Bukefalos 28 år!

Dilemmat med unghingsten

emlem

Trådstartare
*Vet inte om denhär tråden hamnat rätt men jag chansar.*

i stallet finns 5 hästar, varav 2 är små ponny ston en inriden för tillfället skadad valack, en valack under inridning och en unghingst.

problemet är att jag funderar vad man ska göra av lillhingsten när man väl kan rida ut på valackarna då man inte kan ha med honom i lina. Bör man lämna honom i stallet eller i hagen? är orolig för att han ska smita in till stona eller skada sig i boxen :(

någon som har ett bra förslag?:confused:
 
Sv: Dilemmat med unghingsten

Vi tar alltid in unghästarna och låter dem stå i box när man rider "hag-kompisen". Dem har en tendens att spränga staketet annars..
 
Sv: Dilemmat med unghingsten

Ställ honom i stallet.

Otyg med hästar/ponnyer som inte kan lämnas ensam i stall elelr hage utan att leva jäkel.
 
Sv: Dilemmat med unghingsten

Lämna den i stallet, det är nog säkrast.
Har hästen aldrig stått själv så är det bara att börja med att vänja den.
 
Sv: Dilemmat med unghingsten

Jag säger som alla andra, in med honom i stallet och ge honom något att pyssla med - kanske kan någon rykta och pyssla med honom de första gångerna han är ensam?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 415
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, min häst drar sina tänder mot boxväggen. Jag har en stark känsla att det beror på understimulans då hon är...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 793
Senast: Rialavargen
·
Hästhantering Jaha, nu har brunsten kommit igång och idag bevittnade jag något som inte tyckte var så roligt. Tänkte ta upp det med berörda, men...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 132
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp