Det är synd om oss...

Eftersom hon reagerat som hon i ridnigen gjort så tror de inte hon håller för det typ. Kommer inte ihåg faktiskt :( grät/gråter en hel del. Var små hakar på varenda kota typ..
Hade hon bara hållt för promenad ridning med en bra sadel så hade jag varit överlycklig (hon tyckte ju om dominus sadeln :(.)

Verkligen jättetråkigt och jobbigt. :heart

På min häst är det inte bara hakar utan hela sammanväxta bryggor. Kan ju vara därför hon inte längre känner av det för har det växt ihop så kan det liksom inte hända så mycket mer. Som med spatt ungefär var veterinärens teori.

Det ser ut så här på röntgen:
 
Min häst har fått ett svullet gaffelband, ordinerad 6 veckors vila och sedan återbesök.
Varje dag ska jag smörja med compgel (tror jag det hette), samt får skritta uppsuttet om hästen har stödbandage, hästen ska antingen gå i sjukhage eller liten hage, står den inne skulle back on track skydd eller annat värmande bandage vara på. Håller på och försöker lösa den praktiska biten just nu att gå allt att fungera.
 
Men det var väl :turd: att ni ska ha sån otur hela tiden. Hoppas det är nåt som läker fort.

Han missar de sista tävlingarna med sedan tänkte jag ändå plocka av skorna o anpassa mig till hur han tar det så känns ändå rätt lugnt :) Min hovis har flyttat typ 6 h bort så orkar inte oroa mig för tappskor en hel vinter när han ändå ska gå lugnare.
 
Han missar de sista tävlingarna med sedan tänkte jag ändå plocka av skorna o anpassa mig till hur han tar det så känns ändå rätt lugnt :) Min hovis har flyttat typ 6 h bort så orkar inte oroa mig för tappskor en hel vinter när han ändå ska gå lugnare.
Ja det är en dum hovis till att flytta så långt.

Hoppas att det är typ en liten liten hovböld som tiger ajar sig för :/.
 
Ja det är en dum hovis till att flytta så långt.

Hoppas att det är typ en liten liten hovböld som tiger ajar sig för :/.

Chansen känns dock minimal. Som hovis sa "det finns inte så mkt hov att gömma sig i o din häst är så extremt kinkig" :laugh: Hon trodde mer att han dragit till ngt högre upp när han tappade skon eller att han gjort ngt med hovleden. Han är ju böjd helt ren med detta o hältan är precis den samma som för knappt 2 veckor sedan. Men vi får se!
 
Chansen känns dock minimal. Som hovis sa "det finns inte så mkt hov att gömma sig i o din häst är så extremt kinkig" :laugh: Hon trodde mer att han dragit till ngt högre upp när han tappade skon eller att han gjort ngt med hovleden. Han är ju böjd helt ren med detta o hältan är precis den samma som för knappt 2 veckor sedan. Men vi får se!

:wtf::wtf::wtf: Tar kontakt med dig på annat ställe...
 
Sådär ja, nu var vi tillbaka med hälta sedan en tappsko på jakten för snart 2 veckor sedan. Nytt framben dock :D
Elände.

Veterinären kommer ut för att kolla Långa Hästen på måndag. Vi har travat en del nu, och det känns som att han förvisso är omusklad, men blir bättre och starkare av jobb, så förhoppningsvis kan vi fortsätta på det inslagna spåret. Min förhoppning är att vi ska vara tillbaks på att skutta små pinnar i vår.
 
Jag har varit väldigt skonad från skador i 6 år, så kände väl de högre makterna att det var min tur nu..

Hoppningen har ju varit ett gissel för oss iår, speciellt banhoppningen. Från att ena veckan ha hoppat suuper på allt till att nästa vecka gå helt pannkaka :banghead: Då jag har väldigt dåligt självförtroende i hoppningen så har jag trott att det är boven i dramat, då hästen kollades och var ua av både veterinär och equiterapeut i juli (ömmade liite i ryggmusklerna hos et men det lasrades och sadel byttes ut, var helt ua hos veterinär sen)

Men så sista tävlingen vi gjorde vart ju heelt katastrof. Vi vägrade ut oss på tredje hindret i hoppmomentet :cry: Då bestämde jag mig för att låta en riktigt duktig hoppryttare få prova att hoppa henne. När hon red henne gick det super i början av passet, för att sen börja stoppa när hinderna åkte upp ett par hål..
Så dagen efter ringde jag syskonen Ohlsson i Ängelholm, fick tid på tisdagen (detta var på fredagen), så skönt att få tid så snabbt!

Så blev det tisdag och klinikbesök. Efter böjning av alla 4, longering, blodprov och röntgen konstaterades kotledsinflammation i bf och vb. Så hon sprutades i lederna, fick tuppkam i blodet och ordinerades boxvila i tre dagar och liten hage fem dagar.. Tjena :banghead: Gick Cherry inte alls med på, så det fick bli liten hage med kompisarna i 8 dagar, sen ut i stor hage och vila fram till återbesöket som var i onsdags.
Jag hade nästan ställt mig in på att det skulle bli en behandling till i lederna, men det slapp vi! :banana: Det var såpass stor förbättring att det "bara" blev en spruta till i blodet och en låångsam igångsättning :D Jag har fått en jättetydlig plan av Barbro så det känns jättebra! Så idag blir första skritturen på tre veckor :love:

Jag fick även ordinerat att ge Equitop Gomex i fodret.. Lättare sagt än gjort! Hon vägrar äta det :cool: det kanske är någon här som har tips på hur man får i hästen det? :angel:
 
Den här tråden kan väl inkludera trasiga människor också?

Alltså jag har ridit igen för första gången på 6v! Jag var så rädd för att det skulle kännas läskigt, att det skulle göra ont och att jag hade tappat allt. Men det gjorde det inte alls och jag både skrittade och travade så nu är jag så glad :D ska röntgas på torsdag så hoppas verkligen att allt ser bra ut...
 
Den här tråden kan väl inkludera trasiga människor också?

Borde inte denna tråden vara väldigt aktiv just nu med tanke på alla trasiga människor? :angel:

Själv har jag återhämtat mig från mitt ryggskott i höstas. Hästen har också hållit sig hel sedan i november när hon smet ur hagen och kilade in i hagen jämte för att bråka med en tillfällig inhysning. Den skulle ha sig en propp tyckte hon men som vanligt var det hon själv som fick stryk.
Ett fint litet jack i ena bakbenet som veterinären sydde igen för den nätta lilla summan av 5800:-. Som hittat. :devil:
 
Borde inte denna tråden vara väldigt aktiv just nu med tanke på alla trasiga människor? :angel:

Själv har jag återhämtat mig från mitt ryggskott i höstas. Hästen har också hållit sig hel sedan i november när hon smet ur hagen och kilade in i hagen jämte för att bråka med en tillfällig inhysning. Den skulle ha sig en propp tyckte hon men som vanligt var det hon själv som fick stryk.
Ett fint litet jack i ena bakbenet som veterinären sydde igen för den nätta lilla summan av 5800:-. Som hittat. :devil:
Billigt. Jag har en hemma som kostat ca 10 000 sen den bestämde sig för att eltråd var lika snyggt som ett pärlhalsband runt halsen....:mad:
 
Kan någon byta axlar med mig??? Har så inih-ete ont i muskelfästena längst ut på varje axel mot armarna. Kanske någon inte använder sina armar så mycket o vill byta?:idea:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 309
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 524
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp