Doppresent, ryggäck, dophäst, vad?

Just nu velar jag mellan en växt och en corker xs tror jag... smulbär, kräver de mycket skötsel? De har sålt växthuset som fanns i trädgården då de köpte huset, men de uppskattar hallonen och de vilda smultronen som växer i trädgården.. de har även ett äppelträd redan.
Jag funderade på en vinbärsbuske eller ett körsbärsträd? Eller kanske en (eller ett par?) syrén(er)? Vet att min bror älskar lukten iaf. (vi bor i zon 6)

//r
Körsbär måste man lägga nät över om inte fåglarna ska äta upp bären. Jag hade köpt björnbärshallon eller amerikanskt blåbär (fläckar inte = bra för barn). Det är ju en present som barnet ska ha glädje av tänker jag ;)
 
Här i Värmland är säsongen över för många bär nu, men den kanske är lite senare i Dalarna? Bara lite input :)
 
Ja, de är senare här :) våra hallon är inte mogna än. Jordgubbar plockar vi nu :)

Idag är jag i "stan" o tänkte kolla på en corker xs men hittar ingen, men börjar tveka om det också om de känns som en bra grej o ge... vet inte vart jag kan få den broderad med namnet heller. Hade namnet stått på den hade de känts roligare.
Tråkigt att mamma glömde vi pratat om o köpa en häst ihop med o gick o köpte en själv Med. Suck. Känner mig missmodig. Blir kanske en bärbuske/plantor, får hoppas den/de överlever isf!

//r
 
Ja, de är senare här :) våra hallon är inte mogna än. Jordgubbar plockar vi nu :)

Idag är jag i "stan" o tänkte kolla på en corker xs men hittar ingen, men börjar tveka om det också om de känns som en bra grej o ge... vet inte vart jag kan få den broderad med namnet heller. Hade namnet stått på den hade de känts roligare.
Tråkigt att mamma glömde vi pratat om o köpa en häst ihop med o gick o köpte en själv Med. Suck. Känner mig missmodig. Blir kanske en bärbuske/plantor, får hoppas den/de överlever isf!

//r

John fick ett körsbärsträd av sina kusiner :up:
 
Jag tror det får bli så faktiskt! Att jag blir med på dophästen mamma köpte, alltså. Det var ju min idé från början... jag gillar inte riktigt att hon köpte en blå bara för att det blev en han, men men... det blir nog det bästa att jag är med på den ändå, jag brukar inte va nå bra på presenter annars så.
Kanske kan jag hitta på något litet att lägga till eventuellt.

Tack ska ni ha alla som bidragit med svar o förslag!!

//r
 
De finns en "tittbok" för små barn, som har en lampa.
Då man tittar i boken kan barnet tända och släcka lampan, efter vilket "rum" man tittar i.
Jag kan bara inte komma på vad boken heter =(
Jag köpte en i en bokhandel, och den blev väldigt älskad av barnet.

* Jenny *
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp