Bukefalos 28 år!

"Det värsta jag sett på 40 år"

Här är en av tidernas värsta olyckor på en travbana. När startbilen släpper i väg fältet tappar föraren kontrollen över bilen som sladdar rakt in i hästarna, skriver Aftonbladet.
– Det är något av det värsta jag sett på 40 år, säger Karen Fagliarone, chef på Freehold Raceway i USA, där olyckan inträffade. ...

Källa / Läs mer:
http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=71225
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Jag törs inte ens kolla in artikeln med tanke på de man läser i första raden.

"det var det värsta jag sett" ..

Kan nån annan kolla och meddela om de överdriver eller om det verkligen är så illa som jag kan tänka mej...
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Alla överlevde, både hästar och kuskar. Står inte hur illa hästarna skadades dock. Ser rätt hemskt ut dock då hästarna liksom voltar över varandra. Skönt att alla klarade sig dock.
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Artikeln är ingen fara bara en suddig bild men det står nästan inget, men gör inte missen jag gjorde och leta upp det på youtube, det var inte trevligt att se det på film. Startbilen sladdar runt och klipper alla hästarna nästan med stegarna, flera som bryter nacken på filmen.

Mest undrar jag för det var en helvit travare med om det var den som diskuterades i färgtråden på avel för då finns den nog inte längre. Man får inte veta eller se alls hur det gick för hästarna men man ser tillräckligt för att veta att flera av dem inte kom levande ur det.
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Alla överlevde, både hästar och kuskar. Står inte hur illa hästarna skadades dock. Ser rätt hemskt ut dock då hästarna liksom voltar över varandra. Skönt att alla klarade sig dock.

Nej det gjorde de definitivt inte, då har du nog tittat på fel klipp, bla den som knäckte nacken precis vid fronten på bilen blev ju där direkt.
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Stod i artikeln att alla överlevde :/

"Fem till sjukhus

Även kuskarna i loppet drabbades mycket illa.

Enligt uppgifter till den amerikanska sajten, harnessracing.com, fick fem personer föras till sjukhus men mirakulöst nog överlevde alla inblandade – både hästar och kuskar.

Värst skadad blev den 63-årige kusken Cat Manzi som drabbades av en punkterad lunga samt ett par brutna revben."
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Från Harnessracing:

Horses involved in the accident were Big Sky Angelina (Manzi), Silver Delivery (Rucker), Redwhitenbluestone (Ginsburg), Brilliant Chief (Scicluna), Muscleslikesparty (Pantaleano) and Region Hall (Rick Pantano).

Officials said all of the horses were able to leave the racetrack with their caretakers.
http://www.harnessracing.com/news/fivedrivershospitalizedafterfreeholdaccident.html

All horses walked off the track.”

The horses were corralled by outrider Beth Cumberland, who was aboard her horse Jazz. Most had scrapes and cuts. One had a puncture wound. Cumberland checked them all before she left the track and said they were okay.
http://www.harnessracing.com/news/slidingstartingcarleadstofreeholdaccident.html
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Tittar man på klippet så är det ju ingen tvekan om att den som blir liggande precis framför bilen inte överlevde, de har ju inga officiella klipp uppe vad jag såg verkar vara en privat som lagt upp det.
Den vita som får mkt stryk iom att den först träffas av stegen sen får nästan varenda häst och vagn över sig reser sig ju inte heller men vist den kan ha överlevt men borde vara ordentligt skadad.
Men den första är det ju ingen tvekan man ser ju hur den knäcker nacken dessutom en extra gång i slowmotion repris och blir sen liggande utan att röra sig alls.
Luktar mörkläggning...

De skriver ju också flera gånger att officiellt på ett lite märkligt sätt.
 
Sv: "Det värsta jag sett på 40 år"

Om man googlar lite sa hittar man berattelser fran de som var dar.
Den gra klev upp sist och var atminstonde sa pass kry att den tankte sticka ivag innan en kusk fick tag pa den. Den leddes ut sen.

Sen ar det val en annan sak om den kommer tillbaka som tavlingshast, efter en sadan krasch sa finns det nog ett och annat som kan ha gatt sonder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp