Diagramhjälp

Enya

Trådstartare
Jag är rädd att jag behöver lite hjälp, tyvärr. Jag ska göra en rapport och måste ha med några diagram. Stapeldiagram, stolpdiagram och cirkeldiagram. Jag har programmet Open Office, men jag är ingen van skapare av diagram, det är säkert 10-15 år sedan jag gjort ett senast, eller så. Jag kommer inte i håg hur man gör och jag har kört fast. Jag hittar lite var diagrammen är men kan inte få fram så att man gör dem, för jag begriper inte hur jag får in mina siffror så jag kan göra jämförelserna. Jag ska tex jämföra antal kvinnor med antal män. Gud, jag känner mig så frustrerad över det här så jag blir tokig!! Satt timmar i går med det, började i förrgår med det, har försökt googla men förstår inte, kan inte läsa mig till för jag är korkad och trög och känner mig totalt knäpp.

DET GÅR INTE! JAG KAN INTE!

Och med den inställningen kommer man ingenvart, diagrammen ska vara gjorda i dag och lämnas in i dag och jag blir stressad bara av att tänka på det och så låser det sig. Och Open Office är på engelska och jag kan plötsligt nuförtiden ingen engelska och huvudet bara värker.... Fan, får jag skrika?!

Så. Jag vill ha ett cirkeldiagram. Finns det någon som kan berätta för mig var jag ska klicka för att hitta det och sedan hur jag ska få in tårtbitarna som visar antalet män i studien och antalet kvinnor? Likadant med stapel- och stolpdiagrammen, hur får jag in siffrorna? Jag har redan gjort en databas, men hur hämtar jag siffrorna där? Och så skulle jag skriva rubriker till diagrammen, var hittar man det?

Hoppas någon vill ge mig några råd här, för jag är helt borta i röran nu och MÅSTE fixa det.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kropp & Själ I varenda förhållande jag som kvinna har haft så har min sexlust överstigit mannens sexlust med rätt mycket. Tittar man i media så ska...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 000
Senast: SaraMara
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 814
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp