Bukefalos 28 år!

Drägglande katt?

Luna10

Trådstartare
Precis som det låter... Igår kväll när Linus kom in och lade sig i soffan med oss som vanligt så drägglade han, MYCKET. Det bara droppade. Försökte kolla i munnen, såg inget konstigt, han luktade heller inte illa från munnen.
I övrigt betedde han sig som vanligt, spann, åt och drack också som han brukar.
Eftersom han inte verkade allmänpåverkad så avvakte vi, tänkte att är det värre/lika illa nu på morgonen ringer jag vet.
Nu på morgonen drägglar han fortfarande lite, men inte alls lika mycket. Däremot hade han bajsat på golvet i köket (alltså utanför lådan), det händer aldrig annars, så riktigt bra mådde han ju inte.
Det måste ju vara nånting han fått i sig, vet inte vad bara?

Funderingar:

Dom kan ju börja dräggla så om dom råkar få i sig Frontline (även om man försöker vara noga med att det ska hamna mitt mellan skulderbladen händer det ju att dom råkar komma åt att slicka på det). Men det var 4 dagar sen vi behandlade, så det verkar otroligt.

Sen funderade jag på om han lyckats fånga någon padda ute och slickat/tuggat på den, de har ju giftkörtlar i skinnet? Vi har en massa paddor (och grodor, men de är ju inte giftiga?) här nu i blötan. Verkar troligast tycker jag.

Sen bytte vi torrfoder i förrgår, förstår om han kunnat bli lös i magen så han inte hann på lådan, men det förklarar ju inte drägglet.

Råttgift borde han inte ha kunnat komma åt, dessutom brukar de ju bli onormalt törstiga då, och det är han inte.

Håller naturligtvis koll på katten under dagen, men det verkar gå åt rätt håll. Blir han sämre ringer jag vet. Är bara nyfiken på vad det kunde vara?:confused:
 
Sv: Drägglande katt?

Paddteorin är den mest troliga i mina ögon. Speciellt eftersom det börjar ge sig, dom kan dräggla massor om dom får i sig nått som smakar äckligt.
 
Sv: Drägglande katt?

Speciellt eftersom det börjar ge sig, dom kan dräggla massor om dom får i sig nått som smakar äckligt.

Hur länge kan det tänkas hålla i sig? Han går fortfarande och slickar sig om munnen mer än vanligt, men det är inte som igår kväll att han lämnar blöta fläckar efter sig:crazy:.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 032
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 544
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 722
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 442
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp