Det roligaste djur som finns!!!

C

catzy

VI har en liten gård med både hästar, får, hönor, katter och hund. Jag har alltid varit häst tjej men sen vi skaffa får fullkomligt avgudar jag dessa små varelser. Vi har än så länge bara fem tackor men vill ha ca 20. Våra tackor är otroligt sociala och dom gånger min man släpper dom lösa i trädgården promenerar dom in till mig i köket....:-) Dom älskar att bli ompysslade och kommer när man ropar deras namn. Är det nån mer som har "mys" får hemma?:rofl:
 
Sv: Det roligaste djur som finns!!!

Inte än, men tro mig när vi skaffar gård blir det garanterat enhel del "mys" djur;)
Jag hoppas verkligen min sambo vet vad han gör när vi flyttar ut till egna gården!!
Har planer på höns, ankor, kor, får, grisar, hästar och en vall hund som kan hjälpa mig att hålla koll på alla djur!!!
Frågan är bara när jag ska hinna jobba!!:eek:

// djur samlaren:D
 
Sv: Det roligaste djur som finns!!!

Ja det är jättekul m får som inte stannar i hagen - speciellt när dom gnager sönder grannens fruktträd.
//Luff - inte lika förtjust i gulltama får. Jag vill ha får som kommer när man skakar på hinken och ropar på dom.
 
Sv: Det roligaste djur som finns!!!

Äsch då! Jag har haft får på vift hela dagen, de bestämde sig för att gå i en hage som inte finns idag och jag orkade inte bråka så de fick ströva omkring där. Trodde att de skulle smita tillbaka efter en kvart men tro fan att de inte smiter när staketet är på hästhöjd och trasigt... Fast här gör de inte så mycket skada om de smiter heller, utom den gången då de var halvvägs in i en blomsteraffär :angel:
 
Sv: Det roligaste djur som finns!!!

Jag hade en bagge och en tacka. Tackan lammade för ca 4 veckor sen, fick ett bagglamm, men hon dog :cry::cry: Så nu har jag 1 bagge och 1 bagglamm=)

Dom är väldigt sociala och trevliga. Och jag verkligen ÄLSKAR dom:love:
Dom heter GlennAnzgar och Putzy och båda föddes upp på flaska, så dom behandlar mej som sin mamma:heart
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 126
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 170
Senast: Keb71
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Pinus
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp