Det här med Spotify....

Rie

Trådstartare
Jag har funderat på att skaffa gratisversionen. Har inget alls f n.
När jag klickar på någon Spotifylänk som mina vänner på FB har så dyker det upp några val:
Registrera dig med Facebook eller Registrera dig med e-postadress.
Vilket är bäst?

Jag vet att några av mina FBvänner har något som gör att jag kan se vad de har lyssnat på - är det "Registrera dig med Facebook" de har gjort då?
Om jag inte vill visa vad jag lyssnat på, vad gör jag då?
Eller - om jag vill visa det, vad gör jag då?

Rie
Spotifyanalfabet
 
Spelar ingen roll, men det är smidigt att använda fbinloggningen för att slippa hålla reda på fler koton. Du väljer i inställningar om det ska visas vad du lyssnar på i. Ditt fb flöde :)
 
Hur gör man för att få gratisversionen? Vad är det för skillnad mot betalversionen?

#nollkollbarabetalarosergladut
 
I betalversionen kan du lyssna obegränsat, det kan du inte i gratisversionen. Gratis suger faktiskt rätt fett. Lätt värt pengarna att betala.
Vilket de vet om...
Och nu verkar det finnas så att man kan betala LITE till och dela kontot med någon som har en egen användare. Jag delar så med exet, men det är han som håller i det så jag vet inte hur det funkar heller...men jag skulle INTE stå ut med gratisversionen, no way!
 
Min kompis, som tipsade om Spotify, gillar gratisversionen. Måste höra ordentligare med honom, verkar det som.
Jag lyssnar inte så mycket på musik nu, så det var därför jag tänkte ta den versionen.
Snopet att betala och inte lyssna. Men man kanske börjar lyssna mera.....?
 
Jag har gratisversionen, och det enda jag tycker är irriterande är när man lyssnar på mobilen då det är inställt på shuffle och man bara kan byta låt ett visst antal gånger per dag typ. På datorn har jag däemot inga problem med gratisversionen, enda är ju att det är reklam då och då, och tycker inte det är överdrivet ofta.
Jag är sån att jag aldrig skulle betala för Spotify, lägger hellre de pengarna på annat:p
 
Exakt så, @Lovisaleonora ! "på min tid"...köpte man en skiva för 150:- och typ MAX hälften var bra...oftast var det bara 1-3 låtar man ville åt. Och visst, man KUNDE köpa dem som "singlar" á 20:- (billigt!) - 29:-/st...det hade förvisso sin charm det med, men ändå! :D
 
Jag har gratisversionen, och det enda jag tycker är irriterande är när man lyssnar på mobilen då det är inställt på shuffle och man bara kan byta låt ett visst antal gånger per dag typ. På datorn har jag däemot inga problem med gratisversionen, enda är ju att det är reklam då och då, och tycker inte det är överdrivet ofta.
Jag är sån att jag aldrig skulle betala för Spotify, lägger hellre de pengarna på annat:p
Jag är sådan att jag inte vill låsa fast mig i abonnemang som kostar.
Tycker att det räcker så bra med dyra bilförsäkringar och annat som man är fast med.
 
Du kan ju skaffa gratisversionen för att kolla utbudet och uppgradera till betalversionen om du märker att du lyssnar mycket och tröttnar på gratisversionens begränsningar. Själv skaffade jag den billigare versionen när de la in begränsningar i antalet lyssningar för gratisanvändare och när jag köpte ny telefon ingick det att uppgradera till fullprisversionen. För mig som lyssnar mest på mobilen är det guld värt.
 
@Lovisaleonora Jag uppväxt med att man åkte in till skivbutiken och absolut är det billigt i jämförelse med då!:) Men för mig personligen är 99kr/månaden inte värt att lägga på musik, och då passar gratisversionen alldels perfekt trots att man måste stå ut med deras tråkiga reklamer. Men är skillnad om man kanske lyssnar väldigt mycket, sambon sitter med musik i öronen i princip hela dagarna och han betalar mer än gärna varje månad. Min spotify brukar bara vara på när jag borstar tänderna på kvällarna:D
 
Vet inte om det skrivits men har även för mig att det även är en begränsning på hur många gånger man får lyssna på en viss låt/månad med?
 
Vet inte om det skrivits men har även för mig att det även är en begränsning på hur många gånger man får lyssna på en viss låt/månad med?
Ja, eller det var det för ett par år sedan i alla fall. Typ fem gånger per låt i veckan eller något? Äsch, jag vet inte. Hade gratis versionen bara någon vecka eller så när mitt konto strulade. Nu mera blir jag galen på bekanta som lyssnar med gratisversionen och har reklam stup i kvarten. Det är verkligen värt det att betala.
Jag brukar lyssna då och då vid datorn, men framförallt på typ bussen, i stallet och när jag är ute och motionerar. Värt 99kr/månaden eftersom du har tillgång till så oändligt mycket musik. :)
 
Jag har ett av de gamla "halvpris" abbonemangen (Unlimited, 49 kr/månad). Ingen reklam men kan inte lyssna offline och har inte högsta kvalitén på låtarna. Jag :heart mitt abbonemang och släpper det aldrig!
 
Eftersom vi inte kan få in några vettiga radiokanaler hemma i vårat kök är det lätt värt 99kr att få spotifyradio.
 
Jag har ett av de gamla "halvpris" abbonemangen (Unlimited, 49 kr/månad). Ingen reklam men kan inte lyssna offline och har inte högsta kvalitén på låtarna. Jag :heart mitt abbonemang och släpper det aldrig!
Så man behöver inte vara uppkopplad för att lyssna?
Gäller det 9 kr/månad och gratisversionen?


Rie
som ringer lite och har kontantkort....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag står inför ett val, inget av de två alternativen är dåliga på något vis. Ena är att bara fortsätta som nu, samma hjulspår jag kört i...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: Jumangi
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Hej jag undrar över en sak. Jag har haft tre ponnys som jag har verkligen klickat med. Kände direkt på prov ridningen att de va rätt...
Svar
12
· Visningar
1 731
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp