Dräktigt sto som sparkar mot magen

Hoppla

Trådstartare
När började era dräktiga ston sparka bakbenen mot magen? Om de nu gjorde det :angel:

Jag har ett sto som det är lite oklart exakt när hon ska föla, men de senaste två veckorna har hon börjat ligga ner mer och sparkar då och då bakbenen mot magen. Ser pigg och glad ut i övrigt. Ingen jättestor mage eller juver men även ungt maidensto. Sparkar mer efter hon rört på sig.

Gamla tanten jag hade började sparka ca 1 månad innan beräknat men då hade hon redan stort juver och stor mage.
 
Alltså att de sparkar för att det ser ut som att de har sammandragning eller att fölet rör på sig :angel:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 669
Senast: Skjøldur
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 028
Senast: Moa092
·
Avel Hej! Jag har ett sto på hela 7 år! Hon väntar nu sitt första föl, bf: Maj 2021. Men nu har hon blivit farlig!! Och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 620
Senast: Nota
·
Hundhälsa På människa vet man att pollen och gräsallergier kan ge magproblem (IBS symptom) men hur är det på hund? Finns det någon forskning på...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: russinbulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp