Doggy Light

S

Sweet

Undrar vad ni har för erfarenheter av Doggy Light?

Vet att "vanliga" Doggy är spannmålsbaserat och mest "bukfylla" men just Doggy Light är vetefritt och vete är ju inte bra till hundar. Doggy Light är istället baserat på majs. Och "bukfylla" är precis det jag är ute efter då min hund är extremt matglad och lätt lägger på sig, hon är besatt av mat och slukar maten på sekunder... :crazy:

Jag har ingen vidare lust att ge mycket av ett svindyrt kvalitetsfoder om det funkar bra med ett spannmålsbaserat foder som är mycket billigare.

Är Doggy verkligen så dåligt som många säger? Mår hundar som äter Doggy sämre än hundar som äter kvalitetsfoder?
 
Sv: Doggy Light

Är inte Doggy-light den lila säcken? Det var iaf för 6 månader sen vetebaserat. Var och vände och vred på säcken :d
 
Sv: Doggy Light

Har en liten påse hemma som jag ger bara lite av som godis, nyinköpt och i innehållsförteckningen står det inget vete. Majsmjöl är huvudingridiensen.
 
Sv: Doggy Light

Vette fanken... spannmål står det... Räknar de ris och majs som spanmål alltså?

Doggy Light Ringar

Ett komplett och välbalanserat foder för hundar med viktproblem, äldre hundar och känsliga hundar. Doggy Light har ett lågt energivärde och innehåller svenskt färskt kycklingkött, morötter, C-vitamin, ris och majs. Doggy Light innehåller bara en köttråvara, kyckling och är fritt från gluten, soja, nötkött och mjölk.

Innehåll:
Spannmål, kött och köttbiprodukter, vegetabiliska biprodukter, grönsaker, vegetabiliska proteinextrakt, mineraler, melassjäst.
 
Sv: Doggy Light

Ris och majs är också spannmål...

Otydligt skrivet på hemsidan. Det kan ju vara vad som helst.

Jag provade Lighten för att banta en av hundarna, men hon gick inte ner ett gram.
Däremot fick hon väldigt rinnande ögon och ful päls.

Skulle aldrig ge ett sådant foder.
En veterinär jag pratade med är helt övertygad om att dessa spannmålsfoder är orsaken till hundar ökade ohälsa.
De får ju numera alla möjliga "människosjukdomar" som diabetes, fetma, leverskador och ledbesvär.
Vetet är nog den största boven, men många foder innehåller på tok för lite animaliskt fett och protein.
 
Senast ändrad:
Sv: Doggy Light

Jag har också vänt och vridit på den säcken.
Och i min affär stod det "majs", inte spannmål.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
10
· Visningar
1 489
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 016
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 168
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp