Din oanade talang?

zassoo

Trådstartare
Har du några oanade talanger? Berätta!

Jag är löjligt bra på att gissa vad klockan är, 9 gånger av 10 är jag oerhört nära. Är även bra på att mäta avstånd med ögonmått. Båda dessa saker till min sambos stora förtret då jag alltid vinner vid sådana gissningstävlingar :D (exempel: hur många meter vattenslang behövs för att nå upp från stallet bort till blomrabatten ute vid vägen?)

Ganska tråkiga partytrick däremot :angel:
 
Har du några oanade talanger? Berätta!

Jag är löjligt bra på att gissa vad klockan är, 9 gånger av 10 är jag oerhört nära. Är även bra på att mäta avstånd med ögonmått. Båda dessa saker till min sambos stora förtret då jag alltid vinner vid sådana gissningstävlingar :D (exempel: hur många meter vattenslang behövs för att nå upp från stallet bort till blomrabatten ute vid vägen?)

Ganska tråkiga partytrick däremot :angel:

Jag är brutalt dålig på matte överlag, så folk brukar bli förvånade över att jag har ett grymt bra sifferminne och är duktig på poker. :D
 
Jag har en sjuklig förmåga att hitta fästingar... så fort jag petar på ett djur så är där en fästing sommartid :yuck:. Letar inte och kan själv inte ta bort dem (kvittar vilket knep eller verktyg jag använder, de äkliga parasiterna släpper inte).
 
Talang är fel ord - men har någon tappat något på golvet kommer jag ofelbart trampa i det :crazy:.

Jag har en väldigt bra registreringsförmåga. Min man brukar fråga mig var en sak ligger, det är inte så att jag går och tänker "aha, där ligger hammaren" utan jag registrerar sånt omedvetet och kan nästan alltid svara.
 
Har du några oanade talanger? Berätta!

Jag är löjligt bra på att gissa vad klockan är, 9 gånger av 10 är jag oerhört nära. Är även bra på att mäta avstånd med ögonmått. Båda dessa saker till min sambos stora förtret då jag alltid vinner vid sådana gissningstävlingar :D (exempel: hur många meter vattenslang behövs för att nå upp från stallet bort till blomrabatten ute vid vägen?)

Ganska tråkiga partytrick däremot :angel:

Jag har också väldigt bra ögonmått. Skulle gissa att det har med hästar att göra, det ger många referenser. Vi skulle till exempel köpa stängsel till trädgården och jag "gissade" fel på 1,80 meter tack vare att jag jämförde med storleken på en 40x20-ridbana :D

Jag är sjukt bra på låtar också, är grym på musikquiz och på att komma ihåg låttexter.
 
Jag har -åtminstone haft i min ungdom- väldigt lätt för att minnas telefonnummer och bilregistreringsnummer.
Till min stora förtret gällde det inte årtal så jag hade ingen hjälp av det på historielektionerna.
 
Har du några oanade talanger? Berätta!

Jag är löjligt bra på att gissa vad klockan är, 9 gånger av 10 är jag oerhört nära. Är även bra på att mäta avstånd med ögonmått. Båda dessa saker till min sambos stora förtret då jag alltid vinner vid sådana gissningstävlingar :D (exempel: hur många meter vattenslang behövs för att nå upp från stallet bort till blomrabatten ute vid vägen?)

Ganska tråkiga partytrick däremot :angel:

Ögonmått och känsla för klockan är även två av mina talanger.
 
Jag kan endast vissla genom att trycka ihop underläppen med tumme och pekfinger, ha läppen mot tänderna och sedan dra in luft, typ :P
 
Jag är riktigt bra på att ljuga. Vet inte om det är en talang dock? Redan när jag var liten kunde jag titta min mamma rakt i ögonen och ljuga utan att hon märkte någonting.
Jag använder dock inte den talangen lika ofta som vuxen. :devil:
:D Och jag är extremt bra på att se igenom lögner och vet när nån ljuger för mig. Men sen är det inte säkert att jag avslöjar det jag vet utan spelar med i spelet :angel:

Det är väl det som är min talang - läsa av människor och därmed om jag vill (oftast) kunna styra dom om det behövs. Så jag är även bra på skådespeleri, jag kan spela något jag inte är. Dvs även om jag tex är supernervös för något så vet jag hur jag ska uppföra mig i kroppsspråket så det inte märks.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 888
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 278
Senast: Milosari
·
F
Hundavel & Ras Hej buke! Nu tar jag mod till mig och startar ännu en tråkig "hjälp-mig"-tråd. Men jag vet att ni är pålästa och duktiga så jag hoppas...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 803
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp