Det går bra i den här kassan...

golit

Trådstartare
Hur gör ni?

Med små snabba steg ni kan och en lätt armbåge i sidan på din granne ser du till att komma först i den nya kön?

Du tar blixtsnabbt tag i situationen, styr upp dina medkonsumenter och dirigerar in var och en i tur och ordning?

Eller något där emellan?
 
Jag står oftast kvar, har sällan bråttom så jag låter de som känner mer stress dyka på möjligheten att bli klara snabbare.
 
Jag står kvar.

Jag handlar en gång i veckan och då blir det en vagn full. Dessutom har jag tvååringen med och hon har ju sin lilla kundvagn också. Det skulle ta lång tid för oss att ta oss till den nyöppnade kassan så vi skulle hamnat långt bak, och dessutom har vi inte så bråttom när vi handlar, vi kan lika gärna stå kvar :)
 
Det är onekligen en intressant situation att observera :D
Står även jag kvar i den gamla kön. Men det fanns en tid då jag i desperation slängde mig iväg till den nya, av diffus anledning. Var inte så att jag hade bråttom, men insåg att det typ var som en sport :o
 
Hur gör ni?

Med små snabba steg ni kan och en lätt armbåge i sidan på din granne ser du till att komma först i den nya kön?

Du tar blixtsnabbt tag i situationen, styr upp dina medkonsumenter och dirigerar in var och en i tur och ordning?

Eller något där emellan?

Såg detta tidigare ikväll. Hade en kund före mig som krånglade rejält, men jag tänkte jag står kvar även när den andra kassan öppnades. Det roliga var att de bakom mig ställde sig i den nya kassans långa kö och när jag gick ut så hade de nog fyra personer framför sig...
 
Det beror på hur många ungar jag har med mig.

Har jag tösen kan vi stå kvar i kön, har jag sonen med har jag lust att betala dom före mig för att få gå först.

Jag byter bara om jag tjänar på det = kommer först i nya kön.
 
Om jag har lite varor är jag som en iller. :D Jag har hunnit plocka ur min korg i den nya kassan innan någon annan reagerat. Men inga armbågar i någon och jag är en snabb och effektiv kund så jag är kvickt ur vägen. Men jag gillar inte att köa, nej.
 
Hur gör ni?

Med små snabba steg ni kan och en lätt armbåge i sidan på din granne ser du till att komma först i den nya kön?

Du tar blixtsnabbt tag i situationen, styr upp dina medkonsumenter och dirigerar in var och en i tur och ordning?

Eller något där emellan?
Jag har ögonkontakt med den nya kassören/kassörskan långt innan de säger att det går bra i den här kassan. Plötsligt händer det.
 
Om jag har lite varor är jag som en iller. :D Jag har hunnit plocka ur min korg i den nya kassan innan någon annan reagerat. Men inga armbågar i någon och jag är en snabb och effektiv kund så jag är kvickt ur vägen. Men jag gillar inte att köa, nej.
Så gör jag också. Och nej, jag gillar inte att stå i kö, hatar det. Sysslolös med en massa folk omkring sig... Jag kan vända i affären bara jag ser att kön är lång. Tack gode gud för självscanning på ICA!
 
Jag har då inte sett någon ta till armbågarna. Har jag chansen att komma långt fram går jag till nya kassan, det är inte så jag stressar och jag klan mycket väl släppa förbi folk som har lite varor eller verkar stressade, men varför vänta längre än nödvändigt?
 
Själv hatar jag att stå i kö och är nog född utan tålamod så jag ser till att komma först när det är möjligt. Kan också vända i en affär om kön är lång när jag kommer in.
 
Står jag så jag kommer först i kön byter jag, annars står jag kvar. Ica är inte så stort här så enda gången det är kaos är på skärtorsdagen så då håller jag mig så långt därifrån som möjligt annars har man max fem-sex pers framför sig så det rullar på ganska så snabbt.
 
Armbågeri är främst för pensionärer, de har alltid superbråttom i kön (men inte i butiken, där pratar de gärna ihjäl oss som jobbar eller valfri person)... Det räcker att man passerar kassalinjen i ett annat ärende så är de kvicks och börjar lägga upp varor på bandet och muttrar sedan högt när de måste gå och ställa sig i den ursprungliga kön igen.
 
Hur gör ni?

Med små snabba steg ni kan och en lätt armbåge i sidan på din granne ser du till att komma först i den nya kön?

Du tar blixtsnabbt tag i situationen, styr upp dina medkonsumenter och dirigerar in var och en i tur och ordning?

Eller något där emellan?

Gör en snabbanalys av vad som gynnar mig mest i aktuell situation och agerar därefter :D Man får ju inte vara dum :p
 
Jag hatar, verkligen hatar, att stå i kö, så om jag inte måste stå kvar i den ursprungliga kassan (för att jag ska hämta ut ett paket t.ex. som på vårt Ica bara kan ske i en kassa), eller om jag inte står precis bakom den person som betjänas och den nästan är färdig, så rusar jag fram till andra kassan. Förmodligen inget speciellt trevligt beteende, men där slår det till någon form av överlevnadsinstinkt.
 
Om jag har lite varor är jag som en iller. :D Jag har hunnit plocka ur min korg i den nya kassan innan någon annan reagerat. Men inga armbågar i någon och jag är en snabb och effektiv kund så jag är kvickt ur vägen. Men jag gillar inte att köa, nej.

sa gor jag ocksa ...
Men om jag har en full varuvagn och nagon kommer bakom mig med bara nagra fa varor backar jag och erbjuder dem att ga fore. Aven om det ar mer an en kund.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 583
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 472
Senast: verser
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 598
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp