

:arghh:

Är han inte neutraliserad (dvs kastrerad)? Om han är det redan beklagar jag :crazy: det måste vara olidligt :(
 
Jag lider med dig... Jag har varit nära att slänga ut Herr "villvarautekatt" Katt genom (det stängda) fönstret flera gånger senaste veckorna :o Och Fröken "jagskulleintegåutomjagsåfickbetltfördet" Katt har helt plötsligt börjat ta sats och skutta förbi mig i full fart i dörröppningen när jag kommer hem O_o Hon vänder på trappan och ser jättesnopen ut om jag går in och går jag med henne rekar hon bara de närmaste metrarna innan hon vill in igen, men jag vill inte tänka tanken på vad som händer om Herr Katt börjar göra likadant (han är som tur är bättre uppfostrad, Fröken är för söt för att uppfostra :angel:).

Nu har vi lånat hit lillebror som ska få sova i vardagsrummet, hoppas att de väcker honom istället för mig och sambon imorgon bitti, han som så gärna ville komma hit för att klappa på vårs små söta fluffbollar :devil:
 
O_o men jösses, håller han på ändå?! Vad jag kommer ihåg har inga av våra honor varit så (kastrerade allihopa förutom den som mina föräldrar hade när jag föddes, hon fick en kull).

Jo. Har man otur så har katten kvar könsdriften ändå... trots kastration. Hormonerna bildas inte bara i könskörtlarna. Så om du tar bort dem, kan katten ändå producera tillräckligt med könshormon för att ha kvar driften - även om de flesta inte gör det.
 
Jo. Har man otur så har katten kvar könsdriften ändå... trots kastration. Hormonerna bildas inte bara i könskörtlarna. Så om du tar bort dem, kan katten ändå producera tillräckligt med könshormon för att ha kvar driften - även om de flesta inte gör det.
Då har jag lärt mig något nytt idag! Vad intressant, men oturligt.

Men nu blev jag nyfiken, man har ju sett vissa katter som inte klarar att bara vara innekatter utan måste få vara utekatter (på katthemmens hemsidor tex). De alla kan väl inte ha detta problem? Hur vet man då skillnaden mellan en utekatt som klagar och en katt med hormoner?
 
Då har jag lärt mig något nytt idag! Vad intressant, men oturligt.

Men nu blev jag nyfiken, man har ju sett vissa katter som inte klarar att bara vara innekatter utan måste få vara utekatter (på katthemmens hemsidor tex). De alla kan väl inte ha detta problem? Hur vet man då skillnaden mellan en utekatt som klagar och en katt med hormoner?


Det finns säker gradskillnader - men en katt som "löper" trots kastration visar ju ett sexuellt beteende, honorna då iaf. Visar rumpan, åmar sig på golvet... etc. Hankatterna kissar väl mest och skriker - så där kanske det kan vara förvirrande.

En katt som är stressad och missnöjd har inte parning i tankarna. Men det kanske inte alltid är helt lätt om katten bara går runt och skriker lite i största allmänhet...?
 
Det finns säker gradskillnader - men en katt som "löper" trots kastration visar ju ett sexuellt beteende, honorna då iaf. Visar rumpan, åmar sig på golvet... etc. Hankatterna kissar väl mest och skriker - så där kanske det kan vara förvirrande.

En katt som är stressad och missnöjd har inte parning i tankarna. Men det kanske inte alltid är helt lätt om katten bara går runt och skriker lite i största allmänhet...?
Ja det verkar ju kunna vara svårt att skilja en hormonstinn katt från en missnöjd katt i mars tydligen, men ett sätt är väl att den missnöjda katten isåfall jamar året runt? :p
 
O_o men jösses, håller han på ändå?! Vad jag kommer ihåg har inga av våra honor varit så (kastrerade allihopa förutom den som mina föräldrar hade när jag föddes, hon fick en kull).
Japp, men bara den här årstiden "som tur är". Den byts mot snortidig morgongräsklippning av dagisgården utanför, samt barnskrik framåt frukosttimmarna i sommar sedan :D
 
Då har jag lärt mig något nytt idag! Vad intressant, men oturligt.

Men nu blev jag nyfiken, man har ju sett vissa katter som inte klarar att bara vara innekatter utan måste få vara utekatter (på katthemmens hemsidor tex). De alla kan väl inte ha detta problem? Hur vet man då skillnaden mellan en utekatt som klagar och en katt med hormoner?
Hm, jag skulle tippa på att min herre är en tydlig "katt med hormoner". Han tycker nämligen att det är tillräckligt spännande att gå ut två meter i trapphuset och that's enough for the day. Har tvingat med honom ut några gånger och reaktionen är Väldigt Fluffig Katt som vill in igen, med detta uttrycket: O_oO_oO_o:nailbiting::nailbiting::nailbiting::cautious::wtf::turd::nailbiting::cry::cry::arghh::arghh::cautious::cautious:O_o:crazy::crazy:
 
Jag lider verkligen med alla er som har kastrerat era katter men som jag ändå väcks av en katt som skriker. Här skriks det varannan- var tredje vecka året runt :banghead: Jag är så trött på katten att jag kräks snart! Det var faktiskt bättre innan hon blev kastrerad för då skrek hon inte utan då åmade hon sig bara. Detta började när den andra katten dog, innan vågade hon inte göra väsen av sig för det var den andra katten som bestämde. Nu skriks det hela veckor i streck så hon tar verkligen igen för alla år utan skrik :crazy:
Missnöjd med att vara inne kan hon knappast vara för hon får gå ut om hon vill men det vill hon inte. Hon är ute kanske 10 gånger på ett år och då enbart vid riktigt fint väder och i ca 2 minuter åt gången.

Hon kastrerades inte som ung pga att hennes mamma och moster höll på att stryka med av narkosen vid deras kastreringar. (Jag vet det eftersom de katterna bodde på ridskolan som jag jobbade på då och det var jag som såg till att de blev kastrerade istället för att få kull efter kull.) Men när hon fick livmoderinflammation så var det ju tvunget att operera. Det var med ett nödrop som hon överlevde men hade hon inte opererats så hade hon ju dött av livmoderinflammationen så det fanns inget val.

Jag önskar er alla en tyst och skrikfri natt :up:
 
Jag lider verkligen med alla er som har kastrerat era katter men som jag ändå väcks av en katt som skriker. Här skriks det varannan- var tredje vecka året runt :banghead: Jag är så trött på katten att jag kräks snart! Det var faktiskt bättre innan hon blev kastrerad för då skrek hon inte utan då åmade hon sig bara. Detta började när den andra katten dog, innan vågade hon inte göra väsen av sig för det var den andra katten som bestämde. Nu skriks det hela veckor i streck så hon tar verkligen igen för alla år utan skrik :crazy:
Missnöjd med att vara inne kan hon knappast vara för hon får gå ut om hon vill men det vill hon inte. Hon är ute kanske 10 gånger på ett år och då enbart vid riktigt fint väder och i ca 2 minuter åt gången.

Hon kastrerades inte som ung pga att hennes mamma och moster höll på att stryka med av narkosen vid deras kastreringar. (Jag vet det eftersom de katterna bodde på ridskolan som jag jobbade på då och det var jag som såg till att de blev kastrerade istället för att få kull efter kull.) Men när hon fick livmoderinflammation så var det ju tvunget att operera. Det var med ett nödrop som hon överlevde men hade hon inte opererats så hade hon ju dött av livmoderinflammationen så det fanns inget val.

Jag önskar er alla en tyst och skrikfri natt :up:

Minimorsan var en vrålapa förut, men när de flyttade hem till mig från mamma blev hon "tyst". Dvs har samtal med mig på en normal tonnivå, men inga solo-soaréer i tid och otid. Minimannen däremot pratar. Han vrålar inte, men när han nattpratar gör han det på ett sätt som automatiskt får mig att vilja slita ut mina egna öron. Utöver det drar han några race i vardagsrummet var femte minut eller river ned saker och för ett allmänt jävla liv. På en outhärdlig nivå - men inte volymmässigt. Superskumt. :rofl:
 
Hm, jag skulle tippa på att min herre är en tydlig "katt med hormoner". Han tycker nämligen att det är tillräckligt spännande att gå ut två meter i trapphuset och that's enough for the day. Har tvingat med honom ut några gånger och reaktionen är Väldigt Fluffig Katt som vill in igen, med detta uttrycket: O_oO_oO_o:nailbiting::nailbiting::nailbiting::cautious::wtf::turd::nailbiting::cry::cry::arghh::arghh::cautious::cautious:O_o:crazy::crazy:
Ah, ja det är ju ett säkert sätt att få veta :D
 
Här var det kattserenad nyss... Gulliver skrek för full hals på Store Grå, som svarade med samma volym. Kanske en duett? Enzo blev rädd för ljuden och gömde sig. Marris blev nyfiken, strök sig mot Gulliver som var i full färd med sin sång... Sen satte hon sig på en bil för att betrakta spektaklet.
 
Min kastrat skriker inte, men han juckar mot mitt huvud när jag ligger under täcket och ska till och somna. Tidigare har han gjort det typ mot min mage och nedanför, men nu under våren så har det skett tre gånger att man känner vardera bakben vid sidan av halsen, tittar man försynt upp från under täcket ser man kattens rumphål och så den vanliga parningsproceduren, med juckande, åmande och bitande (i täcket).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Äntligen tog jag tag i att ringa vårdcentralen och har fått en "akuttid" till psykolog nästa vecka. Jag är alltid lika orolig inför att...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Yeah but
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 066
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp