Dräktiga ston 2017/2018

juver idag. Tror nog de dröjer . 331 dygn
 

Bifogade filer

  • IMG_20180522_114752_246.jpg
    IMG_20180522_114752_246.jpg
    207,8 KB · Visningar: 25
Tjing! Hoppar in då jag suttit och nattsuddat nu ett par nätter ! Har ett shettis sto , förstföderska som gått över bra länge nu..
Hon visar ju många tecken på att det är nära, men det händer inget mer😴😴

*Bäckenbanden ser helt släppt ut,
*Det "sista" på juvret och spenar har fyllts upp de senaste (3-4) dagarna,
*Mjölken har gått från grå grumlig, till gul och nu ändrats mot det vit grumliga hållet, .
*Smakade idag och det började vara mer åt det söta hållet (ej beskt)
*Hon har tillochfrån varit irriterad (viftar på svansen, öronen bak, biter mot magen)
*Imorse hade hon vitt slem vid slidan, syntes även som intorkat blod vid slidöppningen och senare på dagen syntes något vitt intorkat på baksidan av juvret..nu på kvällen innan insläpp såg man en blodig flytning.
(Kan det vara någon form av slempropp?)

Vakar för fullt då jag är helt övertygad om att det är nära, men händer ju inget mer 😂😂Nu står damen och sover lugnt i boxen.. känns som att denna fölis aldrig tänkt komma ut 😨
20180522_122553.jpg

Juvret idag
 
En väns sto är beräknad att föla 6/6 , stoets 4 föl , vårat första.
Juver satt o har fyllt ut det ännu mer de senaste dagarna, ej släppt bäckenbanden nämnvärt, men igår provade vi mjölken i en refraktometer för första gången o fick värde 24 på den. Den är fortfarande vattnig men väldig klibbig.

Vad tror ni , är det dags snart om man ska tro reffen?

Nu har hon gått med värde på 27 de sista två dagarna , klibbig men fortfarande vattning men ytterst lite mot det grå hållet. Dock har juvret gått tillbaka litegrann. Väntan är olidlig
 
Dygn 316 för mitt sto och under natten (kände på henne igår kväll och sen nu på morgonen) har juvren blivit gigantiska.

Dags att halma upp boxen.

Idag släppte vi ihop alla. Tjejerna har ju stått brevid varandra och de vart det lugnaste ihoppsläppet någonsin. De tittade knappt på varandra utan gick ut och beta, Bee gick fram och nosade lite på Micha sen vart det bra.

Uberskönt

Var precis och köpte lammnappflaska och imorgon ska jag hämta upp lite ersättning. Kan vara bra att ha hemma
 
Nu är värdet på reffen på 30. I lördags fram tills i förrgår har det legat på 24-25 , i förrgår 27 och idag på 30. Fortfarande lätt grumligt mot det vattningsre hållet , dock väldigt klibbig.
Vad tror ni ? Hon visar inga som helst tecken på care sig förvärkar eller dylikt, inga släppta bäckenband.
 
Nu är värdet på reffen på 30. I lördags fram tills i förrgår har det legat på 24-25 , i förrgår 27 och idag på 30. Fortfarande lätt grumligt mot det vattningsre hållet , dock väldigt klibbig.
Vad tror ni ? Hon visar inga som helst tecken på care sig förvärkar eller dylikt, inga släppta bäckenband.

Jag tror mjölken måste slå om till vit.
På mina brukar värdena åka bergodalbana en stund strax innan fölning
 
331 dygn, och inatt vandrade hon lite i boxen framåt småtimmarna. Äter nästan inget grovfoder inne, men äter hittills upp sitt lusern/kraftfoder.
Har suttit och tittat på Franklin-föl på nätet och vill bara att den skall komma nu omedelbart!
 
Önskar er båda lycka till!
Kanske kan någon dansa földans för mig? 17 dagar över tiden och juvret ser halvfullt ut, om ens det...
 

Liknande trådar

Avel Nu har jag väntat ett bra tag på att någon annan ska skapa denna tråd, och nu orkade jag inte vänta längre utan tog saken i egna händer...
23 24 25
Svar
498
· Visningar
53 465
Senast: Görel
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 138
Senast: Habina
·
H
Avel Hejsan! Jag funderar på hur jag bäst ska lösa min situation här hemma. Jag har ett hingstföl som är 6 månader som går ihop med sin...
2
Svar
28
· Visningar
3 267
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp