Digitalbox - hur funkar det?

Är klädkammaren en bra plats för en router? Ska inte den stå centralt och öppet?
Min klädkammare är mitt i lägenheten och väggarna är av trä. Den har stått där i sex år och jag har aldrig upplevt några problem med wi-fi-täckningen. Har man en dålig router och betongväggar kanske det kan blir problem? Men det skadar inte att prova. :)
 
Jag menade mest att jag tyckte du kunde tänka om och ge tv via fiber en ny chans. :) Då kan du få det du vill ha och både driftsäkert och billigt.

Jo fiberboxen är den som sitter vid dörren. Om den befintliga nätverkskabeln inte räcker hela vägen till tvn så finns det skarvdosor att köpa, det kanske kan vara ett alternativ? Och om du inte kan fästa routern vid ytterdörren så kanske du kan dra en kortare kabel från fiberboxen till annan lämplig plats närmare ytterdörren. Min router står inne i klädkammaren. :)

Jag har funderat en del på detta och tror att jag kan sätta upp en liten hylla ovanför ytterdörren och ställa routern på den, har högt i tak. Ska kontakta ett bolag som har intressanta kanaler och kolla vad för utrustning som behövs.
 
Vad har du för Internetleverantör? Många gånger kan man teckna TV via samma leverantör och i de fallen kan man oftast (inte alltid) koppla in digitalboxen i sin router (om det är leverantörens utrustning).

Har man olika leverantörer för TV och Internet så måste man koppla en kabel från fiberboxen till respektive router/digitalbox.
Fiberboxen mottar ljussignalen och omvandlar den till respektive tjänst, en del av dessa fiberboxar har dedikerade uttag för respektive tjänst, BB eller DTV. Vissa är s.k otaggade och man kan koppla lite hur som.

Du har inte nätverksuttag uppsatta i olika rum?
Många gånger finns s.k lägenhetsnät så man slipper koppla jättelånga kablar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp