Det här med torrschampo

Lillelorden

Trådstartare
Använder du? Har du någon favorit? Hur många "extra dagar" ger det dig mellan tvättarna?

Jag är en storkonsument av torrschampo och har provat lite olika sorter. Först hade jag nog PROFFS och tyckte väl att det var okej, sen hade jag ett tag Sunsilk med ungefär samma resultat. Provade ICA:s egna i ungefär samma klass. Sen blev jag helt frälst av ett jag hittade i USA som jag inte tror finns i Sverige, Suave hette det och var ett billighetsmärke (köpte mitt på dollarstore... :D). Nu är lagret jag köpte med mig hem slut och jag har haft Batiste ett tag pga hittade det billigt på Ö&B men jag är inte alls så imponerad? Tycker att håret blir konstigt i texturen och snabbt ser fett ut igen.
Har nu fastnat för Blondinbellas torrschampo som funkar så bra i mitt hår, men tyvärr gillar jag inte lukten alls - det luktar kola. Dessutom är det dyrt, tycker jag. Eller är det runt hundralappen man måste betala för ett bra torrschampo...?
 
Jag kapar tråden och undrar hur hälsosamt torrschampo är för håret? Är det bättre att skippa en dags tvätt och ha torrschampo i än att tvätta med skonsamt schampo?
 
Jag kapar tråden och undrar hur hälsosamt torrschampo är för håret? Är det bättre att skippa en dags tvätt och ha torrschampo i än att tvätta med skonsamt schampo?

Troligen inte alls speciellt hälsosamt! :up:
Men jag är alldeles för lat för att tvätta oftare än ett par gånger/vecka.
 
Själv använder jag Kisbys torrschampo, den i puderform. Funkar klart bäst på mitt hår, doftfritt dessutom. Något mattare känsla på den eftersom jag sällan borstar ut, men det är med flit. De har en sprayvariant också som jag hört gott om men inte testat. Lite dyrare än tex Baptiste etc, men grymt bra.

Jag tvättar bara håret 2 ggr/vecka som oftast, håller sig fint däremellan. Duttar i lite vid behov, ibland dagligen, ibland varannan, beror lite på vad jag pysslat med. Förr använde jag vid behov potatismjöl, det funkar fint det med! Minns dock inte varaktigheten på resultatet.

Eftersom väta sliter på håret är jag personligen övertygad om att det är snällare för håret :)
 
Jag använder torrshampoo flera gånger iveckan sen flera år tillbaka, har testat många olika sorter ingen är bättre än Batiste (finns på tex kicks). Förstår verkligen Hypen över den proukten, den är grym.
 
Jag har sachjuan för mörkt hår. Det funkar bra men tycker generellt inte torrschmapo känns så fräscht, och min hud gillar det inte. Men ja, är det kris så är det :)
 
Jag älskar torrschampo! Jag använder det inte särskilt ofta, men om jag snabbt behöver fräscha till mig och inte hinner/orkar tvätta håret. Tvättar jag håret blir det väldigt flygigt när det är rent, med torrschampo får det lite mer volym och jag slipper att det blir flygigt. Det ger kanske en dag extra? Men mitt hår behöver tvättas en 5 gånger i veckan vanligtvis för att inte bli flottigt.
 
Har haft några olika men gillar det inte riktigt.. Håret får en konstig känsla och sen blir det typ fett fast ändå inte..
Just nu har jag Batiste men jag vet inte.. Ingen storfavorit iaf.
 
Använder got2b rockin' it, typ 40-50 spänn på coop. Har hår som är otroligt påverkat av tyngdlagen så har det som styling i första hand och latpallarintetvättahåret i andra hand, sjukt nöjd. Fattar inte hur jag klarade mig utan det förut. :)
 
Jag använder Toni&Guy, det luktar fräscht och är superbra. Använde Baptiste ett tag men började få eksem efter ett tag av det, kommer aldrig våga använda det igen.
 
Torrschampo ger mig vanligtvis runt 2 dagar extra utan tvätt :) Tvättar håret en gång i veckan.
Har testat lite olika sorter, men tycker Batiste är det bästa hittills. Använder oftast det med kokosdoft.
 
Men ni gillar alltså Batiste (de flesta av de som testat i alla fall)? Undrar om jag gör fel eller nåt, det funkar verkligen inte på mig. :(
Håret håller sig snyggt max en halv dag extra och sedan ser det ut som om jag har mjäll och fet hårbotten.
 
Jag älskar batiste :p mitt hår blir smutsigt fort så jag skulle behöva tvätta det minst varannan dag utan torrschampo. För mig funkar tidigare nämnda torrschampo bra och gör sitt jobb mer än väl
 
Men ni gillar alltså Batiste (de flesta av de som testat i alla fall)? Undrar om jag gör fel eller nåt, det funkar verkligen inte på mig. :(
Håret håller sig snyggt max en halv dag extra och sedan ser det ut som om jag har mjäll och fet hårbotten.

Hur gör du när du applicerar det då? ha aldrig i torrshampoo direkt i benan som du kommer ha, för då kommer pudret synas.
Utan jag brukar vända huvudet upp och ner sen börjar jag underifrån och sprayar i rötterna
sen vänder jag upp huvudet igen och tar en kam och delar håret i benor och sprayar där sen låter man det absorberas i håret några minuter innan man borstar ut allt.

Håret känns inte fräshare utan det känns att det är massor med produkt i det, däremot ser det fräshare ut.
 
Jag har Batiste, vilket är det enda jag testat. Förstår inte att jag inte provade förrän i somras då jag har supertunnt hår som blir fett jättesnabbt, och att vänja det vid att inte tvättas så ofta tar lång tid. Dessutom ser stylingen skit ut dag 2 och går knappt att göra fint utan att duscha. Så! Batiste med volym är grym på mig, funkar även skitbra som styling vid hårrötterna då den ger massor med volym och en sträv känsla i mitt mycket glatta hår. :) Med det i håret tappar jag inte snoddar och spännen direkt.

Har också testat en annan från samma märke som inte ger volym och det gör håret fräscht åtminstone en hel dag. Men jag lider inte av att bättra på en gång framåt kvällen om det behövs. Jag sprayar i botten och kan även spraya vid benan, det syns inget puder på mig iaf. Gnuggar in det lite och sen borstar jag om det behövs.

Kommer nog testa lite andra märken dock så det var gött med en tipsartråd!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 268
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: dpmatte
·
Hästmänniskan Skriver anonymt eftersom det fortfarande är ett känsligt ämne, men jag känner att jag behöver få ventilera mina känslor. Jag börjar...
Svar
16
· Visningar
3 230
Senast: utanensko
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 378
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp