Det här med engelsk grammatik

Elektronen

Trådstartare
Hej!
Någon som vet en bra sida med engelsk grammatik, helst lite mera avancerat ?

Var 6-7 år sedan jag läste engelska på gymnasiet, har pluggat på universitetet sedan dess och läser nu en master så allt är på engelska. Inser dock efter kommentarer på projekt att jag är ganska dålig på engelsk grammatik. Är dålig på ordföljden, speciellt med verben stoppar gärna in dem i början av meningen som det är i svenska. Måste väl erkänna att det här med svensk grammatik inte heller är min starkaste sida, därför jag studerar naturvetenskap ;).

Så om någon har några bra tips eller vet hur man ska tänka tas tips gärna emot :).
För det enda jag hittar exempel på är ganska enkla och framförallt korta meningar.
 
Engelsk grammatik är hemsk! Jag bor i Australien sedan 2.5 år och det räcker med att jag skickar ett sms så kan "vem som helst förstå att jag inte är native english speaker" :meh:

Har inga tips för dig men du är inte DÅLIG, du är SVENSK :rofl:
Dock gillar dom flesta min svengelska här men jag förstår ditt problem, det är ju inte önskvärt om du ska skriva en master...
Det enda jag kommer på är om du har en engelsktalande vän som kan läsa igenom dina projekt innan du lämnar in dom?
 
Hej!
Någon som vet en bra sida med engelsk grammatik, helst lite mera avancerat ?

Var 6-7 år sedan jag läste engelska på gymnasiet, har pluggat på universitetet sedan dess och läser nu en master så allt är på engelska. Inser dock efter kommentarer på projekt att jag är ganska dålig på engelsk grammatik. Är dålig på ordföljden, speciellt med verben stoppar gärna in dem i början av meningen som det är i svenska. Måste väl erkänna att det här med svensk grammatik inte heller är min starkaste sida, därför jag studerar naturvetenskap ;).

Så om någon har några bra tips eller vet hur man ska tänka tas tips gärna emot :).
För det enda jag hittar exempel på är ganska enkla och framförallt korta meningar.