DIY - Do It Yourself

Celija

Trådstartare
Finns det någon som syr egna kläder, gör egna smycken, målar egna tavlor, ja ni fattar, här? :)

Vore kul med en tråd där vi kan prata, utbyta råd och tips och visa upp projekt! :idea:
 
Sv: Diy

Åh vad kul! Jag ska göra ett par jeansshorts med spets på sidan, lägger upp bilder när jag är klar med dem! :D
Funderar bara på om jag ska ha spets på båda sidorna eller bara ena...
 
Sv: Diy

Jag gör lite smycken. :)

Örhängen
IMAG0147.jpg


Ett annat örhänge (blev inte helt nöjd med detta så det har fått förbli ensamt :p)
IMAG0148.jpg


Början till ett halsband
IMAG0149.jpg


Gör även smycken i ringbrynja, har bland annat gjort ett par armband av den här modellen
armband.jpg
 
Sv: Diy

Vad kul! Ska det bara vara utanpå tyget eller ska du liksom sprätta upp och ha spets emellan jeanstyget? :)

Jag är på g med att sy en tyllkjol då jag fick en symaskin i helgen, jag är dock en väldigt ny nybörjare så jag vill göra lite enklare projekt (lägga upp byxor osv) innan jag ger mig på något sånt.

Tänkte göra en hög midja, nästan som en underbust i småprickigt svart tyg, och så tyll lite längre ner, kan inte förklara på ett bättre sätt. :p
 
Sv: Diy

Åh, jag gillade alla dina smycken, jättefina!
Jag vill gärna börja göra egna smycken men det verkar vara ganska svårt och som att man behöver mycket material och verktyg bara för att komma igång, stämmer det? :)
 
Sv: Diy

De ska se ut såhär. På en sida eller båda? :)

Det låter kul! Jag har en symaskin men den bor hos min mamma i Stockholm, annars hade jag nog sytt mer än nu. Förstår hur du tänker, den kommer bli jättefin!
Det är smart att börja enkelt, tänk, du kanske sitter och syr alla dina plagg om några år? ;)
 
Sv: Diy

Helt underbara! :love:
Jag som är symmetrifreak tycker båda sidorna, men det blir nog lika fint om du bara gör på en sida. Ska du virka spetsen själv?

Ja mitt mål är faktiskt att till ganska stor del göra mina egna kläder, jag tycker
att det är svårt att hitta kläder som är fina och detaljrika och lite annorlunda som inte kostar supermycket. :)
 
Sv: Diy

Jag är inne på båda sidorna, men jag börjar med en och testar och kollar hur det blir då. :)
Spetsen har jag hittat en duk som påminner mycket om den på de där shortsen så jag slipper göra den själv, speciellt när jag inte kan virka. ;)
 
Sv: Diy

Ja. Jag syr kläder, broderar, väver, stickar, virkar, målar ( akvarell, olja etc), snickrar, spinner, tovar, färgar textilier, varmsmide, silversmide, syr i läder, gör snörmakerier, luffarslöjdar, håller på med keramik mm.

Är en sån människa som vill kunna göra saker SJÄLV!!!
 
Sv: Diy

Vad häftigt! Jag skulle lätt vilja kunna allt det där men jag har verkligen tummen mitt i handen :(

Är silversmide svårt? Det har jag varit intresserad av ett tag men det verkar ju vara en hel vetenskap. :o
 
Sv: Diy

Jag gör det mesta inom hantverk, men har just nu snöat in på smycken och främst armband på beställning.

Julklapp till min farmor med pärlor och foton på henne och farfar.
Parlarmband_med_foton_julklapp_till_Farmor_Brollopsfoto_i_den_ena_ramen_och_farfar_som_ung.jpg


Armband i hästtagel:
fs_500768589_29773_1326294685.jpg


Armband med silverberlocker och gjort av svanspäls från en Welsh Springer Spaniel
fs_500744770_19370_1326221377.jpg


Tagelarmband med foto:
fs_500561850_53100_1325852261.jpg


Osv osv, har massor av bilder!
 
Sv: Diy

Pärlarmbandet var helt underbart, va himla fint! :)

Det där med svanspäls, hur gjorde du egentligen? Det låter ju jättehäftigt.
Går det med (långhårig) kattpäls också? :D
 
Sv: Diy

Tack så mycket, vad kul att du gillar det! :)

Det beror på hur långa strån det blir från katten och förstås hur långt armbandet ska vara. :) Men i värsta fall får det att göra det med tre flätor och två mittstycken.
Pm:a mig om du är intresserad av att se mer så skickar jag länken till min blogg! :)
 
Sv: Diy

Vilka jättefina tagelsmycken!!! (Ja, de andra också!)

Jag har en tjock tofs svanstagel kvar från min ögonsten som jag tvingades skicka till hästhimlen i somras... Men varje tagelstrå är bara ca 20 cm långt. Kan det finnas någon möjlighet att göra ett armband med så korta strån? Att länka ihop flera på något sätt? Det vore ju ett fantastiskt fint minne att ha!!!

Edit: detta var ett svar på Nixehens inlägg med alla bilderna!

Edit igen: vad i all världen betyder trådrubriken egentligen???
 
Sv: Diy

Vilka jättefina tagelsmycken!!! (Ja, de andra också!)

Jag har en tjock tofs svanstagel kvar från min ögonsten som jag tvingades skicka till hästhimlen i somras... Men varje tagelstrå är bara ca 20 cm långt. Kan det finnas någon möjlighet att göra ett armband med så korta strån? Att länka ihop flera på något sätt? Det vore ju ett fantastiskt fint minne att ha!!!

Hej!
Tack så jättemycket! :laugh:
Klart vi får ihop något med den tofsen, något kan vi alltid trolla fram!
Pm:a mig så får du bloggadressen med fler bilder och exempel så kan vi prata mer så - så vi inte kapar tråden! :)
 
Sv: Diy

Trådrubriken ska egentligen vara DIY, men automatiskt ändras rubriken till en stor bokstav ifall alla är stora, därav att det ser lite skumt ut.
Do It Yourself!
 
Sv: Diy

Precis! Och jag blev mäkta irriterad när jag såg att trådrubriken blev Diy och inte DIY haha :p
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 400
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 815
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 946
Senast: Yeah but
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 025
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp