Det här med skäggstrån på hakan, efter passerat 40år...

Rialavargen

Trådstartare
Halloj.
Sedan jag fyllde 40 så har jag fått lite grövre hårstrån på hakan. Jag hatar dessa hårstrån. Just nu rycker jag dem men det blir ju ständigt lite sår efter ett ryck. På överläppen provade jag någon behandling med att de brände ned i hårsäcken, men det blev två ärr över mungipan så jag vågar inte prova det igen.
Hur tar ni bort dessa små irriterande rackare?
 
Halloj.
Sedan jag fyllde 40 så har jag fått lite grövre hårstrån på hakan. Jag hatar dessa hårstrån. Just nu rycker jag dem men det blir ju ständigt lite sår efter ett ryck. På överläppen provade jag någon behandling med att de brände ned i hårsäcken, men det blev två ärr över mungipan så jag vågar inte prova det igen.
Hur tar ni bort dessa små irriterande rackare?

Jag är 34, och har PCOS där ett av symptomen är ökad manlig behåring bl.a i ansiktet. Jag går typ var 6-8 vecka till salong hos hudterapeut och vaxar överläpp/haka (lägger även till att jag vaxar och färgar ögonbryn och färgar ögonfransar så jag får lite lyx i det också :D).

Däremellan underhåller jag med pincett när så behövs.
 
Trådade de i förra veckan men tjejen som gjorde de menade på att jag borde överväga laser...
Jag har några hårstrån jag (på riktigt ;) ) får grå hårstrån av :p
 
Jag har också såna....... Jag rycker dem med pincett och är jätteless. Det blir inga sår, men jag är less på det eviga ryckandet varenda dag. Funderar på att lasra bort dem för de växer som gräs, får plocka varenda dag, annars blir de LÅNGA. Nån här som tagit bort med laser?
 
Jag har också såna....... Jag rycker dem med pincett och är jätteless. Det blir inga sår, men jag är less på det eviga ryckandet varenda dag. Funderar på att lasra bort dem för de växer som gräs, får plocka varenda dag, annars blir de LÅNGA. Nån här som tagit bort med laser?

@Ramona har lasrat, men jag tror inte det var skägg utan ben.
 
Halloj.
Sedan jag fyllde 40 så har jag fått lite grövre hårstrån på hakan. Jag hatar dessa hårstrån. Just nu rycker jag dem men det blir ju ständigt lite sår efter ett ryck. På överläppen provade jag någon behandling med att de brände ned i hårsäcken, men det blev två ärr över mungipan så jag vågar inte prova det igen.
Hur tar ni bort dessa små irriterande rackare?

Jag är 28 och har skägg. Inte mycket, men det är liksom så pass att det irriterar mig. Hade det varit ett jämnt, fluffigt skägg så hade det ju varit en sak. Men när det är några strån här och där som dessutom är svarta (jag är blond och så ljus det går att bli) så är det inte snyggt enligt mig. Jag plockar bort med pincett. Kan ju dock tillägga att jag har haft så här i säkert 8 år.
 
Jag är inte skäggig(än) utan har bara fjun men jag vaxar mustachen annars blir det jätteudda med läppstift, fastnar liksom i fjun över läppen :wtf:
Köper små ansiktsremsor från veet, funkar jätte bra.
Visst känns det, men det gör inte ont. Pincett gör så ont att ögonen vattnas på mig.
Orkar jag inte gemonlida vaxningen rakar jag av det.
 
Jag har också såna....... Jag rycker dem med pincett och är jätteless. Det blir inga sår, men jag är less på det eviga ryckandet varenda dag. Funderar på att lasra bort dem för de växer som gräs, får plocka varenda dag, annars blir de LÅNGA. Nån här som tagit bort med laser?
Jag har kört en del med laser men har helt gått över till diametri. Gör ont och tar tid, men resultatet är fantastiskt!

Jag har PCOS så jag har mer än några enstaka strån.
 
Jag har också såna....... Jag rycker dem med pincett och är jätteless. Det blir inga sår, men jag är less på det eviga ryckandet varenda dag. Funderar på att lasra bort dem för de växer som gräs, får plocka varenda dag, annars blir de LÅNGA. Nån här som tagit bort med laser?

Jag har kört ipl, är mycket nöjd med resultatet! :)
 
Jag testade laser på överläppen, funkade bra. Men det är typ 10 år sedan, så nya hårstrån tillkommer. Rakar där. Hakskägget tas med pincett, men jag skulle vilja ha ett bättre alternativ för båda ställena.
 
Jag har lasrat bort det mesta av min ovälkomna hårväxt. Hakan, ben, armhålor, fiffi, rumpan etc.
Funkar det? Är håret permanent borta eller måste lasra om låt säga varje år? Är det olika på olika laserbehandlingar eller funkar alla? Blir jättesugen på att lasra hakan och överläppen nu! Trodde laser bara funkade för en stund med att det kom tillbaka efter ett tag..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp