Ditt favorit respektive sämsta dressyrprogram?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Det kan väl inte bara jag som har favorit resp. "sämre" dressyrprogram? :)
Vilka program gillar ni mer/mindre och varför då?

Om man utgår från mig och H.H som ekipage är våra favoriter LC:2, LB:3, LA:2. Samt att LA:3 ser rätt trevligt ut också. Program som det "händer mycket i" funkar bäst för oss har vi kommit fram till.
"För egen del" tycker att jag både LB:1 och LA:1 är/verkar trevliga också, men H.H går inte jättebra i B:1an tyvärr... A:1an tror jag faktiskt inte att jag har ridit någon gång.
"All time värst" är nuvarande LB:2 :yuck: Dels är det bara tråkigt i största allmänhet. Sen, eftersom att det händer så lite, ser ju H.H sin chansa att älga på i sitt egna tempo.... (Läs: Snabbt). Så nej, det är verkligen ingen favorit. Gamla B:2an var trevligare isf, om jag måste välja av de två.
För egen del är mitt "all time favoritprogram" gamla LC:2 2008 :love: Det red jag med flertalet ridskolehästar, och jag fick en bra känsla i det programmet oavsett vilken typ av häst jag satt på. Ett mikrosnäpp efter kommer LB:3 2007 (nuvarande, men antagligen inte länge till...), har ju bara ridit det med en häst, men det passar oss verkligen så himlans bra :love:
 
Favoriter:up:
msvb1- lite klurig tycker jag, på kort bana, mycket händer snabbt. Men väldigt väldigt roligt program.
Msvb2 trevligt program med flyt.
LA4 kul program med lite mer finess än la3. Båda är nog nya nu dock.
Lb1 är ju alltid ett trevligt program jag känner mej hemma i.

Ickefavoriter:down:
Lb3 gamla är det nog, tog ju hur lång tid som helst att tröska igenom :yuck: särskilt som publik..
Msvb3 för det passade inte riktigt oss. Vi ville att saker händer snabbt utan transportsträckor.
 
Favoriter:up:
msvb1- lite klurig tycker jag, på kort bana, mycket händer snabbt. Men väldigt väldigt roligt program.
Msvb2 trevligt program med flyt.
LA4 kul program med lite mer finess än la3. Båda är nog nya nu dock.
Lb1 är ju alltid ett trevligt program jag känner mej hemma i.

Ickefavoriter:down:
Lb3 gamla är det nog, tog ju hur lång tid som helst att tröska igenom :yuck: särskilt som publik..
Msvb3 för det passade inte riktigt oss. Vi ville att saker händer snabbt utan transportsträckor.
Jag gillar också Msv B:1 och B:2, av samma skäl som du! Jag har dessutom nu precis börjat tävla med en ung och grön och rätt instabil häst, så jag har för första gången sedan tonåren ridit Lätt C. Jag gillar LC:2 bättre än LC:1, trevligt med alla serpentiner och volter och övergångar, du får verkligen visa att du har hästen på hjälperna. Dessutom är det lite mer galopp där, min häst har supergalopp, så det är extra kul att få visa upp det. Så småningom ska jag förstås ge mig på Lätt B-programmen, även dem är det evigheter sedan jag red och de är nya för mig. Det ska bli kul att se om jag hittar några favoriter där.
 
Jag gillar också Msv B:1 och B:2, av samma skäl som du! Jag har dessutom nu precis börjat tävla med en ung och grön och rätt instabil häst, så jag har för första gången sedan tonåren ridit Lätt C. Jag gillar LC:2 bättre än LC:1, trevligt med alla serpentiner och volter och övergångar, du får verkligen visa att du har hästen på hjälperna. Dessutom är det lite mer galopp där, min häst har supergalopp, så det är extra kul att få visa upp det. Så småningom ska jag förstås ge mig på Lätt B-programmen, även dem är det evigheter sedan jag red och de är nya för mig. Det ska bli kul att se om jag hittar några favoriter där.

Gillar du C:2an vill jag slå ett slag för B:3an, iaf i dess nuvarande form ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 1. Min chef verkar inte kunna skriva ett arbetsgivarintyg, tim-antalet ser inte ut att stämma. På två av månaderna ser det ut att vara...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: emma74
·
Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 083
Senast: ginnies
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
30 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp