Dräktiga ston 2016/2017

Nä min fick vita fina tecken men bakades nog för kort tid då han blev fux istället för svart :laugh:

Hahaha indeed!
H.H måste ha bakats alldeles för kort tid i ugnen, för han föddes mörkfux med jättefin stor teckning på både huvud och ben (:love:) men blev skimmel istället :angel:
Dessutom styrks tesen av att han är född redan 5e april :p
 
Vår gick ju dryga tre veckor över tiden och då hade målaren varit noga med fyra vita höga strumpor och en stoooor stjärn. Den bruna färgen hade han tyvärr inte jobbat så hårt på.

@L8P8 Det verkar som om det drar ihop sig?
Ja, det gör det onekligen, men inget föl än. Juvret är fullt, det stänker mjölk på insidan av benen, hon har stått och skrapat i marken vid flera tillfällen - för att sedan gå iväg och äta. Haft kompis här, hon säger att det kan ta upp till två dagar till...

Upptäckte att jag är dålig på att vaka, fungerar inte riktigt med så lite sömn. Mockade i morse och gick och la mig på altanen efter det, då har jag hagen fem meter bort. Tänkte att om det händer något så vaknar jag, inget hände och jag fick en dryg timmes extra sömn. :p
 
Ja, det gör det onekligen, men inget föl än. Juvret är fullt, det stänker mjölk på insidan av benen, hon har stått och skrapat i marken vid flera tillfällen - för att sedan gå iväg och äta. Haft kompis här, hon säger att det kan ta upp till två dagar till...

Upptäckte att jag är dålig på att vaka, fungerar inte riktigt med så lite sömn. Mockade i morse och gick och la mig på altanen efter det, då har jag hagen fem meter bort. Tänkte att om det händer något så vaknar jag, inget hände och jag fick en dryg timmes extra sömn. :p
Det låter som om våra är ungefär lika klara. Min är beräknad till imorgon. Jag blir jättevimsig av sömnbrist, funkar dåligt med mina kemistudier..:p
 
Är mjölken vit?

17 på reffen är sådär (om du har samma sort som jag) min hade i det häradet och jag vågade inte chansa så jag gjorde foalcheck.
Ja, mjölken är vit. Foalcheck hade jag tänkt att göra. Tror du att det är på g? Det är dygn 335 idag..
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 972
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp