Dragon Age Inquisition

Det var ett tag sen så kommer inte riktigt ihåg, men någonting oas låter bekant. :p

Vad spelar ni för karaktär(er)? Antingen mage eller archer rogue för min del. Aldrig riktigt gillat att vara warrior...

Jag kör nästan uteslutande som dual wield rogue. Det är så alldeles underbart att göra en snygg back stab och åsamka 6000 hp i skada på en attack. Som tempest i DAI styr en verkligen hela striden! :love: Nu kör jag igenom DA:I för tredje gången och tänkte testa på nått nytt, så tvingade mig att köra som mage.
 
Jaaa... haaa... :cautious:

Tänkte passa på att farvälspela lite nu när jag plötsligt fick (... minst :banghead:) en dag till hemma, tänkte jag tar någon trevlig sidequest. Älvor, det låter ju nice.

Hamnade i supercreepy jävla Lost Temple of Dirthamen! :rage:
 
Föll ner i inqusition/moddnings-träsket nu igen och gjorde världens sötaste elf-mage (om jag nu lyckas lägga in en bild).
pT98fp4.png

Och hittills inga buggar (förutom ett par flygande byxor), har inte blivit drakmat, och bara flörtat med halva Thedas (hellooo cullen :>).
 
Föll ner i inqusition/moddnings-träsket nu igen och gjorde världens sötaste elf-mage (om jag nu lyckas lägga in en bild).
pT98fp4.png

Och hittills inga buggar (förutom ett par flygande byxor), har inte blivit drakmat, och bara flörtat med halva Thedas (hellooo cullen :>).

Åh, det är nackdelen med konsol, inga moddar :( Hoppas att det ska gå att spela på min nya dator så jag kan leka med moddar och spela expansionerna!
 
Det känns som min obsession med Alistair igen. Jag skyller allt på att de får templars att verka snälla, och den där rufsigt hår-modden för Cullen. :love: Min egen vilja flög ut genom fönstret i samma sekund jag såg den.

Men Dorians romans är ju mycket roligare. Jag har spelat igenom en romans med Cullen och blev rätt besviken på allt utom en cutscene, typ.
 
Men Dorians romans är ju mycket roligare. Jag har spelat igenom en romans med Cullen och blev rätt besviken på allt utom en cutscene, typ.
Jag hittade en mod för det med.. :angel: återstår att se om det funkar, för jag har bara flörtat lite än så länge med Dorian. Annars får jag spela om, tycker om den här karaktären alldeles för mycket.
 
Åh, hade romans med Cullen i min första omgång. Denna gång får det bli Dorian. :D
Börjat spela lite smått med min lille archer nu. :) Det fick bli DA:I. En spelgenomgång av hela spelet får bli till sommaren när jag har mera tid.
 
Såhär 60 speltimmar senare, vilka dlc is the shit och fortsätter storyn? Bara Trespasser? EA vet ju att ta ut hutlösa priser så att köpa hela bunten.. njaaej.
För den delen startade jag om min gubbe som rogue. :angel: tog mig en halvtimme att glo på sliders för att få honom någorlunda lik. Worth it.
 
Min dator har börjat muppa sig för tillfälligt, alla laddningsscener tar uppåt 5 min innan jag kommer vidare från en plats till en annan, väldigt irriterande och drygt! :mad:

Men nu har man äntligen stött på Dorian. Jag har alltid undrat om Felix och Dorian hade något på G.. :p
 
Min dator har börjat muppa sig för tillfälligt, alla laddningsscener tar uppåt 5 min innan jag kommer vidare från en plats till en annan, väldigt irriterande och drygt! :mad:

Men nu har man äntligen stött på Dorian. Jag har alltid undrat om Felix och Dorian hade något på G.. :p
Du får fråga honom ;) (ja, det kan man!)
 
Jag har inte spelat på över en vecka nu, och kommer inte hem för än 2 Maj. Har abstinens och tittar på cutscenes på youtube...
 
Har en långtråkig natt i Fjöset, får inte igång DA:O på laptopen pga avsaknad av scrollhjul (dammit!!) och saknar DA:I. Knappt två veckor kvar nu! Hur går det för er andra, har ni hunnit spela nått? Har du dödat nån drake än @Monstermom ? :D

12742177_10153520502628666_2812291755651188330_n.jpg
 
Har en långtråkig natt i Fjöset, får inte igång DA:O på laptopen pga avsaknad av scrollhjul (dammit!!) och saknar DA:I. Knappt två veckor kvar nu! Hur går det för er andra, har ni hunnit spela nått? Har du dödat nån drake än @Monstermom ? :D

12742177_10153520502628666_2812291755651188330_n.jpg

Ja, det har jag! Två till och med! :D

Mitt spelande låg ju också nere medan jag var borta, sen tog det ett bra tag att komma igång. Jag hade glömt att jag slutade innan jag for för att speleländet kraschade hela tiden - ladda, spela fem sekunder, bonk tillbaka till desktop! :mad:
Tog ett tags ilska att reda ut vad som var fel (en upgrade på mina warriors, kommer inte ihåg vad den heter men nåt där de hoppar?), en bugg som skulle varit löst men tydligen fortfarande orsakar krascher på vissa (....gamla :angel:) grafikkort. Plockade bort den abilityn ur deras valmöjligheter och sen har jag spelat på! Just nu är jag på Deep Roads, tänkte ta en liten avstickare... Liten?! Det här var ett stort ställe, och fienderna är rätt bankiga av sig! :cautious:

Emerald Graves var fint dock, precis som du sa! Träd. :love: :laugh:
 
Jag har nu malt genom trespasser som en furie (ja, verkligen malt) och nu känner jag mig så tom för att storyn är slut.
Min lilla rogue har jag dött ca femhundra gånger på för jag har fortfarande inte insett att jag är melee och verkligen inom räckhåll för allt som gör jätteont. Ett plus dock för att kunna mörda allt och inte bara stå med en stav och upptäcka att man inte är i närheten så stark som i DA2. Nu vilar han dock vid det där bal-möget och ser ut som Derek Zoolander på alla screenshots. Jag är inte säker på att det är positivt.
 
Jag har nu malt genom trespasser som en furie (ja, verkligen malt) och nu känner jag mig så tom för att storyn är slut.
Min lilla rogue har jag dött ca femhundra gånger på för jag har fortfarande inte insett att jag är melee och verkligen inom räckhåll för allt som gör jätteont. Ett plus dock för att kunna mörda allt och inte bara stå med en stav och upptäcka att man inte är i närheten så stark som i DA2. Nu vilar han dock vid det där bal-möget och ser ut som Derek Zoolander på alla screenshots. Jag är inte säker på att det är positivt.
Åh, vad avis jag blir. Tespasser finns inte till xbox360 :( Var det värt pengarna? Jag tycker sällan att expansionerna tillför så mycket till själva storyn.
 
Åh, vad avis jag blir. Tespasser finns inte till xbox360 :( Var det värt pengarna? Jag tycker sällan att expansionerna tillför så mycket till själva storyn.
Njaeeee. Det kändes mest som filler för framtida spel, lite "träffa dina companions igen", lite "åhåhå, gråzoner". Jag hade nog föredragit om de lagt den storybiten i nästa Dragon Age faktiskt, eller gjort ett riktigt gammaldags expansion av det. Å andra sidan, det var på rea. <.<
 
Jag har spelat lite sedan jag tittade in i tråden senast. Jag har kommit en bra bit in på Jaws of Haakon. Sen blev det lite svårt så jag tänkte att jag skulle dra till Deep Roads och börja på The Descent istället. Dog direkt på den första Ogre:n jag stötte på. Då blev jag putt och har sprungit och letat missade shards istället. Det känns som min karaktär är så otroligt vek och dålig. Eller så är det helt enkelt jag som är kass på att spela. Är nog troligast så :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp