Rugge

Trådstartare
Hej behöver tips och råd om hur jag ska få upp min vikt igen.
För några veckor sedan så beslöt min sambo och jag att vi skulle separera. Detta har ju såklart haft stora konsekvenser i mitt liv, i form av försäljning av häst och omplacering av en hund.
Själv separationen från sambon är egentligen en lättnad. Vi har levt alldeles för länge i ett kompisförhållande av ren bekvämlighet.
Jag kommer bli utköpt ur huset, så jag slipper bry mig om hela försäljningsbiten. Kan ta mitt pick och pack och dra. Får en hyfsat bra slant och kan därmed lösa CSN och billån och ändå ha en bra kaka kvar. Detta är en otrolig lättnad.

Nu ser jag bara fram emot att få flytta in till min underbara lägenhet som jag hittat. Får nycklarna 1/10

Men det som egentligen tagit hårdast är rent fysiskt på mig.
Jag har rasat 5 kg på 3 veckor. mitt bmi ligger snart på 20, och jag känner mig som ett benrangel. Min aptit är helt borta. Folk på jobb börjar bli oroliga.
Sover asdåligt om nätterna
MEN i övrigt mår jag psykiskt faktiskt bra mycket bättre än vad jag gjort på länge.
 
Senast ändrad:
Hej behöver tips och råd om hur jag ska få upp min vikt igen.
För några veckor sedan så beslöt min sambo och jag att vi skulle separera. Detta har ju såklart haft stora konsekvenser i mitt liv, i form av försäljning av häst och omplacering av en hund.
Själv separationen från sambon är egentligen en lättnad. Vi har levt alldeles för länge i ett kompisförhållande av ren bekvämlighet.
Jag kommer bli utköpt ur huset, så jag slipper bry mig om hela försäljningsbiten. Kan ta mitt pick och pack och dra. Får en hyfsat bra slant och kan därmed lösa CSN och billån och ändå ha en bra kaka kvar. Detta är en otrolig lättnad.

Nu ser jag bara fram emot att få flytta in till min underbara lägenhet som jag hittat. Får nycklarna 1/10

Men det som egentligen tagit hårdast är rent fysiskt på mig.
Jag har rasat 5 kg på 3 veckor. mitt bmi ligger snart på 20, och jag känner mig som ett benrangel. Min aptit är helt borta. Folk på jobb börjar bli oroliga.
Sover asdåligt om nätterna
MEN i övrigt mår jag psykiskt faktiskt bra mycket bättre än vad jag gjort på länge.
Jag undrar om du kanske ska försöka dig på "energikakor" alltså powerbars eller liknande så att du får i dig näringen ändå? Det kan ju vara en hjälp på vägen i alla fall :)
 
Hej behöver tips och råd om hur jag ska få upp min vikt igen.
För några veckor sedan så beslöt min sambo och jag att vi skulle separera. Detta har ju såklart haft stora konsekvenser i mitt liv, i form av försäljning av häst och omplacering av en hund.
Själv separationen från sambon är egentligen en lättnad. Vi har levt alldeles för länge i ett kompisförhållande av ren bekvämlighet.
Jag kommer bli utköpt ur huset, så jag slipper bry mig om hela försäljningsbiten. Kan ta mitt pick och pack och dra. Får en hyfsat bra slant och kan därmed lösa CSN och billån och ändå ha en bra kaka kvar. Detta är en otrolig lättnad.

Nu ser jag bara fram emot att få flytta in till min underbara lägenhet som jag hittat. Får nycklarna 1/10

Men det som egentligen tagit hårdast är rent fysiskt på mig.
Jag har rasat 5 kg på 3 veckor. mitt bmi ligger snart på 20, och jag känner mig som ett benrangel. Min aptit är helt borta. Folk på jobb börjar bli oroliga.
Sover asdåligt om nätterna
MEN i övrigt mår jag psykiskt faktiskt bra mycket bättre än vad jag gjort på länge.

Gör ett ätschema och ät på de tider du markerat, oavsett om du är hungrig eller ej. Lägg in sådant du tycker om men nyttig mat så du får i dig bra med näring fast du kanske inte äter så mycket.
 
Gör ett ätschema och ät på de tider du markerat, oavsett om du är hungrig eller ej. Lägg in sådant du tycker om men nyttig mat så du får i dig bra med näring fast du kanske inte äter så mycket.

Fasta ättider har jag i princip redan, frukost, lunch, fika (på jobb) och sen blir det även något hemma.
Problemet är nog lite också att det inte lagas middag hemma längre på samma sätt.
Visst bor vi fortfarande under samma tak, men det är förstås jobbigt.

Jag tror det kommer bli lättare när jag väl flyttat.
 
Det ger sig :). Så fort du bor själv och allt är klart så kommer det ge sig. Jag rasade också i vikt och var minmimal men så fort jag bodde ensam och allt lagt sig så gick jag stadigt upp i vikt igen.

Jag hade bara fortsatt som nu, satsat på lättäten mat och härdat ut helt enkelt.
 
Det löser sig säkert när du kommer i ordning igen. Men tänk på att äta vettig mat om du äter väldigt lite. Det är onödigt att få näringsbrist ovanpå energibrist.
Har du provat Skyr? Lite som yoghurt men med mer protein.
Avocado? Nötter? Mandel? Det finns massor!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 825
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp