Dressyrhingst till D-Day-Swift.

Narcissa

Trådstartare
Jag leker lite med tanken att betäcka mitt D-Daysto med en dressyrhingst. Hon har dock själv bara gått hoppning och varit betäckt med hopphingstar. Hon behöver framför allt få en hingst med stor och rörlig galopp då hon själv enbart har en sexa på sin galopp, Stoet är utomordentligt trevligt men vill inte lägga skarpt på henne.
Förslag?
 
Du bor ju i Skåne (eller hur?) och då finns Luxus i närheten. Han tävlar ju inte bara dressyr utan även en lite fälttävlan och ev lite hoppning - så då släpper du ju inte hoppningen helt, han har fina och ridbara gångarter och ett härligt temperament!
 
Du bor ju i Skåne (eller hur?) och då finns Luxus i närheten. Han tävlar ju inte bara dressyr utan även en lite fälttävlan och ev lite hoppning - så då släpper du ju inte hoppningen helt, han har fina och ridbara gångarter och ett härligt temperament!
Bra förslag! Funderar på zafferano om han blir godkänd. Hur skarp är zaladin?
 
Bra förslag! Funderar på zafferano om han blir godkänd. Hur skarp är zaladin?

Inte alls utifrån de gånger jag sett honom i stall/under ryttare och utifrån de avkommor jag mött. Däremot får du ju lite tuffare blod från Bernstein, och enligt några jag talat med även Utrillo (själv har jag ingen erfarenhet av hans ättlingar). Sedan tänker jag spontant att på ett D-day sto skulle jag vilja ha en hingst som får upp fronten på avkomman och som böjer ordentligt på sina leder - och utifrån de filmer som ligger ute på Zafferano tycks han vara mer åt det rakbenta hållet. Jag kanske ändrar åsikt när jag ser honom på bruksprovet, vem vet.
Fiorello - som jag blir förvånad om han inte godkänns - har en ypperlig galopp och kan nog bli lite av en poppishingst.
Behöver det inte vara svenskt så tror jag Tolegro - D-day skulle vara en god match. Han har dessutom en seminagent redan så man behöver inte krångla med att kontakta Stall Böckmann själv.
 
Inte alls utifrån de gånger jag sett honom i stall/under ryttare och utifrån de avkommor jag mött. Däremot får du ju lite tuffare blod från Bernstein, och enligt några jag talat med även Utrillo (själv har jag ingen erfarenhet av hans ättlingar). Sedan tänker jag spontant att på ett D-day sto skulle jag vilja ha en hingst som får upp fronten på avkomman och som böjer ordentligt på sina leder - och utifrån de filmer som ligger ute på Zafferano tycks han vara mer åt det rakbenta hållet. Jag kanske ändrar åsikt när jag ser honom på bruksprovet, vem vet.
Fiorello - som jag blir förvånad om han inte godkänns - har en ypperlig galopp och kan nog bli lite av en poppishingst.
Behöver det inte vara svenskt så tror jag Tolegro - D-day skulle vara en god match. Han har dessutom en seminagent redan så man behöver inte krångla med att kontakta Stall Böckmann själv.

Tack! Ja jag bestämmer mig ju inte förrän bruksprovet är klart och han blir godkänd. Det är ju en bit kvar. Lite tufft gör inget då mitt sto är väldigt trevlig men man vill ju inte utmana ödet för mycket. ;)
 
Tack! Ja jag bestämmer mig ju inte förrän bruksprovet är klart och han blir godkänd. Det är ju en bit kvar. Lite tufft gör inget då mitt sto är väldigt trevlig men man vill ju inte utmana ödet för mycket. ;)

Är det färgen som lockar? Tror lite att den kan bli populär, men då endast pga. färgen. Hade han varit brun hade han nog inte väckt alls så mycket uppmärksamhet som han gjort redan nu.
 
Luxus kommer att ha dräktighetsavgift iår istället för språngavgift :up:
Jag måste ju säga att jag tycker det hedrar ägaren och hingsthållaren oerhört att ta till sig de problem som varit och försöka göra det bästa av situationen för stoägarna!

Jag kommer ha väldigt svårt att INTE betäcka mitt gångartsto med honom ;)
 
Luxus kommer att ha dräktighetsavgift iår istället för språngavgift :up:
Jag måste ju säga att jag tycker det hedrar ägaren och hingsthållaren oerhört att ta till sig de problem som varit och försöka göra det bästa av situationen för stoägarna!

Jag kommer ha väldigt svårt att INTE betäcka mitt gångartsto med honom ;)
Var hittade ni det?
 
Luxus kommer att ha dräktighetsavgift iår istället för språngavgift :up:
Jag måste ju säga att jag tycker det hedrar ägaren och hingsthållaren oerhört att ta till sig de problem som varit och försöka göra det bästa av situationen för stoägarna!

Jag kommer ha väldigt svårt att INTE betäcka mitt gångartsto med honom ;)
Gaaah vad jobbigt. Jag var jätte besviken i våras över att ha fått i stort döda skick, men då kan det helt klart vara värt att försöka igen, fast jag var inne på att inte betäcka :o I våras hade jag köpare i stort klart om jag fått dräktigt med Luxus, får flörta lite med henne :idea: :angel:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 041
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 199
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp