Det finns inte bara två kön

Så halmdockorna var inte det faktumet jag pekade på? Att folk ute i stugorna inte är odelat positiva och att antalet anmälningar o mål gällande hets mot och förödmjukelser o våld mot hbtq har ökat?
Och till detta att jag drog den slutsatsen om att du var ense med mig om detta.
För om du inte delar denna min åsikt, så har ju Pride inget annat syfte än just fest och exponering av böjelser.

Javisst är det fler som kommer ut ur garderoben och fler inser att de inte är ensamma om sin böjelser, främst tack vare internet.

Och (det är min ståndpunkt) det är viktigare att fokusera på rättigheter och rättsligt skydd än att festa och visa upp vad man pysslar med i sängkammaren.
Och att just denna exponering riskerar att flytta fokus från det viktiga till just festen o exponeringen.
Ingen har påstått att alla är positiva, men du har påstår att majoriteten anser det är löjligt helt utan annat belägg än ditt eget tyckande utifrån tidningar (ej närmre preciserat).

Halmdockorna var när du diskuterade vad jag tyckte efter att ha tilldelat mig tyckandet.
 
Ingen har påstått att alla är positiva, men du har påstår att majoriteten anser det är löjligt helt utan annat belägg än ditt eget tyckande utifrån tidningar (ej närmre preciserat).

Halmdockorna var när du diskuterade vad jag tyckte efter att ha tilldelat mig tyckandet.
Ska vi säga så här då, har du belägg för att majoriteten är odelat positiva?
hbtq rörelsen klagar ju på att man motarbetas, att det hetsas mot dem och på folks attityder gentemot dem. Är de ute och cyklar eller beror det just på det jag hävdar?
 
Och (det är min ståndpunkt) det är viktigare att fokusera på rättigheter och rättsligt skydd än att festa och visa upp vad man pysslar med i sängkammaren.
Och att just denna exponering riskerar att flytta fokus från det viktiga till just festen o exponeringen.

För dig är det viktigare att fokusera på rättsligt skydd (vad nu menas med det) än att festa och visa upp vad en pysslar med i sänghalmen. Dock tror jag inte att folk öppet har sex. Det har jag aldrig sett.
Vissa lever för att våga vara sig själva och skiter i vad andra inskränkta och negativa torrbollar tycker. Det är väl jättebra? Ja, alla har rätt till sin åsikt. Men då är det ju viktigt att också säga att det just är ens åsikt och inte något som talar för ALLA.
 
För dig är det viktigare att fokusera på rättsligt skydd (vad nu menas med det) än att festa och visa upp vad en pysslar med i sänghalmen. Dock tror jag inte att folk öppet har sex. Det har jag aldrig sett.
Vissa lever för att våga vara sig själva och skiter i vad andra inskränkta och negativa torrbollar tycker. Det är väl jättebra? Ja, alla har rätt till sin åsikt. Men då är det ju viktigt att också säga att det just är ens åsikt och inte något som talar för ALLA.
Sorry, det viktigaste måste ju vara rättsligt skydd från samhället...för hur tror du det skulle se ut om det inte funnes.
 
Visst ska de det. Med de behöver väl inte i exhibitionistisk stil spela upp sitt sexliv på lastbilsflak under allmän beskådan? Det är ju att förnedra sig själv. De kan väl nöja sig med att hålla det privat. Naturligtvis ska de har rätt att leva ut sina böjelser...men privat.
Men vem gör det? Har du varit på Pride någon gång, du verkar ju tro att det är som Folsom Street Fair och värre ändå - jag misstänker att du skulle bli rätt besviken om du såg hur Pride är egentligen.
 
Visst ska de det. Med de behöver väl inte i exhibitionistisk stil spela upp sitt sexliv på lastbilsflak under allmän beskådan? Det är ju att förnedra sig själv. De kan väl nöja sig med att hålla det privat. Naturligtvis ska de har rätt att leva ut sina böjelser...men privat.
Det är väl självklart att man ska!

Folk vill ha kul och det här är kul. Det är väl inte något som borde hållas mer privat än STORK. Iofs irriterar sig folk på STORK också (studentorkesterfestivalen SOF i Linköping STORK i Uppsala). Eller Chalmers cortege. Eller sista april i Uppsala, Där folk absolut vandrar runt i gigantisk blöja om det är så, i Forsränningen, eller som geting eller en ko eller vad som helst. Iofs irriterar sig ju folk på det här med. Jättemycket. :D hela Buke brukar sura. Så ev kan man hänvisa det du tycker om Pride till samma kategori som vad folk tycker om STORK och forsränningen. För att inte tala om medeltidsveckan, eller Almedalsveckan... brr :).

Tycker det är knasigt att tycka att folk ska ha kul på ett värdigt sätt alltid.
(och Almedalsveckan är knappt värdig... men säkert mycket kul.)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 172
Senast: vallhund
·
Samhälle Ja, det har vi väl alla gjort. Och det är något som många (även jag) gör, omedvetet. Vi är exempelvis lärda att det finns "flicknamn och...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
43 091
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 004
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp