DIY - Do It Yourself

Celija

Trådstartare
Finns det någon som syr egna kläder, gör egna smycken, målar egna tavlor, ja ni fattar, här? :)

Vore kul med en tråd där vi kan prata, utbyta råd och tips och visa upp projekt! :idea:
 
Sv: Diy

Åh vad kul! Jag ska göra ett par jeansshorts med spets på sidan, lägger upp bilder när jag är klar med dem! :D
Funderar bara på om jag ska ha spets på båda sidorna eller bara ena...
 
Sv: Diy

Jag gör lite smycken. :)

Örhängen
IMAG0147.jpg


Ett annat örhänge (blev inte helt nöjd med detta så det har fått förbli ensamt :p)
IMAG0148.jpg


Början till ett halsband
IMAG0149.jpg


Gör även smycken i ringbrynja, har bland annat gjort ett par armband av den här modellen
armband.jpg
 
Sv: Diy

Vad kul! Ska det bara vara utanpå tyget eller ska du liksom sprätta upp och ha spets emellan jeanstyget? :)

Jag är på g med att sy en tyllkjol då jag fick en symaskin i helgen, jag är dock en väldigt ny nybörjare så jag vill göra lite enklare projekt (lägga upp byxor osv) innan jag ger mig på något sånt.

Tänkte göra en hög midja, nästan som en underbust i småprickigt svart tyg, och så tyll lite längre ner, kan inte förklara på ett bättre sätt. :p
 
Sv: Diy

Åh, jag gillade alla dina smycken, jättefina!
Jag vill gärna börja göra egna smycken men det verkar vara ganska svårt och som att man behöver mycket material och verktyg bara för att komma igång, stämmer det? :)
 
Sv: Diy

De ska se ut såhär. På en sida eller båda? :)

Det låter kul! Jag har en symaskin men den bor hos min mamma i Stockholm, annars hade jag nog sytt mer än nu. Förstår hur du tänker, den kommer bli jättefin!
Det är smart att börja enkelt, tänk, du kanske sitter och syr alla dina plagg om några år? ;)
 
Sv: Diy

Helt underbara! :love:
Jag som är symmetrifreak tycker båda sidorna, men det blir nog lika fint om du bara gör på en sida. Ska du virka spetsen själv?

Ja mitt mål är faktiskt att till ganska stor del göra mina egna kläder, jag tycker